10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@poloto5638).
Očakáva sa, že v roku 2025 bude Muskovo ekonomické auto mať platformu „next-gen“, inovatívne batérie a množstvo technológií.
Spoločnosť Tesla intenzívne pracuje na tom, čo bude skutočne prelomovým vozidlom. Model 2, známy aj ako „Tesla za 22 000 libier“ alebo „baby Tesla„, má prísť v roku 2025 a akokoľvek sa spoločnosť snaží zachovať o ňom určitú mieru tajomstva, často priamo alebo nepriamo poskytuje množstvo informácií, ktoré nám umožňujú pridať ďalší dielik do skladačky, ktorá bude skompletizovaná približne o rok.
Čo však zatiaľ o Tesle Model 2 vieme? Pokúsme sa uviesť na pravú mieru informácie o tomto vozidle, s ktorým spoločnosť predstaví novú platformu, nové batérie, nové technológie a s ktorým sa predovšetkým pokúsi výrazne zvýšiť objem predaja na 20 miliónov vozidiel ročne v roku 2030.
Sedan alebo crossover?
Začnime vzhľadom. Pôvodne sa uvažovalo o akomsi kratšom Modeli 3 s karosériou hatchback, ale potom sa začalo špekulovať, že by hatchback mohol mať hranaté tvary kybernetického vozidla, prirodzene v menšom meradle. Momentálne v tejto súvislosti panuje veľká neistota. Niektoré prototypy spozorované z diaľky a so silnou kamuflážou sa prikláňajú k prvej hypotéze, ale štylistika, hoci nadväzuje na tradičnejšie koncepty, než aké predviedol slávny elektrický pick-up, by mohla priniesť aj výrazné nové prvky.
Aby sme boli spravodliví, vzhľad je jednou z vecí, ktoré nás na pripravovanej Tesle Model 2 zaujímajú najmenej, pričom nie je vylúčené, že nakoniec nadobudne podobu crossoveru, ako to povedal Elon Musk v januári 2024. O úspechu však rozhodnú iné faktory. Okrem ceny to bude, samozrejme, dojazd, výkon, rýchlosť nabíjania, technológie, softvér a tak ďalej. Poďme si to rozobrať podrobnejšie.
Úplne nová platforma
Tesla má v jednej veci jasno. Model 2 bude postavený na novej platforme. Inžinieri už pracujú a sú v pokročilom štádiu vývoja. Platforma, ktorá je zatiaľ známa ako Project Redwood, bude skutočne inovatívna.
Bude využívať revolučnú výrobnú metódu nazvanú „Unboxed process“ a vďaka osvojeniu lisu Giga Press sa bude ešte vyrábať lisovaním veľkých častí karosérie v jednom kroku. Predpokladá sa, že sa skutočne môže použiť jedno lisovanie, čo vo veľkej miere odráža to, čo sa deje pri tlakových odliatkoch.
Dojazd aspoň 250 míľ
Platforma Modelu 2, ktorá by mala byť rovnaká ako tá, ktorú používa budúce Robotaxi, bude vybavená rôznymi typmi batérií, pričom všetky budú mať konštrukčnú podobu. Predpokladá sa, že vrcholné verzie budú vybavené batériami so 4680 valcovými článkami, ale len pred niekoľkými dňami sa objavili správy, že budú k dispozícii aj s inými batériami.
Konkrétne CATL uviedol, že uzavrel strategické partnerstvo s americkým výrobcom práve na dodávku batérií s lítiovo-železito-fosfátovou (LFP) chémiou, ktorá umožní dobrý výkon (uvádza sa dojazd 250 km) pri nižších cenách. Čínsky gigant bude s Teslou spolupracovať aj v oblasti dobíjania a zdokonalí metódy na skrátenie času nabíjania.
Softvér a autonómne riadenie
Najlacnejší model na zozname Tesly nebude robiť kompromisy v oblasti softvéru. Práve naopak, vďaka novej platforme ponúkne to najlepšie, čo spoločnosť ponúka. Dá sa to vyčítať z toho, že na rovnakom základe bude postavené aj Robotaxi, ktoré podľa definície musí byť vybavené autonómnym riadením úrovne 5, aby mohlo vykonávať jazdy bez vodiča na palube.
Tesla Model 2 bude mať teda najnovšiu generáciu úplnej autonómnej jazdy, teda tú, ktorá je založená na neurónových sieťach a umelej inteligencii. Softvér bude ako zvyčajne možné diaľkovo aktualizovať pomocou aktualizácií OTA (over-the-air). Budú sa týkať systémov infotainmentu, pohonného ústrojenstva aj aktívnej bezpečnosti.
Tesla Model 2 v skratke
- Batérie: LFP a 4680
- Dojazd: 250 míľ (400 km)
- Cena: 22 000 GBP
- Iné: vybavený FSD a OTA aktualizáciami
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Je Tesla Cybertruck naozaj nepriestrelný? Overujeme
Nový produkt v ponuke spoločnosti Tesla. Je to kladivo na nepriateľov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.