Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Prečo je volant Yoke zo strany spoločnosti Tesla žartom?

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EverydayChris). Volant Yoke je platená možnosť, ktorá namiesto toho, aby zlepšila zážitok z jazdy, ho výrazne kazí. Je k dispozícii v modeloch Tesla Model S...

4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EverydayChris).

Volant Yoke je platená možnosť, ktorá namiesto toho, aby zlepšila zážitok z jazdy, ho výrazne kazí. Je k dispozícii v modeloch Tesla Model S a Model X a… nestojí ani za cent. Vysvetľujeme prečo.

Prečo je volant Yoke zo strany spoločnosti Tesla žartom?
Foto: youtube.com/@EverydayChris

Volant Yoke – tento názov volantu vo vozidlách Tesla pripomína volant používaný v lietadlách. Vyznačuje sa prakticky rovnou spodnou časťou a absenciou horného venca.

Je súčasťou voliteľnej výbavy modelov S a X. Vyžaduje si príplatok a nahrádza klasický okrúhly volant. A hoci vyzerá originálne, dokonale ilustruje zásadu, že… „nie všetko originálne je lepšie“.

V tomto prípade je Yoke jednoducho žart, ktorý má Tesla pre svojich zákazníkov. Prečo? Existuje na to niekoľko dôvodov.

Volant Yoke: ťažké manévrovanie

Pri parkovacích manévroch v automobiloch Tesla s volantom Yoke sa v hornej časti volantu nie je čoho zachytiť. Výsledkom je, že ruky na volante musia byť posunuté neprirodzeným spôsobom a pôsobiť len na jeho spodnú časť.

Situáciu ešte zhoršuje skutočnosť, že nie je okrúhly. Okrem toho Tesla nemá riadenie s variabilným prevodom, vďaka ktorému by nebolo potrebné pri manévrovaní meniť polohu rúk na volante.

Jazda po kruhovom objazde

Pri jazde po kruhovom objazde je tiež nemožné držať volant v jeho hornej časti.

Okrem toho je problém so smerovkami. Prečo? Nuž, Tesla vybavuje svoje vozidlá dotykovými poliami na aktiváciu smeroviek na ľavom ramene volantu. Pri výjazde z kruhového objazdu pri odbočovaní nielenže musíte tieto tlačidlá hľadať, ale musíte si v hlave zakódovať, ktoré z nich stlačiť.

Tesla vybavuje svoje vozidlá dotykovými poliami na aktiváciu smeroviek na ľavom ramene volantu.

Volant Yoke: zlý pomer

Volant Yoke by mal zmysel, ak by auto malo priamy prevod riadenia. Áno, Tesla Model X vybavená „inovatívnym volantom“ má rýchlo reagujúci a presný systém riadenia.

Ale… od krajného prevodového pomeru volantu k ďalšiemu extrému je potrebných 2,5 otáčky volantu. Podobný počet otáčok si vyžadujú mnohé moderné automobily. Naproti tomu niektoré hot hatche, ako napríklad Ford Focus – len 1,9 otáčky. Výsledkom je, že aj 90-stupňové zákruty možno vykonať bez toho, aby ste museli preložiť ruky na volante.

Bohužiaľ, v prípade Tesly to nie je možné, a keď chcete vojsť do ostrejšej zákruty alebo odbočiť z hlavnej cesty na vedľajšiu, musíte preložiť ruky na volante. A to je kvôli jeho tvaru jednoducho ťažšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Tesla Cybertruck sa predstaví vo veľkých mestách po celej Európe. Elektrický model prichádza aj ku nám

Elon Musk prepustil celú divíziu Supercharger spoločnosti Tesla. Prepustených bolo približne 500 ľudí


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov