30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@FuturistGearbox).
Mercedes predstavil modernizovanú triedu G. Okrem menších vizuálnych zmien a digitalizovanejšieho interiéru dostala Gelenda aj nové pohonné jednotky. Všetky sú mäkké hybridy.
Trieda G je jedným z najikonickejších modelov značky Mercedes. Vozidlo s klasickou hranatou karosériou a aerodynamikou bytového domu má fanúšikov po celom svete. Už mnoho rokov je tiež synonymom luxusu a symbolom materiálneho postavenia svojho majiteľa. Je však ťažké zmeniť na jeho siluete čokoľvek, čo by v konečnom dôsledku nenarušilo jeho vzhľad. Štylisti majú preto trochu obmedzený manévrovací priestor. S novým dizajnom sa toho veľa nezmenilo, ale skutoční gelendomaniaci si rozdiely rýchlo všimnú.
Facelift Mercedesu triedy G
Prvým najvýraznejším prvkom je mriežka so štyrmi jednoduchými lamelami. Doteraz mala mriežka chladiča tri dvojité priečky. Okrem toho sa zmenil aj vzhľad nárazníka, ktorý sa teraz trochu podobá na ten, ktorý bol použitý na predchádzajúcej verzii AMG (aj tá dostala jemne upravenú prednú časť s inak riešenými vstupmi vzduchu).
Prepracovaný bol aj zadný nárazník, ale určiť rozdiely bude pre väčšinu ľudí prinajmenšom náročné. Zaujímavosťou je nový obklad A-stĺpika, ktorý je v porovnaní s verziou pred faceliftom o niečo efektívnejší. Spomínal tu niekto niečo o aerodynamike? Keď to začne byť pre triedu G relevantné, môžete hádať, že za vinylom už číha jej elektrická verzia.
Ani v interiéri nedošlo k veľkým zmenám, hoci sú veľmi výrazné. Trieda G dostala nový volant s dotykovými panelmi, ako aj nové displeje, každý s uhlopriečkou 12,3 palca. Navyše sa na palube objavil multimediálny systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Bude tiež tichší – boli použité nové izolačné materiály.
Facelift Mercedesu triedy G. Pod kapotou sa nachádza mäkký hybrid
Ponuka motorov bude teraz pozostávať z troch jednotiek so soft hybridnou technológiou. Začína variantom G500, päťlitrovým motorom do V…. Ale nie, nie. Tentoraz sa za označením skrýva trojlitrový benzínový motor R6. Našťastie mu nechýba výkon – vyvinie 449 koní a 560 Nm krútiaceho momentu. Prvých 100 km/h sa na displeji merača objaví už po 5,4 sekundy. Takže sa nemôžete sťažovať. Samozrejme, niečo si nájdu aj nadšenci naftových motorov. Vo verzii G450d dostanete trojlitrový diesel s výkonom 367 koní a 750 Nm! Aj tu je výkon veľmi presvedčivý – šprint na stovku trvá len 5,8 s. Nechýbala ani položka zo stajne Mercedes-AMG, model G 63. Pod kapotou sa našťastie stále nachádza fantastický štvorlitrový V8 biturbo s výkonom 585 koní a krútiacim momentom 850 Nm. Všetky agregáty sú spojené s deväťstupňovou automatickou prevodovkou.
Vráťme sa k spomínanému elektrickému variantu – ten by sa mal objaviť už tento rok. Fanúšikovia tohto modelu pravdepodobne nebudú mať o jeho kúpu mimoriadny záujem (samozrejme, okrem divokých, ekologicky zmýšľajúcich obyvateľov Kalifornie). Ceny osvieženej Gelendy by mali byť známe už čoskoro. Určite nebude lacná.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nový Mercedes-AMG GT 43 Coupe bol predstavený s 2,0-litrovým motorom a výkonom 421 k
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.