Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Bugatti tvrdí, že jazda s modelom Bolide je porovnateľná s jazdou s vozidlom F1

15.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Prakticky celý sortiment Bugatti tvoria nádherné modely. Má teda značka šancu niečím vyniknúť? Samozrejme. Tým niečím je model Bolide. Predstavitelia spoločnosti dnes vyhlasujú, že...

15.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).

Prakticky celý sortiment Bugatti tvoria nádherné modely. Má teda značka šancu niečím vyniknúť? Samozrejme. Tým niečím je model Bolide. Predstavitelia spoločnosti dnes vyhlasujú, že auto sa na trati správa ako vozidlo F1.

Bolide je porovnateľná s jazdou s vozidlom F1.
Foto: youtube.com/@TopGear

Bugatti Bolide je naozaj zaujímavé auto. Jeho dizajn bol predstavený v roku 2020. Jeho myšlienka je jednoduchá. Je to luxusný hypercar, ktorý dostal prísne vysokovýkonný charakter. Je to jednoducho pretekárske auto určené výhradne na okruh.

Bugatti začína s dodávkami modelu Bolide. Ďalšie zahrievanie atmosféry

Styling? Tento je nápadne moderný a dynamický zároveň. Auto vyzerá ako jeden veľký spojler a nasávač vzduchu. To však dnes nie je to najdôležitejšie. Bugatti sa pomaly chystá začať dodávať vozidlá 40 šťastlivcom, ktorí si stihli Bolide objednať. Odhaľuje preto ďalšie technické údaje o vozidle. A uzatvára ich pomerne zaujímavým vyhlásením. Predstavitelia značky sú presvedčení, že výkony kupé na trati sú porovnateľné s vozidlom F1.

Bude sa Bugatti Bolide na trati správať ako vozidlo F1?

Koľko pravdy je v typickom PR vzorci? Bolide bude poháňať štvoricou turbodúchadiel preplňovaný motor W16. Ten v sériovej verzii ponúkne výkon 1578 koní. To je pomerne veľa. Najmä ak vezmeme do úvahy, že súčasné vozidlá F1 ponúkajú približne 950 koní. Takže máme skóre 1:0 pre Bugatti. Bohužiaľ, kupé má vážnu nevýhodu. Pretože kým pretekárske auto v F1 váži v priemere okolo 800 kg (a to s vodičom a plnou výbavou), Bolide má hmotnosť 1452 kg. Dosť veľká nadváha, to musíte uznať. Takže tu máme pomer 1:1.

Bolide sa chváli maximálnou rýchlosťou takmer 380 km/h a vozidlo F1 je rekord takmer 372 km/h.

Bugatti sa chváli maximálnou rýchlosťou modelu Bolide. Táto je takmer 380 km/h. Naopak, v prípade vozidla F1 je rekord takmer 372 km/h. V prípade kupé máme teda pomer 2:1. Na druhej strane, na trati síce záleží na rýchlosti, ale dôležitejšie je správanie v zákrutách. Najmä preto, že trať môže byť naozaj kľukatá. Napríklad SPA v Belgicku má 21 zákrut na dĺžke 7 km. V týchto podmienkach môže vozidlo F1 získať výhodu, navyše je pri prejazde zákrutou efektnejšie. Pri jazde Bolide je preťaženie v zákrutách až 2,5 G. V F1 sú dvakrát vyššie. Keď sa k tomu pridajú ďalšie dva body, výsledok sa preto nakloní na stranu formuly.

Bolide je nádherné auto. Skončí však ako opica v zoo

Možno sú vyhlásenia predstaviteľov Bugatti prehnané. Možno vám jazda v Bolide iba nahradí jazdu v jednotke F. Na tom však v skutočnosti nezáleží. Po prvé preto, že nové Bugatti bude nepochybne nádherné auto. Vyzerá úžasne a musí jazdiť ešte úžasnejšie. Po druhé preto, že sa vyrobí len 40 kusov, pričom cena každého z nich je 4 milióny dolárov. Preto je veľká šanca, že autá skončia v súkromných zbierkach rozprávkovo bohatých automobilových maniakov namiesto na pretekárskom okruhu. Budú tráviť čas v klimatizovaných garážach a stanú sa niečím ako zvieraťom obdivovaným spoza okna zoologickej záhrady.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Red Bull pripravuje hypercar. Skutočné monštrum s výkonom auta F1

Gordon Ramsay predvádza svoje nové auto v uliciach. Stálo takmer 1,4 milióna eur


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov