4.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cheryinternational_official).
Mnohí čínski výrobcovia automobilov majú chuť do Európy. Len málo z nich však chce vyrábať autá na našom kontinente. Po BYD je čas, aby si miesto pre nové závody hľadala ďalšia čínska značka. Čínsky gigant, ktorý sa pred rokmi preslávil kopírovaním automobilov západných značiek, sa chystá investovať.
Toyota Yaris ako falzifikát? Pred rokmi v Číne Chery ponúkalo veľmi podobný model Riich M1. Číňanom sa podarilo skopírovať aj Toyotu RAV4 a Nissan Altima. V Číne mali príbuzných aj Daewoo Matiz, Chevrolet Evanda (Daewoo Magnus) a Chevrolet Spark. Spoločnosť Chery mala tiež vzťah s Volkswagenom (podobnosť s modelom Jetta). Kopírovanie zašlo tak ďaleko, že jednotlivé komponenty a prvky karosérie a interiéru boli zameniteľné medzi originálmi (Daewoo Matiz a Chevrolet Spark) a dielami čínskych kopírovacích inžinierov.
Chery však nie je len schopný kopista. Spoločnosť sa dlhodobo umiestňuje na prvom mieste v rebríčku vývozcov. Z hľadiska výrobnej kapacity je však stále trpaslíkom. V roku 2023 sa na čínskom trhu umiestnila až na ôsmom mieste. S výsledkom len niečo vyše 800 000 kusov jej na lídra výrazne chýba. Spoločnosť BYD medzitým na svojom domácom trhu predala viac ako 2,7 milióna automobilov. Je na koho sa pozerať.
Chery v Európe alebo Omoda a Jaecoo na cestách v Lipsku a Seville
Nie je preto prekvapujúce, že po vzore spoločnosti BYD plánujú jej predstavitelia vstúpiť na európsky trh, ale aj začať vyrábať autá na našom kontinente. Dve z kľúčových značiek skupiny Chery (Omoda a Jaecoo) budú mať premiéru vo viacerých krajinách ešte v tomto roku. Na zozname sú uvedené Španielsko, Taliansko a Spojené kráľovstvo. V súčasnosti prebieha intenzívne hľadanie predajcov, ktorí sa budú starať nielen o predaj, ale aj o servis.
A čo výroba nových vozidiel? Nie je žiadnym tajomstvom, že o investíciu spoločnosti Chery sa intenzívne usilujú talianske orgány, ktoré sú nespokojné so spoluprácou s koncernom Stellantis. To však nie je jediné miesto. Podľa agentúry Reuters Číňania uvažujú aj o začatí výroby automobilov v Španielsku. Napokon, bývalý závod Nissanu v Barcelone, kde sa výroba skončila len pred niekoľkými rokmi, je na odstrel. Takouto lokalitou je ťažké pohŕdať.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu
Nové SUV od BYD bude bestsellerom. Za túto cenu ohrozí svojich európskych konkurentov