25.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).
Čínske automobilky sa už začali presadzovať na starom kontinente. Teraz sa však chystajú urobiť ďalší krok. Pozrite sa, ktorí výrobcovia a kde plánujú postaviť svoje európske továrne.
Číňania, ktorých množstvo elektromobilov v súčasnosti leží v európskych prístavoch, plánujú ďalšiu fázu svojej ofenzívy. Aby sa vyhli clám (a prípadným sankčným clám), budú vyrábať autá na starom kontinente.
Povráva sa, že jednou z výpadoviek čínskeho Geely má byť Poľsko. Presnejšie – továreň Izera. Okolo nej však stále panuje veľa turbulencií a neistoty. Dokonca sa nedávno objavili tvrdenia, že ak sa situácia v blízkej budúcnosti nevyjasní, Číňania môžu začať hľadať „šťastie“ inde.
Ktoré spoločnosti z ríše stredu a kde v Európe budú vyrábať svoje autá?
Číňania v Európe: BYD
BYD, spoločnosť, ktorá je na zozname najviac dotovaných čínskou vládou, plánuje postaviť závod v Maďarsku. Očakáva sa, že bude dokončená pred rokom 2026. Číňania s ním chcú dosiahnuť 5-percentný podiel na predaji na starom kontinente.
Maďarská továreň BYD bude mať výrobnú kapacitu 150 000 kusov ročne. V prípade väčšieho počtu objednávok ju však Číňania ľahko zdvojnásobia.
Chery Automobile
Konglomerát Chery, ktorý je okrem iného vlastníkom značky Omoda, bude vyrábať autá v bývalej továrni Nissan v Barcelone. Budú sa vyrábať v spolupráci s EV Motors a začiatok výroby je zatiaľ naplánovaný na rok 2024.
Podľa neoficiálnych správ Chery rokuje aj s talianskou vládou o otvorení ďalšej európskej továrne. Talianske médiá uvádzajú, že talianske úrady ponúkli Číňanom existujúce, ale nevyužité priestory ako potenciálne miesto výroby.
Hovorí sa aj o pustatine, na ktorej by sa mohol postaviť závod na výrobu automobilov.
Číňania v Európe: Dongfeng
Spoločnosť Dongfeng, ktorej patrí značka Voyah, rokuje s talianskou vládou o výstavbe novej továrne. Nový závod by mal v konečnom dôsledku vyrábať 100 000 vozidiel ročne.
Taliani, ktorí chcú opäť vyrábať najmenej 1 milión automobilov doma (približne 750 000 v roku 2023), chcú prilákať Číňanov preferenčnými podmienkami.
Leapmotor
Konglomerát Stellantis odkúpil 21 % akcií spoločnosti Leapmotor na konci roka 2023. Prvým efektom manželstva medzi Číňanmi a týmto gigantom má byť výroba mestského modelu T03 v továrni v Tychách. Jej začiatok je naplánovaný už na leto tohto roka, keď z montážnej linky prestane schádzať Fiat 500.
Stellantis, ktorý má byť zodpovedný za predaj automobilov Leapmotor mimo Číny, tiež zvažuje výrobu automobilov v Taliansku. V tomto prípade sa hovorí o továrni Mirafiori v Turíne, z ktorej by mohlo vychádzať až 150 000 automobilov čínskej značky ročne.
Číňania v Európe: SAIC
SAIC vlastní spoločnosť MG, ktorá vlastní tri z najpopulárnejších automobilov čínskej výroby v Európe. Ide o modely ZS, elektrický model 4 a HS.
Ako informoval portál Automotive News, spoločnosť SAIC nedávno uviedla, že sa do 2 – 3 rokov rozhodne vyrábať automobily v Európe. Miesto bude vybrané na základe údajov o energetických a výrobných nákladoch.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európska značka, ale auto z Číny. Predáva sa vo veľkom meradle
Volkswagen podpísal dohodu s Číňanmi. Nové autá budú o polovicu lacnejšie
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.