Elektro, Novinky, Zaujímavosti,

Ceny čínskych áut v Európe sú na smiech. Sú príliš vysoké

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:). Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny. Podľa...

2.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto:).

Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny. Podľa analytikov by to mohlo byť jasným signálom, že ani sankčné clá nenarušia expanziu čínskych automobiliek do Európy.

Hoci európski politici dlhodobo varujú pred lacnými autami z ríše stredu, v skutočnosti ich čínski výrobcovia predávajú na našom trhu za niekoľkonásobne vyššie ceny.
Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost

Čínske autá dobývajú európsky trh. Nielenže sú cenovo dostupnejšie ako modely iných výrobcov, ale snažia sa im vyrovnať aj výbavou či technologickými riešeniami. Ako upozorňujú analytici – až dvanásť zo šestnástich automobilových značiek s najvyšším rastom predaja v Európe na konci minulého roka pochádzalo z Číny.

Čínske spoločnosti berú Európu útokom. Colné úrady sa ich neboja

Táto situácia čoraz viac znepokojuje európskych politikov. Podľa Európskej komisie existujú presvedčivé dôkazy, že čínska vláda dotuje spoločnosti vyrábajúce elektromobily, ktoré sa vyvážajú do Európy. Vyplýva to z vyšetrovania, ktoré sa začalo v októbri 20203 a ktoré okrem iného zahŕňalo aj inšpekcie v závodoch veľkých východných koncernov. Vzhľadom na údajné zistené nezrovnalosti budú všetky čínske elektromobily predávané v Európe zaregistrované colnými orgánmi pre prípadné spätné clo.

To znamená, že Európska komisia bude môcť v budúcnosti uložiť clá na všetky vozidlá, ktoré vstúpili na európsky trh od 7. marca 2024. Hoci výška sumy, ktorej by boli čínske autá vystavené, nie je v súčasnosti známa, politici dúfajú, že bude dostatočná na to, aby obmedzila expanziu čínskych výrobcov a zosúladila ceny na európskom trhu. Mohli by však východné značky skutočne stratiť? Podľa agentúry Reuters – nie nevyhnutne.

Z najnovšej správy vyplýva, že čínski výrobcovia predávajú svoje modely v Európe za niekoľkonásobne nadhodnotené ceny.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Čínsky automobilový priemysel má obrovskú výhodu

Z najnovšej správy vyplýva, že čínski výrobcovia predávajú svoje modely v Európe za niekoľkonásobne nadhodnotené ceny. Napríklad jeden z automobilových gigantov z ríše stredu, spoločnosť BYD, zvyšuje ceny v niektorých krajinách až trojnásobne. Kompaktný elektrický crossover Atto 3 stojí v Číne v priemere 18 000 EUR. V Nemecku je cena toho istého vozidla už 38 000 EUR. Hoci je táto suma takmer dvojnásobná, stále je v porovnaní s elektromobilmi nemeckých výrobcov šialene konkurencieschopná.

Podľa agentúry Reuters vysoké vývozné marže spoločnosti BYD podčiarkujú obrovský náskok, ktorý čínsky automobilový priemysel dosiahol. Čínske koncerny dokážu úspešne znižovať náklady v každej fáze výroby – od surovín cez batérie až po pracovnú silu. Nezanedbateľné sú aj domáce dotácie, ktoré ponúka Peking. Sloboda čínskych výrobcov pri stanovovaní cien môže znamenať, že akékoľvek sankčné clá uplatňované Európskou úniou jednoducho nemusia stačiť. Ak sa tak stane, európsky automobilový priemysel môžu čakať veľmi ťažké roky.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Automobily čínskej výroby v Európe. Po BYD je čas pre spoločnosť s rušnou históriou

Čínsky gigant sa ponáhľa. BYD sa snaží dobyť Európu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Odporúčame

Clá na elektromobily ohrozujú Cupru

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything). Povedal to Wayne Griffiths, šéf spoločnosti Cupra, ktorá vyrába elektrické SUV Tavascan v Číne. Clá na elektromobily ohrozujú Cupru.Foto:…

Nový Bentley Flying Spur má premiéru 10. septembra. Luxusná limuzína bude využívať hybridný motor V8 s výkonom takmer 800 koní

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@MED-CARS). Bentley pripravuje uvedenie novej limuzíny Flying Spur na trh. V novom modeli použijeme rovnaké pohonné ústrojenstvo ako v nedávno modernizovanom…

Prvý MG s polovodičovými batériami príde v roku 2025

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarFocusTv-rw8ip). Spoločnosť MG začne v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov vybavovať svoje modely elektromobilov polovodičovými batériami. Správu priniesol portál Autocar priamo…

Spoločnosť Volvo oznámila čisto elektrické nákladné vozidlo s dojazdom až 600 km

7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@bjornnyland). Volvo Trucks, divízia nákladných vozidiel švédskeho výrobcu, oznámila, že v roku 2025 uvedie na trh čisto elektrické nákladné vozidlo.…

Čínska spoločnosť BYD kupuje nemeckú sieť veľkých predajcov

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SouthChinaMorningPost). Čínska automobilka sa rozhodla kúpiť nemeckú sieť predajcu, prostredníctvom ktorej doteraz predávala svoje vozidlá. BYD chce upevniť svoju prítomnosť…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov