15.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AmpedAuto).
Čínska značka Hyper prepojená so spoločnosťou GAC oznámila, že dokončila fázu návrhu a vývoja trakčných batérií pre automobily s pevným elektrolytom. Ak je to pravda, spoločnosť zo stredného kráľovstva by tým o niekoľko rokov predbehla značky z Japonska a Európy.
Najväčším problémom moderných elektromobilov sú ich batérie. Akumulátory sú vyrábané z pomerne vzácnych materiálov, sú ťažké a neumožňujú ukladať veľkolepé zásoby energie, čo má za následok zníženie dojazdu vozidiel. Všetky tieto problémy by mali vyriešiť trakčné batérie s pevným elektrolytom. Veľkí výrobcovia automobilov pracujú na implementácii tohto riešenia už niekoľko rokov. Jedna čínska spoločnosť tvrdí, že ho už má.
Podľa Automotive News Europe značka Hyper, ktorú vlastní spoločnosť GAC, oznámila, že dokončila technický vývoj batérie s pevným elektrolytom. Dosiahla sa kapacita akumulácie energie 400 Wh na 1 kg. V praxi by to znamenalo, že batéria v osobnom automobile by umožnila prejsť 1 000 km.
Cieľom je vyrábať elektromobily s dojazdom ako dnešné autá, no oveľa ľahšie a efektívnejšie. Dôležitý je však nielen dojazd. Očakáva sa, že batérie s pevným elektrolytom sa budú dobíjať rýchlejšie a vydržia dlhšie. Predpokladá sa aj ich väčšia bezpečnosť vďaka menej horľavým materiálom.
Pevný elektrolyt
Spoločnosť Hyper tvrdí, že v roku 2026 bude pripravená vyrobiť prvé vozidlo s batériami s pevným elektrolytom. A čo na to hovoria súčasní automobiloví giganti? Volkswagen pracuje na takýchto trakčných batériách, ale neuvádza žiadny konkrétny dátum uvedenia automobilov využívajúcich toto riešenie. Toyota v roku 2023 oznámila, že v roku 2030 bude pripravená na výrobu áut s trakčnou batériou obsahujúcou pevný elektrolyt.
Ak by sa Číňanom skutočne podarilo uviesť toto riešenie na trh skôr, pravdepodobne by nič – okrem výrobnej kapacity – nezastavilo víťazné ťaženie Hyperu na svetových trhoch. Je však možné, že čínska spoločnosť si realitu trochu prifarbila. Pravdu ukáže čas.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Recyklované batérie? Renault to chce začať robiť vo veľkom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.