2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SDADanCars).
Predaj elektromobilov sa spomalil. V USA aj v Európe. Mnohí výrobcovia upozorňujú, že bude ťažké splniť environmentálny cieľ EÚ. Preto Škoda zostane pri spaľovacom motore.
Česká automobilka Škoda chce po roku 2035 ponúkať spaľovacie motory
Klimatické ciele EÚ požadujú postupné vyradenie spaľovacích motorov v nových automobiloch po roku 2035. Vodiči však tomuto novému typu vozidiel nevenujú dostatočnú pozornosť. To spochybňuje načasovanie prechodu na elektromobilitu. Objavila sa dokonca výzva na používanie e-palív, ale ako sme informovali, EÚ to považuje za nehospodárne a nezmyselné.
Česká automobilka Škoda chce aj po roku 2035 vyrábať autá so spaľovacími motormi. Buduje svoje široké portfólio pre zákazníkov s rôznymi potrebami.
„V súčasnej situácii to robíme na hlavných trhoch mimo Európy, pre ktoré politici nestanovili konečný termín.“
– v rozhovore pre Automobilwoche to povedal predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.
Toto rozhodnutie je výsledkom toho, že šéf značky si uvedomil problém s akceptáciou elektromobility na niektorých európskych trhoch „Čím južnejšie a východnejšie idete, tým je akceptácia elektromobilov nižšia.“
Škoda chce pokračovať vo výrobe automobilov so spaľovacími motormi aj po uplynutí lehoty EÚ, ale zároveň chce značka Volkswagen dodržiavať limity emisií CO2 stanovené EÚ.
Väčšia rodina elektrických modelov a nové plug-in hybridy
Skupina Volkswagen sa chce v budúcnosti zamerať na elektrické vozidlá. Škoda medzitým rozširuje svoje portfólio elektrických vozidiel a uvádza na trh nové plug-in hybridy.
„Vyrábame to, čo chce zákazník. Vedome sme sa rozhodli ponúknuť široké portfólio,“
– vysvetľuje v rozhovore predseda predstavenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.
Škoda má tiež záujem splniť prísnejšie limity emisií CO2 EÚ od roku 2025.
„Tieto potenciálne sankcie sú pre výrobcov automobilov veľkou výzvou, pretože by sme platili za rozhodnutie o kúpe, ktoré nakoniec urobia zákazníci,“
– vysvetľuje Zellmer.
Šéf Škody je otvorený zavedeniu alternatívnych palív do hry, čím sa postavil na stranu Porsche a generálneho riaditeľa Olivera Blumeho.
„Emisie CO2 by sme dnes mohli znížiť podstatne viac, ak by sme uvažovali aj smerom k elektronickým palivám alebo biopalivám,“
– tvrdí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
O alternatívnych palivách sa v súčasnosti začína čoraz viac hovoriť vzhľadom na blížiaci sa dátum vyradenia nových spaľovacích vozidiel. Diskusia na túto tému prebieha aj v štruktúrach úradníkov EÚ. Európsky dvor audítorov (EDA) však túto myšlienku odmietol.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Škoda Superb 2024 s Travel Assist: asistent pre (autonómne) cestovanie. Testovacia jazda
Toto nové SUV je vernou kópiou modelu Škoda Karoq. Stojí len 11 300 eur
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.