Novinky, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Od novembra platia v celej Európskej únii nové pravidlá? Ozýva sa hlasný odpor

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motorhunt). Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti. Predstava je taká, že nové pravidlá, ktoré sa neustále pripravujú...

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Motorhunt).

Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti. Predstava je taká, že nové pravidlá, ktoré sa neustále pripravujú v Bruseli, majú podporiť automobilový priemysel. Nemeckí výrobcovia v podobe BMW a Mercedesu však hovoria rázne „nie, ďakujeme“.

Európska únia chce od novembra zaviesť nové colné pravidlá, ale mnohé strany sú proti.
Foto: youtube.com/@Motorhunt

Nové nariadenia od novembra? Nemecko hovorí jasné „nie“

Európska únia stále zvažuje, či by mala zaviesť dovozné clá na čínske elektrické vozidlá. To by malo pomôcť chrániť miestnych výrobcov. Nemecké spoločnosti BMW a Mercedes sú však proti takémuto kroku a tvrdia, že by mohol byť kontraproduktívny.

Čína na podporu rozvoja domáceho automobilového priemyslu ponúkla svojim spoločnostiam vyrábajúcim elektrické vozidlá a batérie štedré dotácie. Hoci bol tento krok úspešný, domáci výrobcovia v súčasnosti vyrábajú viac automobilov, ako dokážu predať na domácom trhu. To vedie k obavám, že podcenia európskych výrobcov a budú tu predávať svoje vozidlá za bezkonkurenčnú cenu.

BMW aj Mercedes však majú v Číne výrobné závody. Tvrdia, že zavedenie dovozných ciel na autá a komponenty vyrobené v Číne by mohlo spomaliť prechod Európy na elektrické autá.

Únia by mala skôr znížiť ako zvýšiť clá?

Generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse pre agentúru Reuters: „Nemyslíme si, že náš priemysel potrebuje ochranu. Bez zdrojov z Číny neexistuje v Európe žiadna zelená dohoda“.

Generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes zopakoval svoj nesúhlas s obchodnými obmedzeniami s Čínou.
Foto: youtube.com/@wifrm

Generálny riaditeľ spoločnosti Mercedes Ola Kaellenius súhlasí so Zipse. Tento týždeň zopakoval svoj nesúhlas s obchodnými obmedzeniami s Čínou. V minulosti tvrdil, že Európska únia by mala v skutočnosti znížiť clá voči Číne, nie ich zvyšovať.

Je zaujímavé, že nie každý výrobca automobilov s týmto prístupom súhlasí. Generálny riaditeľ spoločnosti Renault Luca de Meo vo svojom nedávnom liste napísal, že EÚ by mala podporiť svoj automobilový sektor. Navrhol, aby výrobcovia automobilov spojili svoje zdroje a spolupracovali, aby porazili čínsky automobilový priemysel.

Práca Európskej únie má byť ukončená v novembri. Nové pravidlá by však mohli byť schválené už v júli. Napriek nesúhlasu Nemecka sa zdá, že dirigenti EÚ podporujú prijatie opatrení na ochranu európskeho výrobného sektora pred vonkajšími hrozbami.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Čína chce zaplaviť Európu lacnými autami. Tento rok bude prekročená dôležitá hranica

Číňania predsa len nehrajú fér? Obrovské dotácie najmä pre jedného výrobcu automobilov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov