Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

C-HR Plug-In Hybrid: 0,2 l/100 km a dojazd 95 km v elektrickom režime. Výsledok testu

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Prius PHEV je úsporný, ale lídrom predaja nebude. Toyota C-HR Plug-In Hybrid s rovnako úsporným pohonom má reálnu šancu stať sa skutočne populárnym plug-in...

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Prius PHEV je úsporný, ale lídrom predaja nebude. Toyota C-HR Plug-In Hybrid s rovnako úsporným pohonom má reálnu šancu stať sa skutočne populárnym plug-in hybridným vozidlom. Počas prvých testovacích jázd som dosiahol dojazd 95 km v elektrickom režime a spotreba paliva na vzdialenosť 100 km bola presne 0,2 l/100 km.

Toyota C-HR Plug-In Hybrid má šancu stať sa skutočne populárnym plug-in hybridným vozidlom.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Toyota C-HR Plug-In Hybrid (PHEV) má rovnaké pohonné ústrojenstvo, aké malo premiéru v najnovšom modeli Prius, ktorý je ako Plug-In Hybrid dostupný len v Európe. V prípade modelu C-HR ide o štvrtý typ pohonu, s ktorým je možné vozidlo zakúpiť.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že verzia Plug-In je len väčšia batéria pridaná do 2,0 l hybridného motora. Do istej miery je to pravda, pretože C-HR PHEV sa dokáže aj „samonabíjať“ (počas brzdenia, ako aj pri dodatočnom zaťažení spaľovacieho motora), hoci môže a dokonca by mal byť zapojený do elektrickej siete, najlepšie denne. Bolo však vykonaných niekoľko ďalších úprav, o ktorých trochu nižšie.

Záujemcov o podrobnosti fungovania plug-in hybridov odkazujeme na súhrnný materiál o PHEV. Ide o veľmi univerzálne hybridné vozidlá, ktorých zmysel použitia je predovšetkým vtedy, ak máme možnosť ich denne alebo takmer denne dobíjať doma alebo na parkovisku pri kancelárii. Bez tejto možnosti zmysel ich kúpy v podstate neexistuje, najmä ak máme ako alternatívu bežný hybrid, ktorý je tak úsporný ako Toyota C-HR.

95 km s priemernou spotrebou 11,6 kWh/100 km, čo potvrdzuje, aký je pohon efektívny.

Teoreticky: 66 km a 0,9 l/100 km. V praxi: dojazd 95 km v elektrickom režime a 0,2 l/100 km

Najdôležitejšou otázkou týkajúcou sa Toyoty C-HR Plug-In Hybrid je, samozrejme, jej dojazd v elektrickom režime, ako aj spotreba paliva. Výrobca uvádza, že v cykle WLTP dosiahol model C-HR PHEV 66 km. Keďže viem, ako úsporne jazdí Prius (viac ako 100 km v elektrickom režime), očakával som, že dosiahnem o dosť viac ako tých 66 km, a skutočne sa tak stalo: prešiel som ~95 km s priemernou spotrebou 11,6 kWh/100 km, čo potvrdzuje, aký je pohon efektívny. Rozdiel oproti Priusu nie je veľký, keďže išlo najmä o jazdu po meste, počas ktorej aerodynamický odpor nie je až taký dôležitý. Pri diaľničných rýchlostiach bude rozdiel zrejme väčší.

Spotreba paliva … Samozrejme, závisí od vzdialenosti, ktorú chceme prejsť od okamihu, keď plne nabitý plug-in hybridný automobil odpojíme zo zásuvky. Norma WLTP sa, samozrejme, nevzťahuje na 100 km, test sa vykonáva na vzdialenosť 23,25 km, na ktorej sa meria spotreba paliva. Ukázalo sa však, že mnohých z vás zaujíma, akú spotrebu má vozidlo na vzdialenosť 100 km, a práve na tejto vzdialenosti som v Toyote C-HR Plug-In dosiahol „spálenie“ 0,2 l/100 km, čo by samozrejme nemalo prekvapiť, keďže som v hybridnom režime prešiel len ~5 km. Ak by som išiel ešte ďalej a prešiel ďalších 50 km (spolu 150), spotreba by bola ~1,2 l/100 km.

Spotreba ~1,2 l/100 km v hybridnom režime.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

To je, samozrejme, typické pre každý Plug-In hybrid – hovoríme samozrejme o náraste spotreby s každým ďalším prejdeným kilometrom za predpokladu, že začíname s plne nabitými batériami.

Keď sú spomínané „batérie“ „prázdne“ – zámerne používam úvodzovky, pretože mám na mysli vyčerpanie časti, ktorá je k dispozícii na jazdu v čisto elektrickom režime – v prípade Toyoty zostáva ešte približne 2,5-3 kWh rezervy – spotrebuje C-HR PHEV v podstate rovnaké množstvo paliva ako „normálna“ hybridná verzia založená na rovnakom 2,0 l motore. Pohonné ústrojenstvo potom v podstate funguje ako bežný hybrid.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Benzínová Toyota porazila elektrickú. Je to najekologickejšie auto

Nie náhlej elektrifikácii. Toyota pripravuje nové spaľovacie motory


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov