19.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl).
Model Audi Q6 e-tron sa konečne dočkal oficiálnej celosvetovej prezentácie. Premiéra úplne nového modelu bola mnohokrát odložená. Naposledy ju šéf značky Gernot Döllner uskutočnil v októbri 2023. Teraz Audi ukazuje svetu, prečo sa oplatilo tak dlho čakať.
Audi Q6 e-tron je prvý elektrický model postavený na platforme PPE
18. marca, Audi plní svoj sľub a oficiálne predstavilo svetu svoje úplne nové SUV. Elektrický Q6 e-tron bol vyvinutý na novej platforme PPE ( Premium Platform Electric), a preto si vyžadoval množstvo vylepšení, aby zákazníkov potešil úrovňou použitých technológií. Rovnaká platforma vyvinutá spoločne s Porsche poháňa aj elektrický Macan prémiovej sesterskej značky.
Audi prvýkrát ukázalo prototyp Q6 e-tron na autosalóne v Mníchove na jeseň 2023. Dnes je najočakávanejší model v centre pozornosti automobilového sveta. Čo o ňom vieme?
Je úplne odlišný od elektrických SUV, ktoré poznáme. Ústredným bodom je dizajn interiéru, ktorý dizajnéri Audi vynovili, a technológie, ktoré zodpovedajú novému sloganu Audi „Budúcnosť je postoj“. Predpremiérové novinárske testy nám poskytli predobraz toho, čo môžeme očakávať. Tí neskrývali svoj obdiv k informačno-zábavnému systému na báze Google Automotive s obchodom s aplikáciami a head-up displejom.
Prvýkrát vidíme, ako veľmi sa mení displej vodiča. Čerešničkou na torte sú však nepochybne digitálne OLED s variabilným dizajnom a ďalšia samostatná 10,9-palcová obrazovka pre zábavu spolujazdca vpredu. Pre fanúšikov značky je Q6 e-tron revolúciou, ktorá so sebou prináša množstvo nových zážitkov za volantom. Pokiaľ ide o trh,určite nastaví nové štandardy v automobilovom priemysle.
Pri druhej generácii digitálnych zadných svetiel OLED šesť panelov OLED, ktoré obsahujú spolu 360 segmentov, generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vďaka novej technológii osvetlenia sa zdá, že nové SUV v modelovom rade Audi ožíva.
Majstrovský výkon a pohonné ústrojenstvo modelu Q6 e-tron
Audi Q6 e-Tron využíva architektúru PPE 800 V. Ponúka tak dojazd až 600 km a rýchle nabíjanie s výkonom až 270 kW. Značka plánuje uviesť na trh aj variant v štýle kupé, Q6 e-Tron Sportback. Je vybavený dvoma motormi a pohonom všetkých kolies s výkonom 464 koní a krútiacim momentom 800 Nm. V tejto konfigurácii Q6 e-tron sľubuje vzrušujúce zrýchlenie a dynamiku ovládania. Nie je žiadnym tajomstvom, že Audi je šampiónom v oblasti výkonu a inovácií.
Q6 e-tron quattro zrýchli na stovku za 5,9 sekundy. Výkonnejší SQ 6 e-tron potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálne rýchlosti vozidiel sú 210, resp. 230 km/h. Vďaka technológii 800 V a štandardnému maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW možno Audi Q6 e-tron na nabíjacej stanici (High Power Charger, HPC) nabiť až na 255 km len za desať minút. Stav nabitia (SoC) sa zvýši z desiatich na 80 percent za 21 minút.
Zobrazovacia technológia Audi vstupuje do novej éry
Audi Q6 e-tron je pre značku obrovským krokom vpred v oblasti zobrazovacích technológií. Voliteľný Head-Up využíva rozšírenú realitu. Prostredníctvom naklonenej roviny obrazu cez čelné sklo smerom k vodičovi zobrazuje okrem iného relevantné informácie o rýchlosti, dopravných značkách. Dopredu naklonená obrazová rovina umocňuje zážitok. Audi ju prispôsobilo ľudskému oku tak, aby sa zobrazované informácie dali rýchlo pochopiť.
Samoučiaci sa asistent Audi, umožňuje hlasové ovládanie mnohých funkcií vozidla. Prvýkrát sa zobrazuje ako avatar na centrálnom dotykovom displeji MMI a na head-up displeji.
Prehľadne zoskupené displeje sú dokonale integrované do dizajnového konceptu a dodávajú interiéru pocit priestrannosti a vzdušnosti.
Nový systém riadenia a vhodné rozloženie krútiaceho momentu
Nové Audi Q6 e-tron bolo čiastočne prepracované. Prevodovka riadenia je teraz pripevnená k pomocnému rámu. Nová predná náprava s posunutými riadiacimi ramenami zlepšuje ovládateľnosť. Audi sľubuje, že vďaka tomuto riešeniu je nové SUV výrazne agilnejšie. V rámci vysoko variabilného pohonu všetkých kolies sa krútiaci moment rozdeľuje prednostne na zadnú nápravu. Tým sa zlepšujú dynamické jazdné vlastnosti modelu.
Rozdielne rozmery predného a zadného elektromotora umožňujú prenášať krútiaci moment viac na zadnú nápravu aj pri plnom zaťažení. V dôsledku toho sú zadné pneumatiky modelu Q6 e-tron širšie ako predné.
Novému SUV nechýba široká ponuka funkcií a podporných systémov, ktoré výrazne zlepšujú každodennú jazdu a dohliadajú na bezpečnosť cestujúcich. Novinkou je adaptívny jazdný asistent plus. Pomáha nielen pri zrýchľovaní a udržiavaní rýchlosti, vzdialenosti a jazdného pruhu, ale využíva aj mapové podklady agregované v cloude, ktoré zohľadňujú údaje z iných vozidiel. SUV zohľadňuje informácie z radaru, prednej kamery a senzorov. Na ich základe vytvára virtuálnu trasu, aby v čo najkratšom čase prekonalo celý rýchlostný rozsah (aj v dopravných zápchach).
Štandardná výbava modelu Q6 etron zahŕňa:
-zadný parkovací asistent,
-kontrolu teploty,
-systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu, výkonnostný asistent, systém varovania pred kolíziou a systém varovania pred rozptýlením a ospalosťou.
Ďalšie podporné systémy ponúka Audi v rámci balíkov výbavy vozidla. Ceny modelov sa začínajú od 74 700 EUR za Q6 e-tron a 93 800 EUR za SQ6 -etron.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Audi vstupuje do F1. Kúpi 100-percentný podiel v tíme
Škoda Superb s motorom z Audi RS3 s výkonom 720 koní. Je absurdne rýchly
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.