Pravidlá, Zaujímavosti,

Cyklisti chcú, aby vodiči používali holandskú metódu. V niektorých krajinách je to povinnosť

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@caasco). Dnes budeme hovoriť o holandskom spôsobe otvárania dverí auta. Nie je to však nový spôsob, ako sa zlodeji môžu dostať do vozidla. Táto metóda...

19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@caasco).

Dnes budeme hovoriť o holandskom spôsobe otvárania dverí auta. Nie je to však nový spôsob, ako sa zlodeji môžu dostať do vozidla. Táto metóda znamená postarať sa o bezpečnosť cyklistov.

Holandský spôsob otvárania dverí auta.
Foto: youtube.com/@caasco

Súhrnné názvy určitých javov sú vymyslené tak, aby boli chytľavé a zaujímavé. A to tento nepochybne je. Najmä preto, že skutočná definícia tejto metódy určite nezodpovedá predstavám, ktoré majú vodiči, ktorí o nej počujú po prvýkrát.

Aká je holandská metóda pri otváraní auta?

Holandská metóda je známa aj ako holandský úchop. Čo zahŕňa? Ide o to, že po paralelnom zaparkovaní pozdĺž obrubníka vodič otvorí dvere rukou, ktorá je ďalej od kľučky. V prípade pravostrannej premávky to teda bude pravá ruka. Týmto spôsobom je nútený otočiť svoje telo smerom k zadnej časti vozidla. Tým získa možnosť vidieť cyklistu, ktorý prechádza okolo zaparkovaného vozidla. Cyklistu, ktorého nie je vidieť v spätnom zrkadle, pretože práve vstúpil do tzv. mŕtveho uhla.

Prečo hovoríme o holandskej metóde alebo o uchopení? Pretože práve v Holandsku je tento úchop mimoriadne populárny. Okrem toho sa často používa napríklad aj v Spojenom kráľovstve.

Holandská rukoväť sa môže stať povinnou. Európsky parlament na tom pracuje

Holandská metóda je mimoriadne účinný spôsob, ako zabrániť prekročeniu prahu. O to viac, že počet kolízií spočívajúcich v náraze cyklistu do nečakane otvorených dverí auta z roka na rok rastie. Má však požiadavka cyklistov, aby bolo toto uchopenie povinné, šancu na realizáciu? Áno. A to viac ako kedykoľvek predtým. Európsky parlament v súčasnosti pracuje na nových predpisoch týkajúcich sa bezpečnosti cestnej premávky. Podľa legislatívy, o ktorej bude hlasovať už budúci EP, by sa holandská metóda mohla stať povinnou.

Tým spôsobom získavame možnosť vidieť cyklistu, ktorý prechádza okolo zaparkovaného vozidla.

Schválenie legislatívy zo strany EÚ vôbec neznamená, že sa policajti začnú skrývať na parkoviskách a pokutovať vodičov, ktorí nechytia kľučku dverí nesprávnou rukou. Vládcovia EÚ sa vydali inou cestou. Chcú presadiť, aby sa holandský úchop vyžadoval počas vodičských skúšok. V dôsledku toho by sa táto metóda dostala do krvi vodičom, ktorí sa ju naučili na skúšku. V dôsledku toho by sa používala aj po získaní vodičského preukazu. Stal by sa z nej dobrý zvyk.

Výrobcovia pracujú aj na systéme varovania pred cyklistami

Smerovanie zmien je dobré, aj keď výrazne analógové. Najmä preto, že výrobcovia už prišli s myšlienkou nahradiť holandskú metódu bezpečnostným systémom. Napríklad Ford testuje riešenie určené pre cyklistov. Ostatné značky budú pravdepodobne nasledovať tento príklad. Princíp je jednoduchý. Systém upozorňuje na prítomnosť cyklistu svetelným indikátorom na povrchu zrkadla (rovnako ako asistent pre mŕtvy uhol) a zvukovým signálom.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Zapnutá smerovka v odbočovacom pruhu alebo nie? Pravidlo je jednoduché

Od 7. júla 2024 bude musieť byť každé vozidlo vybavené systémom EDR


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov