Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen zaznamenal skvelý rok. A z cesty k elektromobilite sa už nevráti

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen). Napriek výkyvom na trhu s elektromobilmi bol rok 2023 pre Volkswagen pomerne úspešný. Koncern zaznamenal rast predaja, tržieb a zisku. V roku 2023 dosiahol...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen).

Napriek výkyvom na trhu s elektromobilmi bol rok 2023 pre Volkswagen pomerne úspešný. Koncern zaznamenal rast predaja, tržieb a zisku.

Volkswagen zaznamenal skvelý rok.
Foto: youtube.com/@volkswagen

V roku 2023 dosiahol predaj značiek Volkswagen Osobné vozidlá, Volkswagen Úžitkové vozidlá, Škoda, Seat a Cupra na celom svete (bez Číny) 4,8 milióna vozidiel, čo je o 0,7 milióna viac ako v roku 2022 (+19 %). Tržby z predaja sa zvýšili ešte viac, a to o 21 percent (zo 113,8 miliardy eur na 137,8 miliardy eur). Ešte pôsobivejší je 80-percentný nárast prevádzkového zisku (zo 4 miliárd eur na 7,3 miliardy eur).

Úspešný rok pre skupinu Volkswagen. Zvýšený predaj a zisk

Predaj značky Volkswagen (osobné automobily) v roku 2023 dosiahol 2,5 milióna automobilov (+13 %), Škoda 866 000 (+18,5 %) a Seat (vrátane Cupry) 602 000 (+28 %). Volkswagen Úžitkové vozidlá medzitým predal 423 000 automobilov (+25 percent).

Konglomerát realizuje množstvo programov zameraných na znižovanie nákladov, a to aj prostredníctvom úzkej spolupráce medzi značkami.

V tomto roku Volkswagen predpokladá ďalší rast predaja (napr. na americkom trhu), ale uvedomuje si, že to bude náročné obdobie, okrem iného kvôli rastúcej konkurencii z Číny, politickým výzvam a ďalším potrebným investíciám súvisiacim s prechodom na elektrický pohon. Z tohto dôvodu sa konglomerát zameria na automobily, ktoré sľubujú silný predaj; s výklenkovými vozidlami, ako sú kabriolety, by nemal počítať.

Jedenásť nových elektrických modelov Volkswagen

Vo Volkswagene stále veria v elektromobilitu. Hoci prognózy európskeho trhu s elektromobilmi v roku 2024 nie sú priaznivé (trh s batériovými vozidlami sa má po prvýkrát v histórii zmenšiť), koncern nemá v úmysle vrátiť sa z raz nastúpenej cesty. Naopak, do roku 2027 sa má začať predávať 11 elektrických Volkswagenov, pričom tento počet zahŕňa aj nedávno predstavené modely ID.7 a ID.7 Tourer.

Tržby z predaja sa zvýšili o 21 percent (zo 113,8 miliardy eur na 137,8 miliardy eur).
Foto: youtube.com/@KondorCars

Aké ďalšie novinky môžeme očakávať? Blízko k uvedeniu na trh je model ID.2all, ktorý bude najlacnejším modelom poháňaným batériami, a ID.GTI, elektrický ekvivalent Golfu GTI. O niečo neskôr sa objavia dve SUV, z ktorých jedno bude vychádzať z modelu 2.all.

Najlacnejší elektrický Volkswagen sa objaví až v roku 2027

Naopak, na najmenší a najlacnejší elektrický Volkswagen v ponuke, ktorý pravdepodobne ponesie názov ID.1, si budeme musieť počkať do roku 2027. Prečo je táto premiéra tak ďaleko?

Predstavitelia značky tvrdia, že premiér bude toľko, že je potrebné ich rozložiť. Vec však môže mať aj druhé dno – do malého auta sa zmestí len malá batéria a dostatočný dojazd je pre budovanie dôvery k elektromobilom kľúčový. Možno Volkswagen dúfa, že do troch rokov sa technológia vyvinie natoľko, že v roku 2027 bude mať ID.1 citeľne väčší dojazd, ako by mal dnes.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen oceňuje čínsku technológiu. Kupuje platformu Xpeng

Volkswagen zastavuje výrobu v Emdene. Všetko kvôli problémom s dopytom


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov