9.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM).
BMW predstavilo novú verziu výkonného kupé M4. Nazýva sa M4 CS a je ľahšie a výkonnejšie ako M4 Competition.
Nové BMW M4 CS sa zaradí do ponuky výkonných modelov nemeckého výrobcu ako model, ktorý sa bude nachádzať nad M4 Competition, ale pod limitovanou edíciou M4 CSL, uvedenou na trh v roku 2022.
Rovnako ako M4 CSL, aj nový model CS využíva rovnaký motor S58, v tomto prípade s výkonom 550 k a 650 Nm, spojený výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo využíva aj systém pohonu všetkých kolies M xDrive. Podobne ako CSL, aj toto vozidlo kladie dôraz na zníženie celkovej hmotnosti a používa kit karosérie veľmi podobný tomu, ktorý sa nachádza na tejto špeciálnej edícii.
BMW M4 CS má karbónovú strechu, kapotu, predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný difúzor a spojler, všetko z karbónu. Má tiež kované zliatinové disky, ktoré môžu byť obuté do výkonných pneumatík. Na rozdiel od modelu CSL nepoužíva nový model CS rovnaké karbónové sedadlá a nemá ani karbónový kufor. Nový CS je o 20 kg ľahší ako M4 Competition xDrive. Vďaka vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti tak dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 302 km/h.
BMW M4 CS si od modelu M4 CSL požičalo niekoľko silných stránok
Hoci ide o model s pohonom všetkých kolies, ide o systém, ktorý uprednostňuje prenos výkonu na zadnú nápravu, navyše je tu možnosť úplne odpojiť prednú nápravu. Najlepšie časy na trati však pravdepodobne dosiahnete s aktívnym pohonom všetkých kolies vzhľadom na dodatočnú trakciu pri výjazde zo zákrut.
Technickou vychytávkou je aj adaptívne odpruženie M, ktoré je nakonfigurované špeciálne pre M4 CS. Taktiež aj elektromechanické riadenie s premenlivým prevodom M Servotronic a integrovaný brzdový systém. BMW upravilo aj nastavenie odpruženia, aby dosiahlo špecifickú geometriu pre novú M4 CS.
V neposlednom rade nová M4 CS ťaží z nových prvkov zavedených faceliftom radu 4 a M4, ako sú nové charakteristické predné a zadné svetlá s technológiou Laserlight. V interiéri nájdeme nové 12,3-palcové obrazovky prístrojového panela a 14,9-palcové obrazovky multimediálneho systému, ktorý teraz pracuje s iDrive 8.5. Aby cestujúci nezabudli, v akom aute sedia, v interiéri je viac odznakov CS, ako aj vyšívané pásy vo farbách divízie M. Veľa prvkov z uhlíkových vlákien vrátane škrupinových operadiel sedadiel.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Najrýchlejšie BMW na svete. Má 1500 koní a štvrť míle zvládne za menej ako 8 sekúnd – VIDEO
BMW predstavilo M3 MT Final Edition. O tom, kto si ju kúpi, rozhodne tombola
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.