Testy, Zaujímavosti,

Týmto ojazdeným vozidlám je lepšie sa vyhnúť. Najhoršie autá podľa TUV

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsAroundTV). Nemeckí analytici zhrnuli výsledky viac ako 10 miliónov pravidelných kontrol vykonaných na STK. Najnovšia správa o chybách vozidiel TUV 2024 hovorí jasne. Uvádza modely,...

2.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsAroundTV).

Nemeckí analytici zhrnuli výsledky viac ako 10 miliónov pravidelných kontrol vykonaných na STK. Najnovšia správa o chybách vozidiel TUV 2024 hovorí jasne. Uvádza modely, ktoré by sa mali pred kúpou obzvlášť dôkladne skontrolovať. V zozname sa nachádza niekoľko prekvapení.

Situácia je horšia, ako sa dalo očakávať, pričom každé piate kontrolované vozidlo (20,3 %) nevyhovelo kontrole.
Foto: youtube.com/@CarsAroundTV

Správa o miere zlyhania TUV v roku 2024: na ktoré vozidlá si treba dávať pozor?

Ktoré vozidlá si vyžadujú osobitnú starostlivosť? Najnovšia štúdia porúch, ktorá vychádza z analýzy približne 10,2 milióna povinných technických kontrol vykonaných na 221 rôznych modeloch v Nemecku v období od júla 2022 do júna 2023, si nerobí žiadne ilúzie. Situácia je horšia, ako sa dalo očakávať, pričom každé piate kontrolované vozidlo (20,3 %) nevyhovelo kontrole. Navyše, vzhľadom na zvyšujúci sa priemerný vek nemeckých vozidiel (približne 10 rokov) bola po prvýkrát zavedená nová veková kategória – pre vozidlá vo veku 12 až 13 rokov.

Nová správa TUV. Pozor, Dacia

Aké je najlepšie ojazdené auto? Odborníci TUV vyzdvihli Volkswagen Golf Sportsvan. Pripomienky mali k necelým 2 percentám týchto áut. Tento model pravidelne dosahuje veľmi dobré výsledky v kategóriách 2 a 3 ročných a 4 a 5 ročných vozidiel. Na opačnom konci rebríčka pristála Dacia Logan: takmer 40 percent kusov vo vekovej kategórii 12 až 13 rokov neprešlo testom z dôvodu zistenia závažnej chyby. Takmer rovnako zle dopadli aj Renault Twingo a Nissan Qashqai.

Tesla prehrala s 13-ročným Audi

V kategórii najmladších vozidiel si prekvapivo najhoršie počínala Tesla Model 3. Americký bestseller dosiahol takmer 15-percentnú mieru zlyhania, čím predstihol Dacia Logan a Seat Alhambra. A to vtedy, keď priemer tejto vekovej kategórie (bez ohľadu na pohonnú jednotku) je 5,7 %. Záver je zrejmý – takmer nová Tesla Model 3 spôsobuje trikrát viac problémov ako štatistické vozidlo tohto veku. V percentuálnom vyjadrení je čerstvá Tesla rovnako náchylná na poruchy ako 11-ročný Mercedes triedy B alebo 13-ročné Audi TT.

Najnáchylnejšie autá na poruchy podľa TUV 2024

Správa TUV 2024: Toto sú autá, na ktoré si treba dať pozor

VekModelPoruchy
od 2 do 3 rokovTesla model 3 / Dacia Logan / Seat Alhambra14,7% / 11,4% / 10,3%
od 4 do 5 rokovBMX X5 a X6 / vW Sharan / BMW 2 Aktive-Gran Tourer17,9% / 17,7% / 17,6%
od 6 do 7 rokovDacia Dooker / BMW 5er a 6er / Dacia Duster25,9% / 24,8% / 24,6%
od 8 do 9 rokovDacia Dooker / Fiat Punto / Dacia Logan32,2% / 29,7% / 29,1%
od 10 do 11 rokovRenault Twingo / Dacia Logan / Renault Clio36,2% / 35,5% / 34,6%
od 12 do 13 rokovDacia Logan / Renault Twingo / Nissan Qashqai40,9% / 39,9% / 38,8%
V percentuálnom vyjadrení je čerstvá Tesla rovnako náchylná na poruchy ako 11-ročný Mercedes triedy B alebo 13-ročné Audi TT.
Foto: shutterstock.com/Memory Stockphoto

Poruchy elektrických vozidiel. Výsledky správy TUV

Na rozdiel od Tesly si elektrický Volkswagen e-Golf viedol v najnovšom prieskume dobre. Spomedzi 111 klasifikovaných automobilov vo veku 2 až 3 roky v novej správe TUV 2024 sa e-Golf umiestnil na vysokom 4. mieste (2,6 % automobilov so závažnými poruchami). Niekde uprostred (49. pozícia zo 111 klasifikovaných) sa umiestnil elektrický Renault ZOE (5,6 percenta vozidiel so závadami znamenajúcimi pozitívny výsledok kontroly).

Najčastejšie poruchy elektromobilov

V prípade elektromobilov je okrem brzdového systému a systému odpruženia častým problémom nízkonapäťový elektrický systém. V brzdovom systéme sa môžu vyskytnúť problémy v dôsledku menej častého používania trecích komponentov v dôsledku používaných systémov rekuperácie energie. V dôsledku toho sa na brzdových doštičkách, kotúčoch a iných komponentoch systému môžu objaviť nečistoty a korózia, čo môže viesť k poruchám – napríklad k zapečeniu brzdových čeľustí. Pokiaľ ide o zavesenie, častým problémom je zvýšená hmotnosť vozidla v dôsledku ťažkých batérií, čo môže mať vplyv na opotrebovanie komponentov zavesenia.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Aké doklady budete musieť mať v roku 2024 v aute?

Čo robiť pri pohľade na nehodu na ceste. Takto sa vyhnete základným chybám


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov