24.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercedesBenz).
Nemci pripravujú menšiu triedu G. Auto sa má vyznačovať terénnym rodokmeňom a čisto elektrickým pohonom. Čo ešte o tomto aute vieme?
Mercedes triedy G je skutočnou legendou nielen vo svete off-roadových nadšencov. „Gelandewagen“ debutoval v roku 1979 ako úžitkové vozidlo na vojenské a pracovné účely. Odvtedy sa dočkal mnohých variantov vrátane veľmi výkonných, benzínových (dokonca V12) alebo šesťkolesových. Stal sa z neho gadget pre superbohatých, hoci odborníci stále trvajú na tom, že trieda G zvládne aj terén… ak vám nevadí poškriabanie drahého laku.
Súčasná generácia triedy G debutovala v roku 2018. Vyzerá podobne ako jej predchodca. Teraz sa v histórii modelu objaví ďalší míľnik. Dňa 24. apríla tohto roku bude mať na pekinskom autosalóne premiéru Mercedes EQG, teda G na elektrinu. Nenahradí (zatiaľ) spaľovací variant, ale doplní ponuku.
Malá trieda G: bude oveľa lacnejšia
V rozhovore pre časopis Car v mníchovskom autosalóne 2023 sa šéf techniky Mercedesu Markus Schafer vyslovil za rozšírenie rodiny triedy G. „Prečo nemať väčšiu rodinu G?“ – opýtal sa. „AMG začínalo s malou ponukou, rovnako ako Maybach. Sme presvedčení, že z modelu G môžeme dostať oveľa viac, takže ďalším krokom je ‚malé G‘,“ rozprával. A začiatkom tohto roka v rozhovore pre magazín Autocar Schafer oznámil, že „malé G“ dostane iba elektrický pohon.
Vozidlo má byť postavené na novej platforme. Nebude to MMA, ako sa používa napríklad v novom elektrickom CLA. Nový model so zatiaľ neurčeným názvom má totiž poskytovať terénne schopnosti zodpovedajúce jeho „rodokmeňu“. Kedysi to bol model GLB, ktorý mal pôsobiť ako malá trieda G. Očakáva sa však, že nový elektromobil bude oveľa lepšie fungovať mimo asfaltu.
Dva varianty batérie?
Ak však vozidlo zdieľa komponenty s modelom CLA, možno očakávať dva varianty batérie. Základná konfigurácia bude využívať lítium-železofosfátovú chémiu, zatiaľ čo drahší variant bude mať anódu z oxidu kremíka. Očakáva sa, že druhá možnosť bude znamenať vynikajúcu hustotu energie, čo sa prejaví na veľkom dojazde.
V modeli CLA sa uvádza dojazd viac ako 750 km podľa WLTP. V malej triede G bude výsledok pravdepodobne horší kvôli aerodynamike (hranaté tvary vyzerajú skvele, ale nemajú dobrý vplyv na spotrebu energie) alebo veľkosti kolies a typu pneumatík, ktoré znesú blato či piesok.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Víťaznú kartu teraz drží Renault. Pomôže značke eliminovať konkurenciu ponúkajúcu vozidlá SUV
Nový Citroën C3 sa dostal do Európy. Svojou cenou poráža konkurenciu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.