Novinky, Zaujímavosti,

Prekvapivé vyhlásenie spoločnosti Toyota. Týka sa dieselových motorov

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal). Súčasná klíma a regulačné prostredie viedli väčšinu výrobcov k odklonu od dieselových motorov a k vývoju benzínových jednotiek a alternatívnych pohonných systémov. Toyota sa...

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal).

Súčasná klíma a regulačné prostredie viedli väčšinu výrobcov k odklonu od dieselových motorov a k vývoju benzínových jednotiek a alternatívnych pohonných systémov. Toyota sa však domnieva, že dieselové motory majú stále zmysel.

Toyota sa však domnieva, že dieselové motory majú stále zmysel.
Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal

Toyota investuje do rôznych typov pohonu

Stratégia spoločnosti Toyota, ktorá je najväčším výrobcom automobilov na svete, sa trochu líši od stratégie iných spoločností. Japonci napríklad pomerne dlho považovali snahu o elektromobilitu za slepú uličku automobilového priemyslu a sústredili sa na vývoj hybridných pohonov. Výsledkom je, že Toyota dnes v Európe ponúka len jeden model s batériou a svoj predaj zakladá na hybridoch, ktoré reálne spotrebujú veľmi málo paliva.

To sa však má čoskoro zmeniť. Japonský výrobca však pred časom ohlásil elektrickú ofenzívu na starom kontinente, v rámci ktorej chce mať do roku 2026 v ponuke šesť batériových modelov. Okrem toho pracuje na vývoji polovodičových batérií, ktoré by ponúkli dlhší dojazd na jedno nabitie.

Tieto opatrenia však neznamenajú, že Toyota sa chce vzdať spaľovacích motorov. Práve naopak.

Toyota sa nechce vzdať spaľovacích motorov

Japonská značka chce ďalej rozvíjať spaľovacie motory. Akio Toyoda, pravnuk zakladateľa spoločnosti, je toho názoru, že spaľovací pohon a emisné ciele sa dajú zladiť. Preto sa Toyota rozhodla spustiť nový projekt na „novú podporu vývoja motorov“.

Samozrejme, spaľovacie motory sú stále v ponuke aj iných výrobcov, ale nemožno poprieť, že väčšina z nich sa zameriava predovšetkým na benzínové agregáty. Z vyjadrenia predstaviteľa japonskej značky možno vyčítať, že sa nehodlá vzdať ani dieselov. Je to zaujímavé do tej miery, že v Európe sa výrobcovia, ktorí stále ponúkajú tento typ pohonu, snažia o tom otvorene nehovoriť.

Dieselový agregát je dôležitý pohon najmä pre ťažké vozidlá.
Foto: youtube.com/@TOYOTAglobal

Marketingový šéf Toyoty tvrdí, že diesel „nie je mŕtvy

Sean Hanley, šéf predaja a marketingu Toyoty v Austrálii, sa nedávno pochvalne vyjadril o dieselovom agregáte. „Diesel napriek rozšíreným komentárom nie je mŕtvy,“ povedal. – uviedol v rozhovore pre portál drive.com.au. Podľa neho naftovým agregátom vôbec nehrozí blízky koniec.

Uviedol, že je to dôležitý pohon najmä pre ťažké vozidlá. Nepopiera však skutočnosť, že dieselové agregáty je potrebné neustále prispôsobovať čoraz prísnejším normám. V súlade s tým bola napríklad Toyota Hilux s 2,8-litrovým dieselovým motorom na austrálskom trhu vybavená 48-voltovým softhybridom. Šéf marketingu Toyoty v Austrálii nevylúčil ani scenár, podľa ktorého budú naftové motory v budúcnosti fungovať na syntetické palivo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota krajšia ako Ferrari? Tak rozhodli odborníci na dizajn

Toyota oznámila, že Hilux dostane elektrickú verziu v roku 2025


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Ako si vybrať a aká by mal byť dobrá plachta na motorku?

17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotorcyclistMag). Blížiaca sa jeseň a zima sú obdobím, keď majitelia motocyklov musia venovať svojim strojom osobitnú starostlivosť. V chladných mesiacoch…

Presypte ju do látkového vrecka a vložte do auta. Nepríjemný zápach zmizne za niekoľko sekúnd

17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: súkromná archív). Nepríjemný zápach v aute je bežný problém, ktorý môže byť spôsobený viacerými príčinami. Skôr ako investujete do nového…

Autom na huby. Kde môžete nechať auto v lese?

17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirinCamp). Hubárska sezóna je v plnom prúde a v médiách sa vždy píše o veľkej úrode húb. V tom čase…

Ponuka BYD vyvoláva v Paríži vlny. SUV SEALION 7 je nepriateľom číslo jeden pre ponuky Stellatis a Tesla

17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Wheelsboy). Čínsky gigant BYD rozšíril svoju európsku ponuku o ďalší model. Ide o športové SUV, ktoré malo práve premiéru v…

7 najčastejších chýb pri bezdotykovom umývaní áut

16.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PanTheOrganizer). Ak si myslíte, že umývanie auta na bezdotykovej umývačke nie je spojené s veľkou filozofiou, možno budete trochu prekvapení.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov