Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nová Škoda Kodiaq. Zabudnite na 1.5 – iba diesel alebo elektrina

16.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars). Nová Škoda Kodiaq. Benzín, diesel, plug-in hybrid – jazdil som v každej verzii, ale vybral by som si len jednu. A najradšej by som...

16.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).

Nová Škoda Kodiaq. Benzín, diesel, plug-in hybrid – jazdil som v každej verzii, ale vybral by som si len jednu. A najradšej by som ju videl výlučne zvnútra.

Škoda v roku 2016 predstavila prvý Kodiaq.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Pamätám si, že keď Škoda v roku 2016 predstavila prvý Kodiaq, informovala, že je pomenovaný po medveďovi Kodia a v showroomoch sa predávali maskoti s menom Kodi. Toto meno malo autu sedieť, pretože bolo veľké, silné a malo si skvele poradiť aj mimo asfaltu – ako ostrovný medveď z okolia Aljašky. Dnes si už na medvedie korene a terénne schopnosti nikto nespomína a značka do druhej generácie Kodiaq v komunikácii vkladá slová „loft“, „lounge“ a „suite“.

Škoda Kodiaq druhej generácie.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Pre mňa mal prvý Kodiaq určitý charakter. Vynikal ostrými líniami, odvážnou siluetou. Teraz, keď Škoda ukázala model druhej generácie, už túto odvážnosť nevidím. Postavený vedľa Renaultu Espace alebo Kia Sorento, nehovoriac o čínskych novinkách ako Peking 7, by pôsobil skôr konzervatívne. Ale možno práve to je jeho výhoda? Pretože ak niekoho zaujme, pri bližšom pohľade môže len získať.

Aká veľká je nová Škoda Kodiaq?

Je dlhý 4758 mm, široký 1864 mm a vysoký 1679 mm. Je teda až o 61 mm dlhší ako jeho predchodca, čo sa prejavuje najmä v batožinovom priestore, ktorý má teraz objem 910 litrov. Okrem toho je vzadu nad hlavami cestujúcich o 15 mm väčšia svetlá výška strechy. Tak ako predtým, aj vo vnútri je Kodiaq obrovský. Keď som sedel na lavici, rozmýšľal som, či skutočne potrebujem toľko miesta.

Batožinový priestor má teraz objem 910 litrov.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Auto zostáva rovnako funkčné ako predchádzajúca generácia modelu. Má trojzónovú klimatizáciu s reguláciou teploty vzadu, vyhrievané bočné sedadlá lavice, dve zásuvky USB a odnímateľný organizér na drobnosti na stredovom tuneli. Zmizli zbytočné sklápacie stolíky z operadiel sedadiel a namiesto nich sú tu dvojité vrecká.

Kokpit vozidla vyzerá elegantnejšie ako predtým. Brilantným krokom bolo presunutie páky voliča smeru jazdy za volant a spínača ručnej brzdy na ľavú stranu volantu. To umožnilo prepracovať stredový tunel, na ktorý sa teraz zmestí množstvo drobných predmetov. Našťastie, roletky ich umožnia skryť. Vpredu sa nachádzajú dve bezdrôtové nabíjačky s výkonom po 15 W (s chladením) a dve zásuvky USB-C, ktoré nabíjajú telefóny výkonom 45 W. Vyššie – inteligentné ovládače umožňujúce vybrať si, čo chcú ovládať. K nim mám malú pripomienku – hoci vyzerajú ako hliníkové, sú vyrobené z plastu a nezdajú sa mi veľmi pevné.

Kokpit vozidla vyzerá elegantnejšie ako predtým.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Nad nimi sa nachádza 13-palcová obrazovka pre efektívny a ľahko ovládateľný multimediálny systém. Na doplnenie je tu aj obrazovka nahrádzajúca hodiny za volantom a nad ňou head-up displej HUD. Ten má v modeli Kodiaq svoju premiéru a v zásade platí, že ak ho človek používa, obrazovka za volantom sa stáva zbytočnou. Našťastie sa dá rozhodnúť, čo bude zobrazovať, a minimalizovať počet zobrazovaných položiek, aby ich HUD neduplikoval.

Interiér pôsobí veľmi dobrým dojmom, Škoda našla rovnováhu medzi modernosťou vyjadrenou „obrazovkovitosťou“ a jednoduchosťou ovládania. V každej verzii, ktorú som šoféroval, pôsobila kabína „prémiovým“ dojmom. To však nie je prekvapujúce – na to, aby zákazník utratil za české SUV okolo 36 170 eur a vyššie, už nestačí mať vo dverách dáždnik a pod viečkom palivovej nádrže škrabku. Na zdôraznenie nových ambícií nazvali Česi rôzne verzie výbavy interiéru Loft, Loung a Suite.

Je motor 1.5 pre Škodu Kodiaq dostatočný?

Škoda ponúka Kodiaq v piatich verziách pohonu. Najlacnejšia je benzínová 1,5 TSI mHEV – má výkon 110 kW, krútiaci moment 250 Nm a pohon predných kolies. Zrýchľuje na 100 km/h za menej ako 10 sekúnd – takéto auto stojí minimálne 38 470 eur. Jazdí … dostatočne. Keď som s ním jazdil sám, spotreboval v priemere 6,3 litra paliva na 100 km a na bežné, každodenné používanie mi celkom vyhovoval. Sedemstupňová prevodovka DSG vo svojom štýle oneskoruje zmenu prevodových stupňov, dlho ženie motor do vysokých otáčok a je cítiť, že auto by chcelo ísť rýchlejšie, ale nemá na to silu. Obzvlášť citeľné to bolo napríklad na diaľnici, keď sa do auta posadili traja ďalší chlapi primeranej veľkosti. Človek by chcel mať niečo viac pod nohami. A tým viac by mohol byť napríklad dvojlitrový TSI s výkonom 204 kW a pohonom oboch náprav.

Ako jazdí nová Škoda Kodiaq diesel?

V ponuke sú dve dieselové jednotky – s výkonom 110 alebo 142 kW. Oba majú dvojlitrový objem, silnejší poháňa všetky kolesá. Jazdil som s ním na prezentácii – takéto auto stojí minimálne 41 270 eur. Ako iste tušíte, pôsobí oveľa lepším dojmom ako 1,5 na 100 km/h zrýchľuje o dve sekundy rýchlejšie, nemusí sa vytáčať a pri pokojnej jazde po ceste spotrebuje približne 6 litrov. Pre niekoho, kto často jazdí dlhé trasy po diaľniciach a bezpodmienečne chce SUV, asi ťažko nájdete lepšiu voľbu. Jediné, čo mi vadilo, bolo vrčanie naftového motora. Mám dojem, že naftové motory v osobných autách dnes znejú…. starý. Ale stále fungujú dobre. Som rád, že takéto auto nepotrebujem.

Nová Škoda Kodiaq 2024.

Oplatí sa kúpiť Kodiaq vo verzii plug-in?

Ak mesačne nenajazdíte tisíce kilometrov a takéto veľké auto používate denne na poflakovanie sa okolo domu, je to najlepšia možnosť. S kapacitou batérie 25,7 kWh (využiteľná 19,7 kWh) by malo vozidlo na jedno nabitie prejsť viac ako 100 km. Overil som si to – je to možné. Z obyčajnej 230 V zásuvky sa cez noc nabije a ráno bude opäť pripravené prejsť ďalšiu stovku bez štartovania spaľovacieho motora. Znie to ako skvelá možnosť pre niekoho, kto má napríklad elektrinu z fotovoltickej inštalácie. Vozidlu nechýba dynamika, vďaka výkonu 204 koní a krútiacemu momentu 350 Nm sa vozidlo pohybuje oveľa efektívnejšie ako mHEV varianta. Zatiaľ však nie je známe, koľko bude takýto automobil stáť.

Pokročilá výbava nového modelu Škoda Kodiaq

Ako sa na rodinné SUV sluší, nový Kodiaq je viac než pohodlný bez ohľadu na verziu motora. Adaptívne odpruženie DCC Plus, v ktorom má každý tlmič dva nezávisle ovládané ventily oddeľujúce odskokový a kompresný stupeň odpruženia, okamžite reaguje na nerovnosti na ceste a výber režimov umožňuje nastaviť jeho tvrdosť podľa preferencií vodiča.

Kodiaq je vybavený celým radom najmodernejších bezpečnostných systémov a jazdných asistentov. Vylepšený asistent pre jazdu vedie vozidlo v zákrutách, rozpoznáva dopravné značky a podľa toho upravuje rýchlosť. Traffic Jam Assist umožňuje vozidlu automaticky sa rozbehnúť, zastaviť a riadiť v preplnenej premávke a funguje do rýchlosti 60 km/h, pričom „sleduje“ vozidlá pred sebou, za sebou aj vedľa seba. Všetko o robí z cestovania v najväčšom českom SUV skutočne pohodový zážitok.

Prinajmenšom – uvedením nového modelu Kodiaq si Škoda udomácnila svojho medveďa. Z dobrodružného dravca z Aljašky sa stal priateľský medveď. A túto úlohu rodinného priateľa plní veľmi dobre.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Škoda chce rozšíriť svoju ponuku SUV. V roku 2026 uvedie na trh nový 7-miestny model

Test Škody Kodiaq: 5 dôvodov, prečo sa stále oplatí kúpiť prvú generáciu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov