27.4.2024 Redakcia Auto trendy (Foto. youtube.com/@AUTOTVO).
Francúzi už uviedli na trh osvieženú druhú generáciu modelu Renault Captur. Hoci tento mestský crossover veľa získal, zachoval si doterajšie ceny. A to je veľmi dobre!
Osviežený Renault Captur sa zmenil najvýraznejšie predovšetkým vpredu. Dostal úplne novú tvár vytvorenú v aktuálnom štýlovom jazyku francúzskej značky.
Najdôležitejšou informáciou je, že cena tohto vozidla sa nezmenila. Nový Renault Captur v základnom variante TCe 90 EQUILIBRE stále stojí v akciovej cene 15 000 eur (cenníková cena 17 600 eur).
Nový Renault Captur: široká ponuka motorov
Takéto vozidlo poháňa trojvalcový motor 1.0 s výkonom 90 koní a dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,3 s a maximálnu rýchlosť 168 km/h. Priemerná spotreba paliva je tu 5,8-6,2 l/100 km.
Nový Renault Captur TCe 100 LPG stojí viac, teda s továrenskou inštaláciou na plyn. Vyniká dvoma nádržami – benzínovou a LPG – s objemom 48, resp. 40 litrov.
Pri benzínovom motore s viacbodovým vstrekovaním paliva (rovnaký ako vo verzii TCe 90) dosahuje litrový motor výkon 90 k, pri benzínovom 100 k. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,0 s a rýchlosť 170 km/h. Spotreba paliva? Zodpovedajúco 5,8 – 6,3 l/100 km benzínu a 7,5 – 8,1 l/100 km LPG na každých 100 km.
Nový Renault Captur mild hybrid 140 (4-valcový motor 1,3, 140 k, 0-100 km/h za 10,3 s, 5,7-6,1 l/100 km) pochádza z druhého variantu výbavy techno. Prináša zrýchlenie 0-100 km/h za 8,5 sekundy a priemernú spotrebu paliva 5,8-5,9 l/100 km. Je spojený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC.
Cenník Renault Captur:
Komplexný hybrid s názvom E-Tech 145 full hybrid dosahuje výkon 145 k a zrýchlenie na 100 km/h za 10,6 s. Takéto vozidlo má tri motory, a to spaľovací 1,6 (90 k) a elektrický s výkonom 50 k a alternátor s výkonom 20 k a funkciou štartéra. Priemerná spotreba paliva – 4,8 l/100 km.
Nový Renault Captur: aká výbava?
Renault Captur je už v základnom variante evolution pomerne dobre vybavený. Je vybavený manuálnou klimatizáciou, 10,4-palcovým multimediálnym systémom openR link, 7-palcovou obrazovkou prístrojovej dosky, zadnými parkovacími senzormi a cúvacou kamerou.
Okrem toho má látkové čalúnenie, „inteligentný“ obmedzovač rýchlosti, systém kontroly únavy vodiča a systém kontroly bezpečnej vzdialenosti. Štandardom je aj aktívny asistent núdzového brzdenia s rozpoznávaním cyklistov a chodcov.
Nový Renault Captur techno okrem iného pridáva automatickú klimatizáciu, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, indukčnú nabíjačku, bezkľúčový prístup s kartou, čalúnenie s vložkami z ekokože, ako aj dažďový senzor a zadné LED svetlá.
Modernizovaný kokpit
Renault Captur sa po najnovšej modernizácii zmenil nielen zvonku, ale aj v kabíne. Kokpit sa stal modernejším vďaka novým digitálnym hodinám (s uhlopriečkou až 10,25″) a novému multimediálnemu systému OpenR Link.
Je založený na platforme Android Automotive 12 a s 10,4“ obrazovkou (940 x 1280 pixelov) patrí k najlepším svojho druhu na trhu. Poskytuje nielen bezdrôtové pripojenie k smartfónom, ale aj prístup k službám Google vrátane navigácie Google Maps, hlasového asistenta a obchodu s až 50 aplikáciami.
V interiéri nového Renaultu Captur nájdete aj úplne nové čalúnenie. „Hladká alebo melanžovo sivá látka prevzatá z evolučnej verzie Techno získa žlté prešívanie a potlač na bočných výstuhách predných sedadiel pripomínajúcu ¾ kosoštvorca loga Renault,“ informujú Francúzi.
Nový Renault Captur však aj niečo stratil. Francúzi v tomto vozidle obmedzili používanie chrómu a prírodnú kožu nahradili potiahnutou látkou so zrnitou štruktúrou. Každopádne, všetko čalúnenie v tomto mestskom crossoveri je vyrobené z recyklovaných látok.
A ešte jedna vec. Pri nastupovaní do nového Renaultu Captur môžete počuť dve nové uvítacie sekvencie. Zaujímavosťou je, že za ich vytvorenie je zodpovedný slávny francúzsky hudobník a skladateľ Jean-Michel Jarre. Ten vytvoril aj varovný signál pre chodcov pre hybridný model E-Tech pri jazde rýchlosťou do 30 km/h.
Až 28 podporných režimov
Osviežený Captur má celkovo 28 asistenčných systémov vodiča rozdelených do troch kategórií. Ide o zvyšovanie bezpečnosti, asistenciu pri jazde a asistenciu pri parkovaní.
Jedným z najdôležitejších zostáva Active Driver Assist, ktorý je asistentom pre jazdu v dopravných zápchach a na diaľnici. Pri príležitosti modernizácie modelu Captur bol rozšírený o „kontextové spracovanie údajov, aby sa jeho využitie rozšírilo aj mimo samotných rýchlostných ciest“.
Okrem toho bude na palube nového Renaultu Captur okrem iných funkcií aj palubný asistent núdzového brzdenia, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat alebo udržiavanie v jazdnom pruhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Renault Scenic E-Tech. Môže byť elektromobil dobrým rodinným autom?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.