Novinky, Zaujímavosti,

Alfa Romeo predstavuje „Tributo Italiano“. Ide o verzie pre verných Alfistov

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Taliani si radi ctia tradície a hojne oslavujú. Okrem toho vedia pripraviť cestoviny, víno a navrhnúť nadčasové siluety. Dnes hovoríme o tom poslednom, pretože...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).

Taliani si radi ctia tradície a hojne oslavujú. Okrem toho vedia pripraviť cestoviny, víno a navrhnúť nadčasové siluety. Dnes hovoríme o tom poslednom, pretože celý modelový rad Alfa Romeo dostal svoju prvú globálnu špeciálnu edíciu s hrdým názvom „Tributo Italiano“. Čím sa tieto vozidlá líšia od štandardných modelov? Talianskejšie to už byť nemôže.

Alfa Romeo dostal svoju prvú globálnu špeciálnu edíciu s hrdým názvom „Tributo Italiano“.
Foto: youtube.com/@Carscoops

Ak chcete oslavovať, oslavujte s nadhľadom, povedali si Taliani a pripravili „Tributo Italiano“, prvú globálnu špeciálnu sériu pre celý modelový rad. Hlavným cieľom bolo vzdať hold talianskym koreňom a dokonalosti a zdôrazniť športový charakter, ktorým je Alfa Romeo známa. Čo sme z toho získali? Výsledky sú skutočne zaujímavé.

Alfa Romeo oslavuje talianskosť. Tri modely v špeciálnej edícii

Špeciálna séria debutuje na každom modeli v ponuke značky – Tonale, Giulia a Stelvio. Verzie s najvyššou výbavou svojím vonkajším dizajnom a niekoľkými prvkami v kabíne zdôrazňujú talianskosť, čo určite ocenia Alfisti a zákazníci, ktorí oceňujú dôraz na detail. Dizajnéri stavili na čistý vzhľad, klasické kolesá a nádych patriotizmu.

Zvonku sú najvyššie varianty rozpoznateľné podľa tmavej mriežky chladiča (Scuceto), tmavých kolies s výrazným vzorom ráfikov nazývaných „telefóny“ (19 palcov na modeli Giulia, 20 palcov na modeli Tonale a 21 palcov na modeli Stelvio), za ktorými sú červené strmene Brembo. Výrazné sú aj vonkajšie prvky vo farbe karosérie, t. j. vložky predného a zadného nárazníka, prahové nástavce a zvýrazňovače podbehov kolies.

Charakteristickým prvkom verzií „Tributo Italiano“ sú aj čierne kryty zrkadiel, ktoré zdobí talianska vlajka. Vozidlá v tejto edícii sa dodávajú výlučne v troch farbách karosérie, ktoré zaparkované vedľa seba tvoria taliansku vlajku – červenú „Rosso Alfa“, zelenú „Verde Montreal“ a bielu „Alfa“. Čerešničkou na torte je dvojfarebné lakovanie, kombinácia jednej z troch farieb s čiernou strechou (voliteľné sklo pri modeli Tonale).

Interiéru dominuje červená niť. Je prémiový a športový

V kabíne však vozidlá dostanú športové sedadlá čalúnené čiernou perforovanou kožou. Celú kabínu zdobia červené nite a na opierkach hlavy sedadiel je vyšité logo špeciálnej série s talianskou vlajkou. Charakteristickým znakom verzie „Tributo Italiano“ je aj bohatá výbava. Vozidlá v tejto edícii ponúkajú okrem iného nasledujúce príplatkové prvky za cenu:

  • Dvojzónová klimatizácia
  • Vyhrievaný volant s pádlami
  • Ambientné osvetlenie
  • Ventilované a vyhrievané predné sedadlá
  • Premiový audiosystém so 14 reproduktormi Harman
  • Kardonelektricky ovládané veko batožinového priestoru (pre Stelvio a Tonale)
Nové varianty „Tributo Italiano“ sú treťou verziou s najvyššou výbavou.

Nielen výkonné benzínové motory. Oslavovať môžete aj s dieselom

Vozidlá v špeciálnej verzii „Tributo Italiano“ oplývajú športovým charakterom, ale ukazuje sa, že Taliani nezavrhli diesel. Vrcholné varianty Alfa Romeo Giulia a Stelvio sa dodávajú s 2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 280 k a 2,2-litrovým naftovým „benzínovým“ motorom s výkonom 210 k. V týchto variantoch sa krútiaci moment prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. K dispozícii je aj edícia s pohonom zadnej nápravy a dieselovým motorom s výkonom 160 k.

Na druhej strane Tonale, kompaktné SUV značky, sa dodáva v špeciálnej edícii s 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 160 k, kde sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky DCT. K dispozícii je aj plug-in hybrid s výkonom 280 k, pohonom Q4 a dojazdom v elektrickom režime až 80 km.

Taliansky, čo znamená drahý. Cenovo sa radia medzi prémiové vozidlá

Nové varianty „Tributo Italiano“ sú treťou verziou s najvyššou výbavou – ak nerátame najvyššie varianty Quadrifoglio modelov Stelvio a Giulia. Ako to vyzerá z hľadiska ceny? Lacná nie je, preto moja poznámka, že záujemcovia budú pravdepodobne najmä verní fanúšikovia značky. Alfa Romeo Tonale s benzínovým motorom 1,5 T4 v špeciálnej verzii stojí od 51 300 eur (160k) a od 64 600 eur za plug-in hybridnú verziu (280 k).

Na druhej strane sedan vo variante „Tributo Italiano“ začína od 64 000 eur s dvojlitrovým „benzínom“ (280 k), od 64 000 eur s dieselom s výkonom 160 k a od 67 200 eur s „benzínom“ s výkonom 210 k a pohonom všetkých kolies. Na druhej strane ceny nového modelu Stelvio začínajú na 70 900 eur – toľko zaplatíte za benzínový motor s výkonom 280 k a naftový motor s výkonom 160 k a pohonom zadných kolies. Výkonnejší diesel začína od 74 200 eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami

Taliani zamiešali pravidlá. Za prepravu bicyklov môžete dostať až dve pokuty


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov