30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@automotoidofficial).
Honda Gold Wing je motocykel, ktorý sa v priebehu desaťročí stal synonymom pre luxusné cestovanie na jednokolke. Spája sa s komfortom, skvelou výbavou a vysokou cestovateľskou odvahou. Spĺňa najnovšia verzia Touring stále očakávania? Preverili sme, ako si vedie na slovenských cestách.
Honda Gold Wing definovala vývoj motocyklov na diaľkové cestovanie takmer štyri desaťročia. Jeho pohodlná poloha sedenia, mäkké a priestranné sedadlá pre dve osoby, mimoriadne priateľsky naladené odpruženie a vďaka dostatočnému výkonu v každom rozsahu otáčok odolný a výkonný motor excelovali pri diaľkových cestách.
Hriadeľový pohon eliminoval potrebu mazania reťaze a bol prakticky bezúdržbový. V ďalších verziách sa zväčšili rozmery a hmotnosť, ale bol to jeden z prvých motocyklov, ktorý bol vybavený rádiom, CB vysielačkou s interkomom, tempomatom, elektricky vyhrievanými rukoväťami, sedadlami, plnou kapotážou, tromi kuframi, nafukovacím odpružením, ABS, trakčnou kontrolou, spätným chodom a airbagom. S ďalšími generáciami sa zvyšoval výkon a objem motora – zo štvorvalcových jednotiek sa časom stali šesťvalcové. Objem výkonnej jednotky v najnovšom vydaní je 1833 cm3.
Nová Honda GL1800 Gold Wing Touring je vybavená štýlom all-inclusive
Honda GL1800 Gold Wing Touring je motocykel prispôsobený európskym zákazníkom. Dva bočné kufre a o niečo nižšie čelné sklo ako u amerických verzií jasne naznačujú, že v našich končinách musí byť motocykel ovládateľnejší, dynamickejší, lepšie sa drží v zákrutách ako výbava určená pre zámorského používateľa. Nákladná časť je menej dôležitá v prospech lepších bŕzd, dynamiky, schopnosti prejazdu zákrutami a bezpečnostných a komunikačných systémov.
Motocykel je vybavený sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 6+1 DTC, systémom riadenia motora so štyrmi režimami (odlišujúcimi sa reakciou na plyn, dodávkou výkonu), trakčnou kontrolou, tempomatom a ABS. Zo zaujímavejších prvkov stojí za zmienku systém bezkľúčového štartovania, čelné sklo s elektrickým nastavovaním a pamäťou na jeho nastavenie, asistent rozjazdu do kopca, systém štart&stop a, samozrejme, spiatočka.
Samostatný materiál by sme mohli venovať továrenskej multimediálnej súprave, ale nás viac presvedčili pevné radiálne brzdové strmene na prednom zavesení a systém monitorovania tlaku v pneumatikách. Okrem toho bol vystavený čo bolo v chladnejších dňoch úľavou pre adekvátne časti tela. Motocykel je vybavený dvoma bočnými kuframi s objemom 60 litrov. K dispozícii je aj zásuvka USB. Kvalita vyhotovenia stojí na veľmi vysokej úrovni.
Honda GL1800 Gold Wing Touring – výhody a nevýhody ťažkého motocykla
Pri nastupovaní na Hondu GL 1800 Gold Wing Touring sme najprv vnímali, aká je veľká a ťažká. Stačí sa však rozbehnúť, aby tento nepriaznivý dojem zmizol. Už po prekročení prvých 4 – 5 km/h začne motocykel pôsobiť stabilne. Plynulosť, s akou podáva výkon, a „zamatovosť“ prevodovky znamenajú, že máme komfort porovnateľný len s americkou dodávkou poháňanou veľkým motorom. Všetko beží hladko, a keď začnete jazdiť, vozidlo sa stáva mimoriadne priateľským.
Poslušný, agilný a ochotný meniť smery. Po prvých 2-3 km prepnite na športový režim a zábava sa začína. Brutálne zaobchádzanie sa odvďačí prekvapivo dobrou dynamikou a prvé prudké brzdenie vám vyčarí široký úsmev na tvári. Prekvapivé sú rýchle rozjazdy zo svetiel, rýchle zmeny smeru a maximálne brzdenie a predovšetkým účinnosť a ľahkosť, s akou sa tieto manévre vykonávajú. Za celý život by som nikdy nepovedal, že som schopný viesť Gold Wing tak rýchlo. Samozrejme, keď upustíte od tempa, svoju pozornosť upriamite na plynulosť, komfort, pohodlie a skvelú ochranu pred vetrom a dažďom. Stabilita motocykla je naozaj dobrá, na segment diaľkových výletov. Poloha, mäkkosť sedačky bola zvolená tak, aby sme sa cítili pohodlne počas mnohých kilometrov.
Honda GL1800 Gold Wing Touring – koľko to pôjde na plnú nádrž
S palivovou nádržou s objemom 21 litrov umožňuje plynulú jazdu s dojazdom 360-400 km. Cestujúci majú porovnateľné pohodlie, hoci tí, ktorí sú zvyknutí na stredový kufor, sa môžu sťažovať na nedostatočnú oporu chrbta. To je ideálne na to, aby ste ho presvedčili, že je to len pánska jazda a užili si pokoj a pohodu. So všetkou vážnosťou: až na nedostatok spomínanej opory chrbta je veľmi pohodlný.
Veľký potlesk za použitie automatickej prevodovky. Podľa môjho názoru si model Gold Wing už dávno vyžadoval inštaláciu prevodovky DTC, najmä preto, že si za 10 rokov výroby vytvorila meno odolného a spoľahlivého komponentu. Počas celého dobrodružstva s prezentovaným motocyklom sa vyskytla len jedna mrzutosť – nakoniec sme ho museli vrátiť. Komfort, ktorý ponúka, je návykový a vedie k neustálemu nedostatku spokojnosti z jazdy.
Koľko stojí nové Gold Wing na Slovensku? Oplatí sa kúpiť tento motocykel?
Predstavený motocykel z modelového roku 2023 stojí na Slovensku až 35 490 eur. Je to veľká suma peňazí, ale na oplátku dostanete veľmi moderný, pohodlný, prekvapivo dobre ovládateľný, kultový motocykel. Okrem toho bol konečne prispôsobený potrebám európskeho trhu. Stále je to legenda, ale tentoraz rozprávaná v Alpách, na ceste na Gibraltár alebo na výlete po Mazovsku.
Podľa nášho názoru sa Honda Gold Wing vo verzii Touring snaží pripomenúť, prečo boli Honda VFR 1200, a Pan European na našom kontinente také úspešné, pretože mentálne je to niečo medzi tým. A keď odhliadneme od všetkého ostatného – zvuk a výkon šesťvalcového boxera je jednoducho návykový. Len či sa chceme z tejto závislosti vyliečiť?
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čo je to Gold Wing? Dizajnér Hondy určite nemyslel na takúto turistiku
Oplatí sa kúpiť drahú prilbu? To je vysvetlené vo videu, ktoré trvá 10 sekúnd
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.