Zaujímavosti,

Sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou pre každého vodiča? Sťažovať sa môžete neskôr

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained). Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových...

10.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EngineeringExplained).

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého. Ich univerzálnosť má tiež svoje požiadavky. A tie sa týkajú predovšetkým prevádzkových podmienok. Kedy sú celoročné pneumatiky dobrou voľbou?

Celoročné pneumatiky môžu byť dobrou voľbou, ale nepochybne nie sú pre každého.
Foto: youtube.com/@EngineeringExplained

Medzi vodičmi pretrváva presvedčenie, že ak je niečo dobré na všetko, je to dobré aj na… nič. Platí to aj pre celoročné pneumatiky? Ani nie. Popularizácia celoročných pneumatík je spôsobená aj súbežnou existenciou troch faktorov.

Vodiči v Európe si obľúbili celoročné pneumatiky. Prečo?

V predchádzajúcich rokoch vzrástol predaj celoročných pneumatík na Slovensku až o 70 %. Navyše v súčasnosti tvoria takmer 30 % trhu s pneumatikami. Takéto výsledky nie sú výsledkom náhody alebo výhodnosti. Ide skôr o pôsobenie celkom zásadných problémov.

  • Po prvé, trh s pneumatikami má čoraz lepšie technológie. Tá sa z roka na rok vyvíja. Výsledkom je, že prémiové pneumatiky viacerých tried začínajú mať na cestách skutočne dobré vlastnosti. V testoch pneumatík pre jednotlivé ročné obdobia dokonca vynikajú.
  • Po druhé, počasie v Európe sa začína vyhýbať extrémnym výkyvom počasia. Stačí si spočítať počet dní so snehom na cestách počas minulej zimy, aby ste sa o tom presvedčili. Bolo ich len tucet.
  • Po tretie, vodiči väčšinou cestujú v mestách a na krátke vzdialenosti. To sú ideálne podmienky pre viacsezónne pneumatiky, pretože sa znižuje riziko, že sa v zime stretnú napríklad s kopcovitým snehom.
Dobrá voľba pre vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov.
Foto: shutterstock.com/Stocksnapper

Kedy je najlepšia celoročná pneumatika?

Pre ďalšie úvahy je najdôležitejší tretí bod. Z neho totiž jasne vyplýva, že celoročné pneumatiky nie sú dobrým riešením pre každého. Je to zlatá stredná cesta. Stredná cesta, ktorá bude vyhovovať priemernému vozidlu, ktoré sa len zriedkakedy vydáva mimo mesta. Takéto vozidlo totiž nepotrebuje pôsobivú trakciu. Neponúka výkon, ktorý treba krotiť každú minútu jazdy. Zriedkavo sa tiež stretáva s drasticky extrémnymi poveternostnými podmienkami, napríklad v zime. Okrem toho ide aj o vozidlo, ktoré ročne najazdí maximálne niekoľko tisíc kilometrov. To je počet kilometrov, ktorý umožní viacsezónnym pneumatikám vydržať niekoľko rokov.

Kedy nie je celoročná pneumatika dobrou voľbou?

Na druhej strane celoročné pneumatiky nie sú vhodné pre vozidlá, ktoré sú intenzívne využívané. Je to dané vysokým počtom najazdených kilometrov. Tie budú mať obzvlášť silný vplyv na stav dezénu, najmä v teplom ročnom období. Práve vtedy je behúň vystavený skúške. To môže znamenať, že každé dve sezóny bude potrebné vymeniť sadu pneumatík. Okrem toho je problémom aj bezpečnosť. Na cestách sa v zime ľahšie stretnete s extrémnymi podmienkami na vozovke. A ani tá najlepšia celoročná pneumatika nikdy nebude na snehu fungovať tak dobre ako najlepšia zimná pneumatika.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako viete, že vaše pneumatiky nie sú „plešaté“? Nájdite záhadný „hrb“

Prečo by ste v lete nemali používať zimné pneumatiky? Odpovedáme


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Clá na elektromobily ohrozujú Cupru

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Povedal to Wayne Griffiths, šéf spoločnosti Cupra, ktorá vyrába elektrické SUV Tavascan v Číne. Clá na elektromobily ohrozujú Cupru.Foto:…

Nový Bentley Flying Spur má premiéru 10. septembra. Luxusná limuzína bude využívať hybridný motor V8 s výkonom takmer 800 koní

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@MED-CARS). Bentley pripravuje uvedenie novej limuzíny Flying Spur na trh. V novom modeli použijeme rovnaké pohonné ústrojenstvo ako v nedávno modernizovanom…

Prvý MG s polovodičovými batériami príde v roku 2025

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarFocusTv-rw8ip). Spoločnosť MG začne v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov vybavovať svoje modely elektromobilov polovodičovými batériami. Správu priniesol portál Autocar priamo…

Spoločnosť Volvo oznámila čisto elektrické nákladné vozidlo s dojazdom až 600 km

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bjornnyland). Volvo Trucks, divízia nákladných vozidiel švédskeho výrobcu, oznámila, že v roku 2025 uvedie na trh čisto elektrické nákladné vozidlo.…

Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Čínska automobilka sa rozhodla kúpiť nemeckú sieť predajcu, prostredníctvom ktorej doteraz predávala svoje vozidlá. BYD chce upevniť svoju prítomnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov