Šport, Zaujímavosti,

Líder WRC: Toto môže byť môj posledný rok v majstrovstvách sveta

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EXTREMEWRCTUBE). Líder bodovania majstrovstiev sveta v rallye (WRC) Thierry Neuville oznámil, že sezóna 2024 by mohla byť jeho poslednou. Šokujúce slová odzneli v rozhovore pre...

17.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EXTREMEWRCTUBE).

Líder bodovania majstrovstiev sveta v rallye (WRC) Thierry Neuville oznámil, že sezóna 2024 by mohla byť jeho poslednou. Šokujúce slová odzneli v rozhovore pre francúzsky časopis AutoHebdo. Celá kauza môže byť spojená s odporom voči navrhovaným reformám vo WRC, ale aj s možným odstúpením automobilky Hyundai.

Neuvilleov posledný tanec?
Foto: youtube.com/@EXTREMEWRCTUBE

Belgičan nevynechal žiadne kolo WRC už 12 rokov. Po pôsobivých výkonoch vo vtedajšom prestížnom seriáli Eurosportu, Intercontinental Rally Challenge (IRC), sa dostal do juniorského tímu Citroen. Po roku Thierry Neuville spolu so svojím katarským sponzorom opustil jeho rady a za volantom Fordu Fiesta RS WRC vo farbách súkromného Qatar World Rally Teamu získal svoj druhý titul majstra sveta. Od roku 2014 až dodnes už reprezentoval Hyundai.

Hoci dlho patril medzi najrýchlejších jazdcov rallye, nikdy sa mu nepodarilo osláviť titul majstra sveta. Päťkrát skončil v sezóne na druhom a trikrát na najnižšom stupni pódia. V 157 štartoch získal 64 pódiových umiestnení, medzi ktorými nájdeme 20 víťazstiev v rallye. Teraz, keď Kalle Rovanpera rezignoval na obhajobu tohtoročného titulu a po úspešnej úvodnej sezóne (Belgičan vyhral Monte Carlo), je práve líder Hyundai favoritom na zisk majstrovskej koruny, ktorá by symbolicky zavŕšila jeho skvelú kariéru.

Driver Camera.

Neuvilleov posledný tanec?

„Toto môže byť môj posledný rok vo WRC, takže opäť dám do toho všetko, aby som si ho zabezpečil.“

– vyhlásil Thierry Neuville v rozhovore pre AutoHebdo. „Cítim, že máme správne náradie, takže urobíme všetko pre to, aby sme to dosiahli, najmä ak by som neskôr prestal jazdiť. Bolo by skvelé odísť s titulom,“ dodal 35-ročný jazdec, ktorému tento rok končí zmluva s Hyundai.

Nie je to prvýkrát, čo Thierry Neuville naznačil koniec svojej kariéry vo WRC. Už na jeseň v rozhovore pre belgickú televíznu stanicu RTBF priznal, že sezóna 2025 je neistá. Vtedy naznačil, že by sa videl ako jazdec na čiastočný úväzok, podobne ako Sebastien Ogier. Sám potom začal spomínať, že by si rád našiel viac času na svoju rodinu, s ktorou žije v Monaku. Tu je vhodné pripomenúť, že od 8. júla 2019. Thierry Neuville má dcéru Camille a 11. septembra 2023 sa mu narodil syn Luca.

Prečo by mohol líder Hyundai opustiť WRC?

Skutočné dôvody, prečo Belgičan nahlas komunikuje možnosť, že by mohol skončiť s plným nasadením vo WRC, nie sú úplne jasné. Víťaz 375 etapových víťazstiev v majstrovstvách sveta si pri komentovaní situácie v seriáli čoraz častejšie nedokáže zahryznúť do jazyka. To môže naznačovať klesajúcu motiváciu po mnohých vyčerpávajúcich rokoch naháňania titulu. Zdá sa, že Thierry Neuville nesúhlasí ani s niektorými nápadmi na reformu WRC. Tridsaťpäťročný jazdec sa netají tým, že okrem iného nie je fanúšikom nového systému bodovania.

Thierry Neuwille Rally Sweden 2024.

Samotný Neuville je postava, ktorá rozdeľuje fanúšikov. Jedni oceňujú jeho rýchlosť a efektivitu pri získavaní bodov, iní poukazujú na nešportové taktické hry. Zatiaľ čo prípadný odchod Belgičana nebude niektorých veľmi mrzieť, takáto perspektíva môže byť hlboko znepokojujúca. Najmä keď už minulý rok sa z dôveryhodných zdrojov objavili fámy, že Hyundai po sezóne 2024 odíde. Kórejská značka investovala majetok do hybridnej technológie pre vozidlá Rally1. Pritom najvyššia kategória WRC bude od roku 2025 bez hybridov.

Osud továrenského programu bude pravdepodobne v stávke, keďže centrála Hyundai musí rozhodnúť, či WRC ešte zodpovedá imidžu výrobcu. Kórejčania sa chcú stať udržateľnou značkou. Jej športové vozidlá už budú len elektrické, ale spoločnosť sa neuzatvára pred inými technológiami. Istú záchranu pre projekt možno prinesie fakt, že WRC vsádza na vysoko výkonné syntetické palivo. Ide o technológiu, ktorá by mohla zachrániť spaľovacie motory, pretože výrazne znižuje emisie CO2. Môže sa však ukázať, že to nebude stačiť.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Absolútna dominancia Red Bullu v Saudskej Arábii. Uzatvárame dvojitý víkend F1 na Blízkom východe

Audi vstupuje do F1. Kúpi 100-percentný podiel v tíme


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov