Správy,

Zrušenie zákazu predaja spaľovacích automobilov? Strany sľubujú

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews). Zákaz predaja automobilov so spaľovacími motormi v Európskej únii, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035, naďalej vyvoláva emócie a pred nadchádzajúcimi voľbami...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guardiannews).

Zákaz predaja automobilov so spaľovacími motormi v Európskej únii, ktorý má vstúpiť do platnosti v roku 2035, naďalej vyvoláva emócie a pred nadchádzajúcimi voľbami do Európskeho parlamentu je politickým palivom pre mnohé strany. Jedna z popredných nemeckých politických frakcií ho chce zrušiť.

Pripravovaný zákaz nie je medzi občanmi obľúbený.
Foto: youtube.com/@guardiannews

Zákaz predaja spaľovacích áut je zlý nápad. Toto sú výsledky štúdie

Zákaz predaja automobilov so spaľovacími motormi v EÚ má vstúpiť do platnosti v roku 2035. Jedinou výnimkou budú modely na syntetické palivá. Problémom je, že elektromobily, ktorých počet by mal teoreticky veľmi rýchlo rásť, nie sú také populárne, ako sa pôvodne predpokladalo. S tým sa okrem iných stretli aj spoločnosti Stellantis a Volkswagen. Obe spoločnosti museli zastaviť výrobu svojich elektromobilov. Tento stav je spôsobený predovšetkým finančnými problémami. Kvôli inflácii sú elektromobily podstatne drahšie ako ich náprotivky so spaľovacím motorom, a preto po nich nie je taký veľký dopyt.

Pripravovaný zákaz nie je medzi občanmi obľúbený. Z prieskumu, ktorý uskutočnili Oxfordská univerzita, Humboldtova univerzita v Berlíne a Hertie School Berlin v Nemecku a Francúzsku, vyplýva, že ide o najmenej populárne opatrenie klimatickej politiky spomedzi 40 možností navrhnutých v prieskume, uvádza portál euractiv.com.

Proti zákazu nie sú len voliči pravicových strán

Prieskumu sa zúčastnilo 15 000 ľudí z troch už spomínaných krajín. Vo všetkých z nich sa zákaz predaja áut so spaľovacími motormi umiestnil na najnižšej priečke spolu s riešeniami, ako je zvýšenie poplatkov za emisie oxidu uhličitého (Nemecko, Poľsko) alebo spoplatnenie ciest pre všetky autá okrem elektrických (Francúzsko). V tejto súvislosti treba spomenúť, že práve Nemecko iniciovalo ustanovenie, že autá na syntetické palivá sa budú môcť predávať po roku 2035. Slovensko zasa spolu s Talianskom, Českou republikou, Rumunskom, Poľskom a Maďarskom patrilo medzi krajiny, ktoré túto požiadavku podporili.

Zrušenie zákazu predaja spaľovacích automobilov? To chcú nemecké strany

Hoci výrobcovia investujú do rozvoja elektromobility, ako výstižne poznamenal šéf spoločnosti Stellantis Carlos Tavares, budúcnosť tohto zákazu závisí od nadchádzajúcich volieb do Európskeho parlamentu. Nemožno poprieť, že téma zákazu poskytuje veľmi dobré politické palivo pre strany, ktoré sú zaň, aj pre strany, ktoré sú proti nemu. Ako informovala spomínaná webová stránka, Európska ľudová strana mala do svojho volebného programu zahrnúť záväzok prehodnotiť zákaz predaja spaľovacích motorov. Od tejto požiadavky však nakoniec ustúpila. Najnovšie portál euractiv.com uvádza, že v dokumente sa objavilo ustanovenie, podľa ktorého by o „najlepšej technológii na dosiahnutie emisnej neutrality“ mali rozhodnúť inžinieri, a nie politici.

Strana CDU požadujú zrušenie zákazu predaja automobilov so spaľovacími motormi po roku 2035.
Foto: youtube.com/@dwnews

Teraz nemecká stredopravá strana CDU a jej bavorská sesterská strana CSU (CDU pôsobí v celom Nemecku okrem Bavorska; v parlamente tvoria spoločnú skupinu) predložili v Berlíne spoločné požiadavky pre nadchádzajúce voľby do Európskeho parlamentu. Skupiny požadujú zrušenie zákazu predaja nových automobilov so spaľovacími motormi po roku 2035, uvádza spomínaný portál.

Chceme zrušiť zákaz spaľovacích motorov, zachovať špičkovú nemeckú technológiu spaľovacích motorov a ďalej ju technologicky neutrálne rozvíjať, – uviedla. Markus Soder, bavorský premiér a líder CSU, uviedol, že tento postoj je „absolútne kľúčový, a to aj v reakcii na výzvy, ktoré sa odohrávajú v súčasnom automobilovom priemysle“. Na tomto mieste treba pripomenúť, že frakcia CDU/CSU bola hlavnou stranou v štyroch nemeckých vládach v 21. storočí, od roku 2005 do roku 2021, pričom Angela Merkelová bola v tom čase predsedníčkou CDU a nemeckou kancelárkou.

Konflikt medzi predsedníčkou EK a jej stranou?

Kandidátkou CDU/CSU, a teda Európskej ľudovej strany do Európskeho parlamentu, je súčasná predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová. Podľa Kataríny Barleyovej, poslankyne Európskeho parlamentu a aktivistky strany SPD, to poukazuje na spor v oblasti klimatickej politiky medzi von der Leyenovou a jej domácim politickým prostredím.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Európska únia mení svoj postoj k nafte. „Sme otvorení všetkým technológiám.“

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov