Elektro, Novinky, Správy, Zaujímavosti,

18 rokov a viac! Audi R8 opúšťa scénu. Posledný kus opustil továreň

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis). Nevyhnutné sa stalo. Audi R8, ktoré bolo pre mnohých dokonalým príkladom klasického európskeho superauta, sa práve oficiálne zapísalo do histórie. Z montážnej linky...

30.3.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis).

Nevyhnutné sa stalo. Audi R8, ktoré bolo pre mnohých dokonalým príkladom klasického európskeho superauta, sa práve oficiálne zapísalo do histórie. Z montážnej linky nemeckej továrne Audi Böllinger Höfe zišiel posledný, rozlúčkový exemplár vo variante „Performance quattro Edition“.

Takmer 18 rokov po svojom debute zišlo z montážnej linky v závode Audi Böllinger Höfe v nemeckom Heilbronne posledné Audi R8.
Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis

Po oficiálnom ukončení výroby Audi TT v novembri 2023 nastal čas rozlúčiť sa s jeho väčším a výkonnejším bratom. Takmer 18 rokov po svojom debute zišlo z montážnej linky v závode Audi Böllinger Höfe v nemeckom Heilbronne posledné Audi R8. Popri dvojkovom Lamborghini Huracan to bol vlastne posledný klasický európsky superautomobil s centrálne umiestneným a prirodzene nasávaným motorom V10.

Posledné Audi R8 opustilo továreň. Model pôjde do múzea

Posledný exemplár nemeckého superauta bol vyrobený vo variante „Coupe V10 performance quattro„. Model sa okrem iného vyznačuje balíkom úprav z uhlíkových vlákien „Audi exclusive„, žltou farbou Vegas Yellow a 20-palcovými kovanými diskami. Čo je však dôležité – toto vozidlo sa nebude predávať. Namiesto toho bude súčasťou expozície v továrenskom múzeu Audi.

Po oznámení ukončenia výroby sa zákazníci vrhli na nákup

Pôvodne sa mala výroba Audi R8 skončiť ešte v roku 2023. Ako sa však ukázalo, krátko po oznámení tohto rozhodnutia bol nemecký výrobca doslova zaplavený objednávkami. Táto skutočnosť mala nakoniec za následok posunutie rozlúčky s modelom R8 na prvý štvrťrok 2024. Hoci sa Audi chváli, že predaj tohto modelu v posledných mesiacoch zaznamenal nárast o 49 percent, predstavitelia značky sa rozhodli nedať mu už ďalšiu šancu.

Koniec výroby Audi R8 bohužiaľ znamená aj súmrak ikonického motora koncernu Volkswagen. Ingolstadtský superautomobil bude tento rok nasledovať dizajnové dvojča Lamborghini Huracan. Po slávnych, centrálne uložených agregátoch V10 s objemom 5,2 litra tak v aktuálnom rade nových vozidiel nebude ani stopy.

Po slávnych, centrálne uložených agregátoch V10 s objemom 5,2 litra tak v aktuálnom rade nových vozidiel nebude ani stopy.
Foto: shutterstock.com/Brandon Woyshnis

Koniec Audi R8. Bude nástupca elektrický?

Nemecký výrobca momentálne neoznámil možného nástupcu Audi R8. Nie je ani známe, či sa prípadná nová inkarnácia športového modelu Audi bude vôbec volať R8. Isté však je, že v súlade s novou ekologickou politikou značky bude elektrický.

„Ďalšou výzvou bude transformácia segmentu R, ktorý bude v budúcnosti plne elektrický. To je pre nás úloha na najbližšie desaťročie,“

povedala pred časom marketingová riaditeľka Audi Sport Linda Kurz. Okrem toho podľa Kurzovej bude do roku 2026 elektrifikovaných 80 % nových vozidiel so značkou RS.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Audi je konečne pripravené ukázať svetu model Q6 e-tron. Debut prvého vozidla na platforme PPE sa uskutoční už 18. marca

Už nebude 35 TFSI ani 30 TDI. Audi opäť mení označenia


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prasknuté tesnenie pod hlavou valcov: Nepríjemná porucha, ktorá vás môže stáť stovky eur!

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Fusionstudio). Každý motorista aspoň raz počul strašidelné príbehy o prasknutom tesnení pod hlavou valcov, ktoré dokáže úplne zničiť motor a…

Ďalší svetový rekord v oblasti turbín – tentoraz však nie v Číne

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BBCNews). V neustále sa meniacom vetre „kto to urobil viac?“ Čína sa práve dostala do úzadia pred európsku veternú spoločnosť…

Trumpov nečakaný obrat: Cla na autá ostávajú, ale nie pre všetkých

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SkyNews). Americký prezident Donald Trump opäť prekvapil. Po sérii tvrdých opatrení oznámil nečakané pozastavenie všeobecných ciel na 90 dní. Tento…

Manínska tiesňava: Skrytý klenot prírody len na skok od diaľnice

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Anka Klemi). Hľadáte miesto, kde sa dá za jeden deň zažiť dobrodružstvo v úzkej skalnej tiesňave, vystúpiť k tajomnej jaskyni…

Toyota plánuje vyrábať milión elektrických áut ročne do roku 2027

10.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Belish). Toyota, japonský gigant automobilového priemyslu, sa rozhodla razantne vkročiť do elektrickej budúcnosti. Do roku 2027 plánuje vyrábať vyše milión…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov