Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Ďalší šéf veľkej spoločnosti sa sťažuje na elektromobily. Teraz sa zameriava na batérie

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Stellantis_official). Údaje z trhu nevyzerajú optimisticky. Napriek tomu šéf Stellantisu nepoľavuje. Stále sa intenzívne venuje elektrifikácii. Najprv však chce poslať batérie v autách na silnú...

9.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Stellantis_official).

Údaje z trhu nevyzerajú optimisticky. Napriek tomu šéf Stellantisu nepoľavuje. Stále sa intenzívne venuje elektrifikácii. Najprv však chce poslať batérie v autách na silnú odľahčovaciu kúru.

Ďalší šéf veľkej spoločnosti sa sťažuje na elektromobily, presnejšie batérie.
Foto: youtube.com/@Stellantis_official

Šialenstvo“ okolo elektrifikácie automobilov trvá už dobré desaťročie. Zatiaľ však zaznamenala len malý efekt. Elektromobily neprevzali dominantné postavenie na trhu ani v Európe, ani vo svete. A nič nenasvedčuje tomu, že by na to mali v najbližších rokoch šancu.

Elektromobil musí na jedno nabitie prejsť až 800 km. Prekážkou je hmotnosť batérie

Automobilky však nepoľavujú. Jasne to naznačuje napríklad názor Carlosa Tavaresa – šéfa koncernu Stellantis -, ktorý predniesol na podujatí s názvom Freedom of Mobility Forum. Tavares by bol rád, keby všetky značky skupiny Stellantis, ktorú riadi, predali do roku 2030 až 5 miliónov elektromobilov ročne. Navyše, len do konca tohto desaťročia by mal Stellantis predstaviť až 75 nových elektromobilov.

Tavares si však uvedomuje, že takéto výsledky nebude možné dosiahnuť bez dosiahnutia väčších vzdialeností. Ten by mal optimálne dosiahnuť 500 až 800 km. Takéto hodnoty predstavujú v súčasnosti zásadný problém. A prekážkou je nielen veľkosť, ale často aj hmotnosť batérie. Akumulátor schopný prejsť 400 km spôsobuje, že elektromobil je približne o 500 kg ťažší ako konvenčný automobil. Zvyšovanie kapacity znamená ešte vyššiu hmotnosť a hmotnosť je zase nepriateľom dojazdu. A tak sa kruh uzatvára.

Vedúci spoločnosti Stellantis, chce preto znížiť hmotnosť batérií o 50%.
Foto: youtube.com/@TheEngineersPost

Stellantis zníži hmotnosť batérie o 50 percent, ale potrebuje na to desať rokov….

Vedúci spoločnosti Stellantis chce preto poslať batérie na odľahčovaciu kúru. Podľa jeho názoru je reálne dosiahnuteľným cieľom znížiť ich hmotnosť približne o 50 % v priebehu nasledujúcich desiatich rokov. Pritom sa dosiahne ďalší cieľ. Tým je zníženie množstva kľúčových surovín potrebných na výrobu batérie pre elektromobil o 50 percent. To by sa malo odraziť aj na cene vozidiel.

Plány Carlosa Tavaresa znejú ambiciózne. Nie je však jasné, či sú výrazom jeho znalostí a potenciálu, alebo len výsledkom pohľadu na svet cez ružové okuliare. Až na to, že na tom vlastne nezáleží. Z pohľadu Európy je totiž dôležitejšie niečo iné. Šéf Stellantisu hovorí o činnosti v priebehu desiatich rokov. Na druhej strane, my toľko času nemáme. O desať rokov, v tomto ročnom období, bude predaj áut so spaľovacím motorom na starom kontinente vymierať. Akcia francúzsko-taliansko-americkej spoločnosti preto možno aj tak mešká.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Vyvinuli revolučné batérie. Je to koniec problémov s elektromobilmi?

Čínsky prielom. Táto batéria by mohla zmeniť elektromobily a ďalšie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Desivé dôsledky straty kolesa na ceste

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Peter Gudella). Jeden zdanlivo banálny problém môže mať fatálne následky. Strata kolesa na ceste nerobí problém iba vodičovi, ktorému chýba,…

Budovanie vesmírneho internetu ako odpoveď na Starlink Elona Muska

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/bella1105). Európa sa rozhoduje pre nezávislosť od technologických gigantov USA. Po kontroverzných slovách Elona Muska o tom, ako jeho Starlink…

Jedna chyba za volantom, ktorá môže zmeniť váš život

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Bilanol). Zdá sa to ako rutina. Sadnúť si do auta, zapnúť pásy, naštartovať a vyraziť. Pre mnohých šoférov je začiatok…

Elektromobily, vodík a zbrojárstvo dostanú zelenú

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Aliaksei Kaponia). Nová nemecká vláda pripravuje revolúciu na cestách. Podpora elektromobilov sa vracia na scénu a po prvýkrát dostane priestor…

Hokejový kráľ Alexander Ovečkin: Po rekorde siahne aj na Gretzkého klenot?

16.4.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@LatestNewsUpdates-c6z). Ruský hokejový fenomén Alexander Ovečkin prepísal históriu NHL a prekonal rekord, ktorý sa tri dekády zdal neprekonateľný. Na konte…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov