Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nové auto, staré ceny. Renault Captur vo svojej najnovšej podobe zavítal do showroomov

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@AUTOTVO). Francúzi už uviedli na trh osvieženú druhú generáciu modelu Renault Captur. Hoci tento mestský crossover veľa získal, zachoval si doterajšie ceny. A to je...

27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@AUTOTVO).

Francúzi už uviedli na trh osvieženú druhú generáciu modelu Renault Captur. Hoci tento mestský crossover veľa získal, zachoval si doterajšie ceny. A to je veľmi dobre!

Francúzi už uviedli na trh osvieženú druhú generáciu modelu Renault Captur.
Foto. youtube.com/@AUTOTVO

Osviežený Renault Captur sa zmenil najvýraznejšie predovšetkým vpredu. Dostal úplne novú tvár vytvorenú v aktuálnom štýlovom jazyku francúzskej značky.

Najdôležitejšou informáciou je, že cena tohto vozidla sa nezmenila. Nový Renault Captur v základnom variante TCe 90 EQUILIBRE stále stojí v akciovej cene 15 000 eur (cenníková cena 17 600 eur).

Nový Renault Captur: široká ponuka motorov

Takéto vozidlo poháňa trojvalcový motor 1.0 s výkonom 90 koní a dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,3 s a maximálnu rýchlosť 168 km/h. Priemerná spotreba paliva je tu 5,8-6,2 l/100 km.

Nový Renault Captur TCe 100 LPG stojí viac, teda s továrenskou inštaláciou na plyn. Vyniká dvoma nádržami – benzínovou a LPG – s objemom 48, resp. 40 litrov.

Pri benzínovom motore s viacbodovým vstrekovaním paliva (rovnaký ako vo verzii TCe 90) dosahuje litrový motor výkon 90 k, pri benzínovom 100 k. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,0 s a rýchlosť 170 km/h. Spotreba paliva? Zodpovedajúco 5,8 – 6,3 l/100 km benzínu a 7,5 – 8,1 l/100 km LPG na každých 100 km.

Nový Renault Captur mild hybrid 140 (4-valcový motor 1,3, 140 k, 0-100 km/h za 10,3 s, 5,7-6,1 l/100 km) pochádza z druhého variantu výbavy techno. Prináša zrýchlenie 0-100 km/h za 8,5 sekundy a priemernú spotrebu paliva 5,8-5,9 l/100 km. Je spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC.

Cenník Renault Captur:

Foto: Súkromný archív

Komplexný hybrid s názvom E-Tech 145 full hybrid dosahuje výkon 145 k a zrýchlenie na 100 km/h za 10,6 s. Takéto vozidlo má tri motory, a to spaľovací 1,6 (90 k) a elektrický s výkonom 50 k a alternátor s výkonom 20 k a funkciou štartéra. Priemerná spotreba paliva – 4,8 l/100 km.

Nový Renault Captur: aká výbava?

Renault Captur je už v základnom variante evolution pomerne dobre vybavený. Je vybavený manuálnou klimatizáciou, 10,4-palcovým multimediálnym systémom openR link, 7-palcovou obrazovkou prístrojovej dosky, zadnými parkovacími senzormi a cúvacou kamerou.

Okrem toho má látkové čalúnenie, „inteligentný“ obmedzovač rýchlosti, systém kontroly únavy vodiča a systém kontroly bezpečnej vzdialenosti. Štandardom je aj aktívny asistent núdzového brzdenia s rozpoznávaním cyklistov a chodcov.

Nový Renault Captur techno okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, indukčnú nabíjačku, bezkľúčový prístup s kartou, čalúnenie s vložkami z ekokože, ako aj dažďový senzor a zadné LED svetlá.

Modernizovaný kokpit

Renault Captur sa po najnovšej modernizácii zmenil nielen zvonku, ale aj v kabíne. Kokpit sa stal modernejším vďaka novým digitálnym hodinám (s uhlopriečkou až 10,25″) a novému multimediálnemu systému OpenR Link.

Renault Captur sa po najnovšej modernizácii zmenil nielen zvonku, ale aj v kabíne.

Je založený na platforme Android Automotive 12 a s 10,4“ obrazovkou (940 x 1280 pixelov) patrí k najlepším svojho druhu na trhu. Poskytuje nielen bezdrôtové pripojenie k smartfónom, ale aj prístup k službám Google vrátane navigácie Google Maps, hlasového asistenta a obchodu s až 50 aplikáciami.

V interiéri nového Renaultu Captur nájdete aj úplne nové čalúnenie. „Hladká alebo melanžovo sivá látka prevzatá z evolučnej verzie Techno získa žlté prešívanie a potlač na bočných výstuhách predných sedadiel pripomínajúcu ¾ kosoštvorca loga Renault,“ informujú Francúzi.

Nový Renault Captur však aj niečo stratil. Francúzi v tomto vozidle obmedzili používanie chrómu a prírodnú kožu nahradili potiahnutou látkou so zrnitou štruktúrou. Každopádne, všetko čalúnenie v tomto mestskom crossoveri je vyrobené z recyklovaných látok.

A ešte jedna vec. Pri nastupovaní do nového Renaultu Captur môžete počuť dve nové uvítacie sekvencie. Zaujímavosťou je, že za ich vytvorenie je zodpovedný slávny francúzsky hudobník a skladateľ Jean-Michel Jarre. Ten vytvoril aj varovný signál pre chodcov pre hybridný model E-Tech pri jazde rýchlosťou do 30 km/h.

Až 28 podporných režimov

Osviežený Captur má celkovo 28 asistenčných systémov vodiča rozdelených do troch kategórií. Ide o zvyšovanie bezpečnosti, asistenciu pri jazde a asistenciu pri parkovaní.

Jedným z najdôležitejších zostáva Active Driver Assist, ktorý je asistentom pre jazdu v dopravných zápchach a na diaľnici. Pri príležitosti modernizácie modelu Captur bol rozšírený o „kontextové spracovanie údajov, aby sa jeho využitie rozšírilo aj mimo samotných rýchlostných ciest“.

Okrem toho bude na palube nového Renaultu Captur okrem iných funkcií aj palubný asistent núdzového brzdenia, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat alebo udržiavanie v jazdnom pruhu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renault sa zameriava na ďalší vývoj spaľovacích vozidiel. Poznáme novú stratégiu francúzskej automobilky

Renault Scenic E-Tech. Môže byť elektromobil dobrým rodinným autom?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov