Novinky, Zaujímavosti,

Lamborghini predstavuje Huracan STJ, labutiu pieseň motora V10

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan. Nový model s názvom Huracan STJ znamená koniec kariéry motora V10. Po tom, čo sa Audi R8...

12.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan. Nový model s názvom Huracan STJ znamená koniec kariéry motora V10.

Lamborghini predstavilo novú limitovanú edíciu superauta Huracan
Foto: youtube.com/@DPCcars

Po tom, čo sa Audi R8 prestalo vyrábať, bolo len otázkou času, kedy jeho osud bude nasledovať aj jeho taliansky súrodenec Lamborghini Huracan. Pri príležitosti ukončenia kariéry motora V10 uviedla spoločnosť Lamborghini na trh špeciálnu edíciu modelu Huracan. Taliansky výrobca oznámil, že celkovo vyrobí len 10 vozidiel.

Motor V10 má za sebou dlhú kariéru v Lamborghini, debutoval v modeli Gallardo a bude použitý v jeho nástupcovi: Huracane. Tento model bol uvedený na trh v roku 2014 a ešte tento rok ho nahradí nový superautomobil s hybridným pohonom.

Nový STJ, ktorého dizajn vychádza z modelu Huracan STO, predstavuje vrchol výkonu v histórii rodiny Huracan vďaka sérii úprav zameraných na zvýšenie dynamiky talianskeho modelu. STJ je skratka pre Super Trofeo Jota: Super Trofeo vzdáva hold šampionátu Lamborghini pre jednu značku, ktorý bol založený v roku 2009, zatiaľ čo Jota odkazuje na prílohu J predpisov FIA, ktorá stanovuje špecifikácie pretekárskych vozidiel a dlhú tradíciu modelov Lamborghini vyvinutých pre okruhy.

Koniec cesty pre Lamborghini Huracan

V prípade nového modelu Huracan STJ sa Lamborghini obrátilo na technikov Squadra Corse, aby pripravili špeciálny aerodynamický balík. Aerodynamika modelu STO sa ďalej zlepšila pridaním prvku „cofango“: dvoch úplne nových aerodynamických prídavných prvkov z uhlíkových vlákien, pričom uhol zadného krídla sa v porovnaní so sériovým modelom zvýšil o 3°, aby sa zabezpečil o 10 % väčší kontakt so zemou.

Rovnako ako STO, aj Huracan STJ využíva 5,2-litrový motor V10 s prirodzeným nasávaním, ktorý dosahuje výkon 640 k a maximálny krútiaci moment 565 Nm. Všetok tento výkon sa prenáša výlučne na zadnú nápravu prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Tieto technické prvky umožnili zlepšiť čas na kolo na okruhu Nardò Technical Center

Lamborghini uvádza, že mechanická priľnavosť sa výrazne zvýšila vďaka súprave nastaviteľných tlmičov, ktoré nahrádzajú aktívne komponenty štandardne dostupné v modeli Huracan. Tlmiče sú nastaviteľné v štyroch smeroch na optimalizáciu odskoku a kompresie pri vysokých a nízkych frekvenciách. Na maximalizáciu potenciálu vozidla vyvinulo Lamborghini spolu s Bridgestone špeciálnu sadu pneumatík, ktoré sú namontované na 20-palcových kolesách.

Tieto technické prvky umožnili zlepšiť čas na kolo na okruhu Nardò Technical Center o viac ako jednu sekundu v porovnaní s modelom Huracan STO.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Rekordný rok pre Lamborghini. Skvelý darček k 60. narodeninám

Za volant Lamborghini Huracan si sadol 13-ročný chlapec. Výsledok si môžete pozrieť na fotografii…


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov