24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).
Spolupráca spoločnosti Volkswagen so spoločnosťou Xpeng rýchlo prinesie požadované výsledky. Najnovší podvozok CEA pre elektromobily, ktorý vyvinuli nemeckí a čínski inžinieri, zníži výrobné náklady nových automobilov takmer o polovicu. Prichádza éra lacnejších elektromobilov?
Koncern Volkswagen vyvinul s pomocou čínskej spoločnosti Xpeng nový podvozok CEA (China Electrical Architecture) pre elektromobily, ktorý v porovnaní s architektúrou MEB, ktorá sa doteraz používala v modeloch koncernu s nulovými emisiami, t. j. Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Buzz, Cupra Born, Volkswagen ID.5 alebo Audi Q4 e-tron, umožňuje znížiť výrobné náklady vozidla o 40 %. Nová platforma sa bude používať od roku 2026, ale podľa prvých plánov značky budú prvé vozidlá na novej architektúre debutovať v Číne.
Volkswagen má novú architektúru. V čom je CEA iný?
Architektúra CEA (China Electrical Architecture), ktorú spoločne vyvinuli spoločnosti Volkswagen a Xpeng, je efektívnejšia a lacnejšia na výrobu, pričom má jednoduchý dizajn. V centre platformy je centrálny počítač, ktorý riadi všetky elektrické komponenty. Spôsob zapojenia a usporiadania komponentov znamená, že výrobca dokáže znížiť výrobné náklady približne o 40 %.
Konkurencia je silná a my musíme prispôsobiť našu nákladovú štruktúru, aby sme boli v tomto prostredí konkurencieschopní.
– povedal vedúci skupiny Volkswagen Group China Ralf Brandstaetter
Nová platforma CEA. Ktoré vozidlá ju budú používať?
Na platforme CEA budú navrhnuté štyri kompaktné vozidlá, ktorých premiéra je naplánovaná na rok 2026. Nová architektúra bude použitá aj v dvoch vozidlách značky Volkswagen vyvíjaných v spolupráci so spoločnosťou Xpeng a zameraných na segment strednej triedy, počnúc SUV, ktoré bude predstavené v roku 2026.
Čína je pre Volkswagen kľúčovým trhom
Čínsky trh je pre nemeckú spoločnosť veľmi dôležitý, čo len potvrdzuje skutočnosť, že skupina Volkswagen na nadchádzajúcom autosalóne v Pekingu predstaví až 44 modelov a šesť premiér. Zaujímavosťou je, že až polovica automobilov v stánkoch koncernu bude bezemisná. Prečo taká mobilizácia? Ešte donedávna bol Volkswagen z hľadiska predaja jednotkou, ale koncom roka 2022 musel koncern prenechať priestor miestnej spoločnosti BYD a trhový podiel nemeckej značky klesol na 14 %.
Nevieme, čo ešte prinesie nová platforma CEA, ale isté je, že nemecký výrobca chce posilniť svoju pozíciu na čínskom trhu. Najmä v segmente elektrických kompaktných a stredne veľkých vozidiel. Predtým, ako sa tak stane, však bude musieť výrobca drasticky znížiť ceny alebo predstaviť dostupnejšie ponuky.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen žalovaný za modely ID. Spor s bývalým dodávateľom sa týka práv na ochrannú známku
Čínsky falošný chrobák. Volkswagen sa snaží predaj zablokovať. Neúspešne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.