21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Toyota oznámila, že sa stane jediným vlastníkom spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorú vytvorila spoločne so spoločnosťou Panasonic Holding Corporations. Cieľom japonskej automobilky je prevziať plnú kontrolu nad spoločnosťou a zvýšiť vlastnú kapacitu výroby batérií pre hybridné, ale aj elektrické vozidlá.
Toyota je najväčším výrobcom elektrifikovaných vozidiel na svete. Koncern každoročne predá milióny hybridných vozidiel a okrem iného aj z tohto dôvodu plánuje zvýšiť výrobu batérií, ktoré sú jedným z najdôležitejších komponentov elektrifikovaných vozidiel. Na tento účel japonská automobilka oznámila akvizíciu spoločnosti Primearth EV Energy (PEVE), ktorá vznikla v roku 1996 spolu s Panasonic Holdings Corporation.
Toyota investuje 70 miliárd dolárov do vývoja elektrifikovaných vozidiel
Spoločnosť Primearth sa doteraz zameriavala na dodávanie batérií pre hybridy. Vedenie Toyoty chce v súlade so svojou stratégiou vývoja viacerých pohonných jednotiek namiesto toho spustiť nové linky na výrobu batérií pre plug-in hybridy aj elektromobily. Týmto spôsobom chcú Japonci zvýšiť svoju schopnosť reagovať na meniace sa preferencie zákazníkov, pokiaľ ide o typy pohonných jednotiek. Okrem toho sa očakáva, že nové investície sa premietnu nielen do zvýšenia výroby, ale aj do zníženia výrobných nákladov.
Koncern Toyota oznámil, že do roku 2030 investuje celosvetovo 70 miliárd USD do vývoja a výroby elektrifikovaných automobilov. Polovica tejto sumy je určená špeciálne na batérie a elektromobily. Už v roku 2026 bude mať premiéru nová generácia batérií pre elektromobily, ktorá zabezpečí dojazd viac ako 800 km, a do roku 2030 plánuje Toyota uviesť na trh štyri nové riešenia s lepším nabíjacím výkonom a vyššou hustotou energie. Súbežne s vývojom batérií sa majú znižovať náklady na ich výrobu, pričom v druhej polovici tohto desaťročia sa očakáva zníženie nákladov na polovicu.
Dojazd 1 200 km a len 10 minút nabíjania batérie
Plány Toyoty zahŕňajú aj výrobu lacnejších a účinnejších bipolárnych lítiovo-železofosfátových batérií. Tie sa majú používať v populárnych modeloch a umožnia dojazd viac ako 600 km na jedno nabitie. Ďalšou etapou bude výroba bipolárnych lítium-iónových batérií, ktoré umožnia predĺžiť dojazd na viac ako 1 000 km. Najväčšiu nádej pre vodičov by však mali predstavovať batérie s pevným elektrolytom, ktoré by mali mať premiéru na trhu v roku 2027. Ako ukazujú súčasné odhady, vtedy bude možné dosiahnuť dojazd až 1 200 km a skrátiť čas nabíjania na 10 minút.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Toyota. Takto funguje pokročilá technológia testovania bezpečnosti automobilov
Benzínová Toyota porazila elektrickú. Je to najekologickejšie auto
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.