Správy, Zaujímavosti,

Rozkol v Európe. Čínske autá sú vítané. Najmä v jednej krajine

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1). Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1).

Jeden veľký výrobca automobilov je na pomerne veľkú krajinu v Európe príliš málo. Taký je názor ministra zodpovedného za hospodársky rozvoj v Taliansku, ktorý podporuje čínske automobilky v investíciách na Apeninskom polostrove. Nastal čas pre čínske autá s pečiatkou „Made in Italy“?

Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku.
Foto: twitter.com/quattroruote/status/1758506913250128169/photo/1

Ministero delle imprese e del made in Italy. Názov úradu možno preložiť ako Ministerstvo obchodu a výroby v Taliansku. Dômyselné, však? Na čele ministerstva stojí Adolfo Urso, ktorý sa netají sklamaním zo stavu automobilového priemyslu v Taliansku. V súčasnosti je totiž jediným kľúčovým priemyselným hráčom skupina Stellantis, s ktorou majú talianske úrady pomerne chladný vzťah. Podľa ministra jeden veľký výrobca automobilov rozhodne nestačí. Preto sa intenzívne hľadajú ďalší investori.

A kde nájsť tých, ktorí sú ochotní postaviť nové závody? V Európe zrejme nie. Taliani sa spoliehajú na dobrú spoluprácu s čínskymi koncernami. Adolfo Urso priznal, že rozhovory s tromi čínskymi skupinami prebiehajú už niekoľko mesiacov. Spomenul tiež, že rokovania prebiehajú aj so západnými koncernami. S ktorými? To minister neprezradil.

BYD, Chery a Saic. Veľkí hráči z Číny

Ale na čo sú médiá? Novinári z renomovaného talianskeho motoristického časopisu Quattroroute si overili, že na zozname potenciálnych kandidátov sú tri koncerny. Sú to BYD, Chery a Saic. Prvý z nich je v súčasnosti najväčším čínskym výrobcom elektrických a hybridných automobilov (spoločnosť bola tento rok zaradená medzi 10 najväčších automobilových koncernov na svete). A ako prvá sa vzdala plánov na expanziu v Taliansku krátko po tom, ako oznámila svoje rozhodnutie postaviť druhú továreň v maďarskom Szegede (prvá z nich vyrába elektrické autobusy).

Chery a Saic však nevylučujú investície v Taliansku. A práve do nich sa vkladajú nádeje na zachovanie automobilového priemyslu v Taliansku. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že samotná výroba automobilov nestačí. Minister sa netají tým, že po spustení investícií sa oživí sektor kooperantov, ktorí dodávajú komponenty priamo na výrobné linky. V prípade Talianska to znamená až 2 200 podnikov, ktoré sa živia vďaka dlhodobým zmluvám s korporáciami. Podľa ministerských odhadov majú tieto spoločnosti istú budúcnosť len vtedy, ak výroba vozidiel v Taliansku neklesne pod 1,3 milióna kusov ročne. A to Stellantis a jedna z jeho značiek, Fiat, nemôžu zaručiť.

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu.

Spoločnosť Tesla tiež vítaná

Pokiaľ ide o západné značky, zatiaľ sa objavila len jedna spoločnosť. Podľa talianskych novinárov sa úrady snažia zlákať Teslu. Či však Elon Musk potrebuje ďalšiu továreň v Európe, zostáva otvorenou otázkou. Američania sa netajili svojimi plánmi rozšíriť Tesla Giga Berlin o ďalší závod na výrobu automobilov a divíziu zameranú na recykláciu batérií z vyradených automobilov.

Podarí sa Taliansku prilákať nových investorov a zároveň zachrániť trh pred expanziou čínskych automobilov? Niet pochýb o tom, že európsky trh je pre čínske koncerny atraktívny, ale zároveň je ťažšie sa naň dostať. Po začatí vyšetrovania EÚ v súvislosti so subvencovanou výrobou automobilov v Číne, zvýšení ciel a ďalších finančných obmedzeniach strácajú čínske automobily na atraktivite. Lákavé je umiestnenie výroby v západoeurópskych krajinách, ale nie je také atraktívne kvôli nákladom. Je preto možné, že snaha talianskeho ministra bude úspešná, ale krajiny s lacnejšou pracovnou silou z toho budú profitovať. Inými slovami, východná Európa by sa mohla stať predmestím pre čínsku inváziu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov