Novinky, Zaujímavosti,

BMW uvádza na trh nový model M4 CS. Ľahší a výkonnejší ako M4 Competition

9.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM). BMW predstavilo novú verziu výkonného kupé M4. Nazýva sa M4 CS a je ľahšie a výkonnejšie ako M4 Competition. Nové BMW M4 CS sa...

9.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWM).

BMW predstavilo novú verziu výkonného kupé M4. Nazýva sa M4 CS a je ľahšie a výkonnejšie ako M4 Competition.

Nové BMW M4 CS sa zaradí do ponuky výkonných modelov nemeckého výrobcu ako model, ktorý sa bude nachádzať nad M4 Competition
Foto: youtube.com/@BMWM

Nové BMW M4 CS sa zaradí do ponuky výkonných modelov nemeckého výrobcu ako model, ktorý sa bude nachádzať nad M4 Competition, ale pod limitovanou edíciou M4 CSL, uvedenou na trh v roku 2022.

Rovnako ako M4 CSL, aj nový model CS využíva rovnaký motor S58, v tomto prípade s výkonom 550 k a 650 Nm, spojený výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo využíva aj systém pohonu všetkých kolies M xDrive. Podobne ako CSL, aj toto vozidlo kladie dôraz na zníženie celkovej hmotnosti a používa kit karosérie veľmi podobný tomu, ktorý sa nachádza na tejto špeciálnej edícii.

BMW M4 CS má karbónovú strechu, kapotu, predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný difúzor a spojler, všetko z karbónu. Má tiež kované zliatinové disky, ktoré môžu byť obuté do výkonných pneumatík. Na rozdiel od modelu CSL nepoužíva nový model CS rovnaké karbónové sedadlá a nemá ani karbónový kufor. Nový CS je o 20 kg ľahší ako M4 Competition xDrive. Vďaka vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti tak dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 302 km/h.

BMW M4 CS si od modelu M4 CSL požičalo niekoľko silných stránok

Hoci ide o model s pohonom všetkých kolies, ide o systém, ktorý uprednostňuje prenos výkonu na zadnú nápravu, navyše je tu možnosť úplne odpojiť prednú nápravu. Najlepšie časy na trati však pravdepodobne dosiahnete s aktívnym pohonom všetkých kolies vzhľadom na dodatočnú trakciu pri výjazde zo zákrut.

Najlepšie časy na trati však pravdepodobne dosiahnete s aktívnym pohonom všetkých kolies vzhľadom na dodatočnú trakciu pri výjazde zo zákrut.

Technickou vychytávkou je aj adaptívne odpruženie M, ktoré je nakonfigurované špeciálne pre M4 CS. Taktiež aj elektromechanické riadenie s premenlivým prevodom M Servotronic a integrovaný brzdový systém. BMW upravilo aj nastavenie odpruženia, aby dosiahlo špecifickú geometriu pre novú M4 CS.

V neposlednom rade nová M4 CS ťaží z nových prvkov zavedených faceliftom radu 4 a M4, ako sú nové charakteristické predné a zadné svetlá s technológiou Laserlight. V interiéri nájdeme nové 12,3-palcové obrazovky prístrojového panela a 14,9-palcové obrazovky multimediálneho systému, ktorý teraz pracuje s iDrive 8.5. Aby cestujúci nezabudli, v akom aute sedia, v interiéri je viac odznakov CS, ako aj vyšívané pásy vo farbách divízie M. Veľa prvkov z uhlíkových vlákien vrátane škrupinových operadiel sedadiel.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Najrýchlejšie BMW na svete. Má 1500 koní a štvrť míle zvládne za menej ako 8 sekúnd – VIDEO

BMW predstavilo M3 MT Final Edition. O tom, kto si ju kúpi, rozhodne tombola


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov