Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Bezkonkurenčný prémiový mestský crossover. Rozsiahla štandardná výbava v špeciálnej ponuke, aká nemá obdobu

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/watch?v=bYmIyyfim6c). Japonská značka uvádza do svojej ponuky prelomový model. Reč je o modeli LBX, crossoveri určenom do mestskej džungle. V európskych uliciach môžeme vidieť čoraz...

21.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/watch?v=bYmIyyfim6c).

Japonská značka uvádza do svojej ponuky prelomový model. Reč je o modeli LBX, crossoveri určenom do mestskej džungle. V európskych uliciach môžeme vidieť čoraz viac takýchto vozidiel. Zákazníci si ich obľúbili pre ich zvýšenú svetlú výšku, pohodlie pri nastupovaní, cestovný komfort a funkčnosť.

Japonská značka uvádza do svojej ponuky prelomový model.
Foto: youtube.com/watch?v=bYmIyyfim6c

Model LBX je pre značku mimoriadne dôležitý

Je jediným prémiovým zástupcom vo vysoko konkurenčnom a rýchlo rastúcom segmente B-SUV. Vozidlo bolo vyvinuté s ohľadom na európskych zákazníkov. Vyniká kvalitou vyhotovenia a bohatou štandardnou výbavou. Už v základnej verzii má okrem iného:

  • elektronické kľučky dverí
  • aktívny tempomat v celom rozsahu rýchlostí,
  • multimediálny systém Lexus Link Connect s 9,8″ displejom a cloudovou navigáciou,
  • Full LED svetlomety v tvare písmena L,
  • najnovší balík Lexus Safety System + 3.

Ešte viac vybavenia nájdete v balíku Comfort. Obsahuje položky, ako napr:

  • vyhrievané predné sedadlá,
  • elektricky nastaviteľná bedrová opierka sedadla vodiča,
  • porty USB vpredu a vzadu,
  • parkovacie senzory s funkciou automatického zastavenia,
  • inteligentný kľúč,
  • indukčná nabíjačka telefónu

Cena tejto verzie je od 32 900 eur a v dvoch možnostiach financovania.

Vďaka materiálom použitým v interiéri zažije vodič počas jazdy maximálny komfort.
Foto. youtube.com/@KondorCars

V moderných mestských aglomeráciách je zvýšená premávka. Vodič musí sústrediť svoju pozornosť na celé okolie, venovať pozornosť ostatným vozidlám, chodcom, cyklistom a verejnej doprave. Už v základnej výbave modelu Lexus LBX v cene 32 900 eur na vodiča dohliada elektronický bezpečnostný systém; Lexus Safety System +3. Vďaka továrenskej cloudovej navigácii a aktívnemu tempomatu bezpečne dorazíte do cieľa. Pri manévrovaní systém PCS upozorní vodiča na spozorovaných chodcov a cyklistov. Okrem toho vás asistent odbočovania počas manévrovania upozorní na ostatných účastníkov cestnej premávky.

Pri dlhších cestách systém udrží vozidlo v jazdnom pruhu, rozpozná dopravné značky a pripomenie vodičovi, aby si urobil prestávku, čím sa zlepší jeho pohoda, a tým aj bezpečnosť.

Nový LBX je vybavený

Viacerými systémami, ktoré boli doteraz vyhradené len pre najvyššie modely. Napríklad LBX s balíkom Comfort a Safety má výbavu rozšírenú o, okrem iného:

  • systém prevencie otvorenia dverí v prípade rizika kolízie (SEA)
  • systémom monitorovania mŕtveho uhla (BSM)
  • Systémom upozornenia na križovatku vzadu (RCTA)
  • Systém ochrany pred kolíziou s monitorovaním vodiča (PCS+D)
  • Systém núdzového zastavenia vozidla (EDSS)
  • Zadné núdzové brzdové svetlá na detekciu vzadu prichádzajúcich vozidiel (FHL)
  • Vnútorné a vonkajšie elektrochromatické zrkadlá
  • ostrekovač cúvacej kamery

Čas na styling. Dizajnéri v mnohom odkazovali na iné modely japonskej značky. Ostrá línia Full LED svetlometov v tvare písmena L a tvar masky chladiča dodávajú prednej časti vozidla dynamiku.

Do popredia vystupujú adaptívne svetlomety (dostupné na želanie), ktoré prispôsobujú svetelný lúč podmienkam na ceste tým, že intenzitu svetla prispôsobujú ostatným účastníkom premávky.

Lexus LBX 2024.

Na novom LBX sa v charakteristických podbehoch kolies skrývajú, ako je pre segment crossoverov typické, disky s priemerom 17 alebo 18 palcov, v závislosti od verzie výbavy. Verzie Emotion a Cool môžu byť nakonfigurované aj v dvojfarebnom vyhotovení.

Zadná časť štýlovo pripomína svojho väčšieho brata Lexus NX. LED pás prebiehajúci po celej dĺžke vozidla pôsobí moderne a opticky rozširuje karosériu. Veľké sklenené plochy zabezpečujú lepšiu viditeľnosť, rovnako ako cúvacie kamery, ktoré oceníme najmä za zlého počasia. Veko batožinového priestoru ukrýva priestor s objemom 332 litrov po policu alebo 402 litrov po strechu vo verzii s pohonom predných kolies. Zmestí sa do neho každodenný nákup aj batožina na víkendové výlety mimo mesta.

Zaujímavým prvkom sú aj elektronické kľučky dverí. Toto riešenie nahrádza známe kľučky dverí a je umiestnené na lakťovej opierke dverí. Zvonku systém umožní otvorenie dverí, keď zistí, že vodič alebo spolujazdec má pri sebe inteligentný kľúč.

Materiál použitý v interiéri

Vďaka materiálom použitým v interiéri zažije vodič počas jazdy maximálny komfort. V závislosti od verzie môže byť čalúnenie v rôznych farbách a sedadlá budú čalúnené látkou, ekologickou kožou, prírodnou kožou alebo prírodnou kožou so semišovými prvkami.
Volant sa dobre drží v rukách. Všetky tlačidlá sú ergonomicky umiestnené. Pod stredovou konzolou sa nachádza praktický odkladací priestor na príručné predmety. Pôsobivé sú aj materiály použité na prístrojovú dosku, výplne dverí a konzolu.

Ostrá línia Full LED svetlometov v tvare písmena L.
Foto. youtube.com/@KondorCars

Dôležité parametre a technické údaje modelu LBX

LBX je dlhý 4190 mm, široký 1825 mm a vysoký 1560 mm, pričom rázvor náprav je 2580 mm. Polomer otáčania je len 5,2 m, čo je ideálne pre mestské podmienky.
A ak by sme sa chceli vydať na dlhší výlet, môžeme využiť pohon všetkých štyroch kolies E-FOUR, ktorý je k dispozícii ako voliteľná výbava od verzie Elegance a ktorý využíva prídavný elektromotor na pohon zadných kolies. Toto riešenie umožňuje rýchle rozdelenie pohonu na obe nápravy a výrazne nezvyšuje spotrebu paliva v porovnaní s verziou s pohonom len predných kolies.

Japonskí inžinieri si dali záležať na podvozku. Cieľom bolo dosiahnuť jazdné vlastnosti v súlade s koncepciou Lexus Driving Signature v najmenšom vozidle v ponuke, aby sa vodič cítil pohodlne a zároveň mal vozidlo pod kontrolou. Riadenie je presné, brzdy a plynový pedál poskytujú okamžitú odozvu a odpruženie zabezpečuje stabilitu vozidla na ceste. Ide o prvý Lexus, ktorý využíva upravenú platformu GA-B.

Vozidlo poháňa hybridný systém zložený z 1,5-litrového benzínového motora a elektromotora s výkonom 136 koní. Je kombinovaný s automatickou prevodovkou e-CVT, ktorá zabezpečuje plynulú jazdu a zrýchlenie na 100 km/h za 9,2 s. Priemerná spotreba paliva 4,4-4,7 l/100 km urobí z vodiča vzácneho návštevníka čerpacej stanice.

V modeli LBX môžeme vidieť úplne nový prístup ku konceptu výbavy založený na tematickej atmosfére. Vozidlo má byť prispôsobené životnému štýlu jeho používateľa, preto sa dostupné verzie líšia predovšetkým povrchovými úpravami interiéru s rôznym charakterom (dynamický, športový alebo elegantný a tlmený).

Lexus čoskoro umožní svojim zákazníkom ešte viac personalizovať módny crossover a spustí program Lexus Bespoke Build, ktorý umožní prispôsobiť prvky interiéru podľa vlastných predstáv.

Ceny. Nový Lexus LBX začína cenník na cene 32 900 eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hyundai Ioniq 5 prešiel faceliftom. Konečne má stierač zadného okna

Volkswagen oznámil dátum premiéry modelu ID.1. Bude to najlacnejší elektromobil značky


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov