25.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zfgroup).
Automobilový priemysel sa vyvíja nielen v oblasti moderných pohonov. Veľa sa deje aj v oblasti bezpečnosti, čoho príkladom sú nové revolučné bezpečnostné pásy. Ak sa dostanú do automobilov, budú nás chrániť oveľa lepšie.
Nové bezpečnostné pásy výrazne znížia následky nehôd
Nie je žiadnym tajomstvom, že pokiaľ ide o bezpečnosť v aute, bezpečnostné pásy zohrávajú kľúčovú úlohu. Vývoj automobilového priemyslu v oblasti bezpečnosti a inteligentných zón im umožní vyhovieť potrebám každého cestujúceho. Vyvinul ich známy nemecký dodávateľ ZF a testy ukázali, že ich používanie vylúči bežný problém.
Zjednodušene povedané, bezpečnostné pásy prítomné v dnešných automobiloch boli vyvinuté na zníženie následkov nehôd, a to sa skutočne darí. Zasahujú dokonca už na začiatku nehody.
Problémom je, že vychádzajú z rozmerov figuríny používanej pri testoch automobilov. Na tento účel sa používajú najmä mužské figuríny, čo má za následok, že nevyhovujú každému na sto percent. Je známe, že sa líšime nielen pohlavím, ale aj hmotnosťou a výškou. Nové revolučné pásy od spoločnosti ZF tento problém odstránia.
Nové pásy sú inteligentné a prispôsobia sa každému
Koncom januára nemecký dodávateľ ZF oznámil, že vyvinul nový systém bezpečnostných pásov, ktorý sa podľa neho inteligentne a flexibilne prispôsobí vodičovi a cestujúcim.
Je známe, že v prípade nehody bezpečnostné pásy chránia vodiča pred prudkým nárazom. V takejto situácii pás pred nárazom pevne priľne k telu a potom sa uvoľní. To všetko má zabezpečiť, aby osoba nebola okamžite vymrštená proti airbagu. Väčšina bezpečnostných pásov má v súčasnosti dvojstupňový riadený obmedzovač zaťaženia (Switchable Load Limiter, SLL). Spoločnosť ZF však ide ešte o krok ďalej.
Prezentované pásy s viacstupňovým obmedzovačom zaťaženia (MSLL) sa dokážu individuálne prispôsobiť vodičovi a cielenejšie meniť zadržiavacie sily vozidla.
To všetko vďaka integrovaným snímačom v páse. S ich pomocou systém automaticky zisťuje dĺžku rozvinutého pásu a získava tak dôležité informácie o výške osoby. Podľa spoločnosti ZF toto riešenie poskytuje výrazne lepšiu ochranu najmä deťom a starším občanom pri stredne ťažkých nehodách pri rýchlosti do 35 km/h.
Dôležité je, že osoby s nadváhou sú lepšie chránené aj v prípade preťaženia, t. j. pri nehodách v rýchlostiach nad 56 km/h.
Kedy sa v autách objavia nové inteligentné bezpečnostné pásy?
Dobrou správou je, že revolučné bezpečnostné pásy sa v automobiloch prémiových výrobcov objavia už v roku 2025. Takto sa odkloníme od konvenčných pásov, ktoré máme v autách.
MSLL budú dynamicky prispôsobovať svoju reakciu na základe veľkosti a hmotnosti cestujúceho. V dôsledku toho budú postupne zmierňovať účinky na ľudské telo počas celej trajektórie nehody. Počnúc nárazom až po aktiváciu airbagu.
Inovácia použitá spoločnosťou ZF je v súlade s prísnymi bezpečnostnými normami stanovenými vo “ Vízii 2030″ Euro NCAP. Predpisy, na ktoré sa odvolávajú, predpisujú okrem iného zdokonalené bezpečnostné funkcie, t. j. spustenie airbagu a obmedzovače napnutia bezpečnostných pásov, prispôsobené individuálnym vlastnostiam karosérie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Kto má prednosť na kruhovom objazde? Ako určiť poradie
Je možné predbehnúť hasičské vozidlo idúce so zapnutými zvukovými a svetelnými signálmi?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.