4.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EverydayChris).
Volant Yoke je platená možnosť, ktorá namiesto toho, aby zlepšila zážitok z jazdy, ho výrazne kazí. Je k dispozícii v modeloch Tesla Model S a Model X a… nestojí ani za cent. Vysvetľujeme prečo.
Volant Yoke – tento názov volantu vo vozidlách Tesla pripomína volant používaný v lietadlách. Vyznačuje sa prakticky rovnou spodnou časťou a absenciou horného venca.
Je súčasťou voliteľnej výbavy modelov S a X. Vyžaduje si príplatok a nahrádza klasický okrúhly volant. A hoci vyzerá originálne, dokonale ilustruje zásadu, že… „nie všetko originálne je lepšie“.
V tomto prípade je Yoke jednoducho žart, ktorý má Tesla pre svojich zákazníkov. Prečo? Existuje na to niekoľko dôvodov.
Volant Yoke: ťažké manévrovanie
Pri parkovacích manévroch v automobiloch Tesla s volantom Yoke sa v hornej časti volantu nie je čoho zachytiť. Výsledkom je, že ruky na volante musia byť posunuté neprirodzeným spôsobom a pôsobiť len na jeho spodnú časť.
Situáciu ešte zhoršuje skutočnosť, že nie je okrúhly. Okrem toho Tesla nemá riadenie s variabilným prevodom, vďaka ktorému by nebolo potrebné pri manévrovaní meniť polohu rúk na volante.
Jazda po kruhovom objazde
Pri jazde po kruhovom objazde je tiež nemožné držať volant v jeho hornej časti.
Okrem toho je problém so smerovkami. Prečo? Nuž, Tesla vybavuje svoje vozidlá dotykovými poliami na aktiváciu smeroviek na ľavom ramene volantu. Pri výjazde z kruhového objazdu pri odbočovaní nielenže musíte tieto tlačidlá hľadať, ale musíte si v hlave zakódovať, ktoré z nich stlačiť.
Volant Yoke: zlý pomer
Volant Yoke by mal zmysel, ak by auto malo priamy prevod riadenia. Áno, Tesla Model X vybavená „inovatívnym volantom“ má rýchlo reagujúci a presný systém riadenia.
Ale… od krajného prevodového pomeru volantu k ďalšiemu extrému je potrebných 2,5 otáčky volantu. Podobný počet otáčok si vyžadujú mnohé moderné automobily. Naproti tomu niektoré hot hatche, ako napríklad Ford Focus – len 1,9 otáčky. Výsledkom je, že aj 90-stupňové zákruty možno vykonať bez toho, aby ste museli preložiť ruky na volante.
Bohužiaľ, v prípade Tesly to nie je možné, a keď chcete vojsť do ostrejšej zákruty alebo odbočiť z hlavnej cesty na vedľajšiu, musíte preložiť ruky na volante. A to je kvôli jeho tvaru jednoducho ťažšie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.