Testy, Zaujímavosti,

Najlepšie letné pneumatiky 2024: Test, rebríček a rady odborníkov

28.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/gopixa). Na otázku, ktoré pneumatiky kúpiť pre vaše vozidlo, neexistuje lepšia odpoveď ako rozsiahly test vykonaný za optimálnych podmienok podľa presne stanoveného postupu. Časopis Auto...

28.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/gopixa).

Na otázku, ktoré pneumatiky kúpiť pre vaše vozidlo, neexistuje lepšia odpoveď ako rozsiahly test vykonaný za optimálnych podmienok podľa presne stanoveného postupu. Časopis Auto Bild vykonal podrobný test 20 letných pneumatík – a teraz vie, ktoré pneumatiky majú najlepšie brzdné vlastnosti na mokrom a suchom povrchu, ktoré poskytujú najlepšiu priľnavosť a ktoré poskytujú najlepšiu ochranu proti aquaplaningu.

Ktoré pneumatiky majú najlepšie brzdné vlastnosti na mokrom a suchom povrchu.
Foto: shutterstock.com/gopixa

Kedy vymeniť zimné pneumatiky za letné?

Odborníci odporúčajú, aby sa letné pneumatiky vymenili, keď priemerná denná teplota prekročí 7 stupňov Celzia. Prečo je to také dôležité? Letné pneumatiky poskytujú optimálnu priľnavosť a bezpečnosť na suchom a mokrom povrchu v teplom počasí. Pri nižších teplotách zmes, z ktorej sú vyrobené, tvrdne a neposkytuje optimálne bezpečnostné vlastnosti.

Výhody letných pneumatík:

  • Lepšia priľnavosť na suchu: zmes gumy letných pneumatík je tvrdšia ako zmes zimných pneumatík, čo zabezpečuje lepšiu priľnavosť na suchu a kratšiu brzdnú dráhu.
  • Lepšia jazdná stabilita: Letné pneumatiky majú iný dezén ako zimné pneumatiky, čo zabezpečuje lepšiu stabilitu pri jazde vysokou rýchlosťou.
  • Nižšia spotreba paliva: Letné pneumatiky majú nižší valivý odpor ako zimné pneumatiky, čo znamená, že vozidlo spotrebuje menej paliva.
  • Menšie riziko aquaplaningu: Letné pneumatiky majú v dezéne špeciálne drážky, ktoré odvádzajú vodu spod pneumatiky, čím sa znižuje riziko aquaplaningu.

Ako si vybrať letné pneumatiky?

  • Rozmer: Letné pneumatiky musia mať rovnaký rozmer ako disky na vašom vozidle.
  • Rýchlostný index: Rýchlostný index je maximálna povolená rýchlosť pneumatiky. Mali by ste si vybrať pneumatiky s rýchlostným indexom, ktorý sa rovná aspoň maximálnej rýchlosti vášho vozidla.
  • Index zaťaženia: Index nosnosti je maximálne prípustné zaťaženie pre danú pneumatiku. Mali by ste si vybrať pneumatiky s indexom nosnosti, ktorý sa rovná aspoň maximálnej prípustnej celkovej hmotnosti vášho vozidla.
  • Hladina hluku: Hladina hluku, ktorú vytvára pneumatika počas jazdy. Pneumatiky s nižšou hladinou hluku sú pohodlnejšie na používanie.

Test najlepších letných pneumatík 2024

  1. Continental PremiumContac
  2. Kumho Ecsta HS52
  3. Hankook Ventus Prime 4
  4. Vredestein Ultrac
  5. Maxxis Premitra HP5
  6. Michelin Primacy 4 Plus
  7. Pirelli Cinturato P7 C2
  8. Goodyear EfficientGrip Performance 2
  9. Falken ZIEX ZE310 EcoRun
  10. Giti GitiSynergyH2
  11. Firestone RoadHawk
  12. Toyo Proxes Comfort
  13. Fulda EcoControl HP2
  14. Bridgestone Turanza 6
  15. Dunlop Sport BluResponse
  16. Nexen N Fera Primus
  17. BFGoodrich Advantage
  18. GT Radial FE2
  19. Kleber Dynaxer HP4
  20. Uniroyal RainSport 5

Bol zvolený obľúbený rozmer 205/55 R16, ktorý sa najčastejšie používa na kompaktných vozidlách. V teste sa sledovalo, ako sa jednotlivé pneumatiky správajú na suchej a mokrej vozovke, skúmalo sa, kedy dochádza k aquaplaningu, a testovala sa odolnosť proti opotrebovaniu a hluk, ktorý vytvárajú. Do úvahy sa brala aj cena pneumatiky.

Continental PremiumContact 7.

Najlepšie pneumatiky – brzdenie na suchých cestách

V tejto kategórii boli najvýkonnejšie pneumatiky Continental PremiumContact 7, Kumho Ecsta HS52 a Hankook Ventus Prime 4. Testovala sa dráha, ktorú vozidlo prejde pri brzdení zo 100 km/h na nulu. Vozidlo vybavené prvými dvoma uvedenými sadami pneumatík sa zastavilo po 35,4 m, vzdialenosť v prípade pneumatík Hankook bola 35,9 m. Pneumatiky Uniroyal boli v tomto teste najhoršie s brzdnou dráhou 37,9 m.

Najlepšie pneumatiky – ovládanie

Pri tomto teste sa zisťovalo, kedy vozidlo stráca priľnavosť v zákrute. Najvyššiu priemernú rýchlosť zaznamenali vozidlá vybavené pneumatikami Falken ZIEX ZE310 EcoRun (priemerná rýchlosť 116,2 km/h), Vredestein Ultrac (116,1 km/h) a Kumho Ecsta HS52 (116 km/h). Najhoršie výkonné boli opäť pneumatiky Uniroyal (113,8 km/h).

Najlepšie pneumatiky – brzdenie na mokrej vozovke

V tejto súťaži bol oveľa väčší rozdiel ako na suchu. Najlepšia pneumatika Continental PremiumContact 7 dosiahla 40,3 m, druhá bola pneumatika Kumho (40,8 m) a tretia pneumatika Vredestein (41,6 m). Najhorší výsledok zaznamenala pneumatika Dunlop Sport BluResponse s hodnotou 46,9 m.

Najlepšie pneumatiky – ovládanie na mokrom povrchu

Najvyššiu priemernú rýchlosť zaznamenali pneumatiky Vredestein Ultrac (76,2 km/h), Kumho Ecsta HS52 (75,7 km/h) a Firestone RoadHawk (75,6 km/h). Najhoršie si počínala pneumatika Maxxis Premitra HP5 (73,1 km/h), hoci nie oveľa horšie, prekvapivo, dopadla pneumatika Dunlop Sport BluResponse, ktorá sa umiestnila na čele predchádzajúcej kategórie (73,3 km/h). Aj v kategórii aquaplaningu (na rovine a v zákrutách) zažiarili pneumatiky Vredestein, ktoré obe zaznamenali najvyššiu rýchlosť, pri ktorej dochádza k aquaplaningu.

Najlepšie pneumatiky – hluk

Pneumatiky Goodyear EfficientGrip, Fulda EcoControl HP2 a Michelin Primacy 4 Plus – v tomto poradí – sa ukázali ako najtichšie z testovaných pneumatík.

Najlepšie brzdenie za mokra – Continental PremiumContact 7.
Foto: youtube.com/@tyreseeker

Výsledky testu pneumatík Auto Bild 2024 v jednotlivých kategóriách

  • Najlepšie brzdenie za mokra – Continental PremiumContact 7: 40,3 m, najhoršie – Dunlop Sport BluResponse: 46,9 m.
  • Najlepšia priľnavosť za mokra – Vredestein Ultrac: Vetrinest: 76,2 km/h, najhorší – Maxxis Premitra HP5: 73,1 km/h.
  • Najlepšia jazda na mokrom okruhu – Vredestein Ultrac: Maxxis Premitra HP5: 5,68 m/s.
  • Najlepší aquaplaning v priamom smere – Vredestein Ultrac: Najhorší – Nexen N Fera Primus: 80,2 km/h.
  • Najlepší aquaplaning v zákrutách – Vredestein Ultrac: Najhorší – Kumho Ecsta HS52: 4,18 m/s².
  • Hlučnosť najnižšia – Goodyear EfficientGrip Performance 2: 72,3 dB, najvyššia – Firestone RoadHawk: 74,5 dB.
  • Najlepšie opotrebenie – Goodyear EfficientGrip Performance 2: 45 250 km, najhoršie – Vredestein Ultrac: 15 400 km.
  • Najnižšia cena – GT-Radial FE2, najvyššia – Michelin Primacy 4 Plus.
  • Valivý odpor najlepší – Dunlop Sport BluResponse: 7,48 kg/t, najhorší – Giti GitiSynergyH2: 9,19 kg/t.

Víťaz testu letných pneumatík na sezónu 2024

Na prvom mieste sa celkovo umiestnila pneumatika Michelin Primacy 4+, ktorá preukázala vyvážený výkon s krátkou brzdnou dráhou a vysokou účinnosťou. Na druhom mieste sa umiestnila pneumatika Continental PremiumContact 7 a na treťom mieste Bridgestone Turanza 6, ktorá preukázala vysoký výkon na mokrej a suchej vozovke a nízke opotrebenie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme

Ako správne nahustím pneumatiky svojho vozidla? Jedna vec je kľúčová


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov