17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).
Taliani si radi ctia tradície a hojne oslavujú. Okrem toho vedia pripraviť cestoviny, víno a navrhnúť nadčasové siluety. Dnes hovoríme o tom poslednom, pretože celý modelový rad Alfa Romeo dostal svoju prvú globálnu špeciálnu edíciu s hrdým názvom „Tributo Italiano“. Čím sa tieto vozidlá líšia od štandardných modelov? Talianskejšie to už byť nemôže.
Ak chcete oslavovať, oslavujte s nadhľadom, povedali si Taliani a pripravili „Tributo Italiano“, prvú globálnu špeciálnu sériu pre celý modelový rad. Hlavným cieľom bolo vzdať hold talianskym koreňom a dokonalosti a zdôrazniť športový charakter, ktorým je Alfa Romeo známa. Čo sme z toho získali? Výsledky sú skutočne zaujímavé.
Alfa Romeo oslavuje talianskosť. Tri modely v špeciálnej edícii
Špeciálna séria debutuje na každom modeli v ponuke značky – Tonale, Giulia a Stelvio. Verzie s najvyššou výbavou svojím vonkajším dizajnom a niekoľkými prvkami v kabíne zdôrazňujú talianskosť, čo určite ocenia Alfisti a zákazníci, ktorí oceňujú dôraz na detail. Dizajnéri stavili na čistý vzhľad, klasické kolesá a nádych patriotizmu.
Zvonku sú najvyššie varianty rozpoznateľné podľa tmavej mriežky chladiča (Scuceto), tmavých kolies s výrazným vzorom ráfikov nazývaných „telefóny“ (19 palcov na modeli Giulia, 20 palcov na modeli Tonale a 21 palcov na modeli Stelvio), za ktorými sú červené strmene Brembo. Výrazné sú aj vonkajšie prvky vo farbe karosérie, t. j. vložky predného a zadného nárazníka, prahové nástavce a zvýrazňovače podbehov kolies.
Charakteristickým prvkom verzií „Tributo Italiano“ sú aj čierne kryty zrkadiel, ktoré zdobí talianska vlajka. Vozidlá v tejto edícii sa dodávajú výlučne v troch farbách karosérie, ktoré zaparkované vedľa seba tvoria taliansku vlajku – červenú „Rosso Alfa“, zelenú „Verde Montreal“ a bielu „Alfa“. Čerešničkou na torte je dvojfarebné lakovanie, kombinácia jednej z troch farieb s čiernou strechou (voliteľné sklo pri modeli Tonale).
Interiéru dominuje červená niť. Je prémiový a športový
V kabíne však vozidlá dostanú športové sedadlá čalúnené čiernou perforovanou kožou. Celú kabínu zdobia červené nite a na opierkach hlavy sedadiel je vyšité logo špeciálnej série s talianskou vlajkou. Charakteristickým znakom verzie „Tributo Italiano“ je aj bohatá výbava. Vozidlá v tejto edícii ponúkajú okrem iného nasledujúce príplatkové prvky za cenu:
- Dvojzónová klimatizácia
- Vyhrievaný volant s pádlami
- Ambientné osvetlenie
- Ventilované a vyhrievané predné sedadlá
- Premiový audiosystém so 14 reproduktormi Harman
- Kardonelektricky ovládané veko batožinového priestoru (pre Stelvio a Tonale)
Nielen výkonné benzínové motory. Oslavovať môžete aj s dieselom
Vozidlá v špeciálnej verzii „Tributo Italiano“ oplývajú športovým charakterom, ale ukazuje sa, že Taliani nezavrhli diesel. Vrcholné varianty Alfa Romeo Giulia a Stelvio sa dodávajú s 2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 280 k a 2,2-litrovým naftovým „benzínovým“ motorom s výkonom 210 k. V týchto variantoch sa krútiaci moment prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. K dispozícii je aj edícia s pohonom zadnej nápravy a dieselovým motorom s výkonom 160 k.
Na druhej strane Tonale, kompaktné SUV značky, sa dodáva v špeciálnej edícii s 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 160 k, kde sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky DCT. K dispozícii je aj plug-in hybrid s výkonom 280 k, pohonom Q4 a dojazdom v elektrickom režime až 80 km.
Taliansky, čo znamená drahý. Cenovo sa radia medzi prémiové vozidlá
Nové varianty „Tributo Italiano“ sú treťou verziou s najvyššou výbavou – ak nerátame najvyššie varianty Quadrifoglio modelov Stelvio a Giulia. Ako to vyzerá z hľadiska ceny? Lacná nie je, preto moja poznámka, že záujemcovia budú pravdepodobne najmä verní fanúšikovia značky. Alfa Romeo Tonale s benzínovým motorom 1,5 T4 v špeciálnej verzii stojí od 51 300 eur (160k) a od 64 600 eur za plug-in hybridnú verziu (280 k).
Na druhej strane sedan vo variante „Tributo Italiano“ začína od 64 000 eur s dvojlitrovým „benzínom“ (280 k), od 64 000 eur s dieselom s výkonom 160 k a od 67 200 eur s „benzínom“ s výkonom 210 k a pohonom všetkých kolies. Na druhej strane ceny nového modelu Stelvio začínajú na 70 900 eur – toľko zaplatíte za benzínový motor s výkonom 280 k a naftový motor s výkonom 160 k a pohonom zadných kolies. Výkonnejší diesel začína od 74 200 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami
Taliani zamiešali pravidlá. Za prepravu bicyklov môžete dostať až dve pokuty
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.