Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Ďalším problémom je zmena stratégie. Elektrika je odsunutá do úzadia

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Biturbomedia). Volkswagen oznámil, že plánuje zachovať flexibilnú ponuku pohonných jednotiek pre prípad, že by dopyt po elektromobiloch naďalej klesal. Podobne ako Mercedes, aj výrobca z...

12.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Biturbomedia).

Volkswagen oznámil, že plánuje zachovať flexibilnú ponuku pohonných jednotiek pre prípad, že by dopyt po elektromobiloch naďalej klesal. Podobne ako Mercedes, aj výrobca z Wolfsburgu sa chce zamerať na vývoj hybridnej technológie, ktorá bude slúžiť ako prechodné riešenie smerom k úplnej elektrifikácii.

Volkswagen oznámil, že plánuje zachovať flexibilnú ponuku pohonných jednotiek.
Foto: youtube.com/@Biturbomedia

Zatiaľ čo donedávna odborníci tvrdili, že elektromobily rýchlo ovládnu automobilový trh v Európe, teraz je jasné, že plány sa od reality výrazne líšia. Klesajúce štatistiky predaja jasne ukazujú, že vodiči ešte stále nie sú pripravení na elektrickú revolúciu. To na druhej strane znamená veľké problémy pre automobilky, ktoré narýchlo menia svoje stratégie vývoja batériových pohonov.

Výrobcovia prehodnocujú svoje plány a vsádzajú na hybridy

Príkladom je spoločnosť Mercedes, ktorá nedávno oznámila, že prudké zníženie dopytu po elektromobiloch negatívne ovplyvnilo zisky spoločnosti v poslednom štvrťroku 2023. Z tohto dôvodu bol výrobca nútený prehodnotiť svoje ciele a stiahnuť svoje plány na skoré opustenie spaľovacích motorov. Namiesto toho sa chce Mercedes zamerať na hybridné pohony, najmä na plug-in hybridy, ktoré v posledných mesiacoch zaznamenávajú rekordné predajné výsledky.

Podobnou cestou sa plánuje vydať aj Volkswagen. V prejave na finančnej konferencii v Londýne generálny riaditeľ koncernu Thomas Schäfer zdôraznil, že výrobca má v úmysle zachovať flexibilnú ponuku pohonných jednotiek v prípade ďalšieho poklesu dopytu po elektromobiloch. Svojím spôsobom tak zopakoval slová, ktoré nedávno vyslovili generálni riaditelia spoločností Mercedes, Nissan a Hyundai.

Nová stratégia skupiny sa zameriava na rozšírenie ponuky vozidiel s hybridnými a plug-in hybridnými systémami. Hoci Volkswagen neočakáva, že sa táto technológia dostane do každého modelu v každom regióne, je potrebné vykonať vývojové práce zamerané na zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu pri elektrickom pohone.

Práce na hybridných pohonoch zároveň neovplyvnia vývoj platformy pre elektrické vozidlá.
Foto: youtube.com/@Biturbomedia

Bude budúcnosť elektrická? Šéf Volkswagenu nepochybuje

Práce na hybridných pohonoch zároveň neovplyvnia vývoj platformy pre elektrické vozidlá. Aktualizovaný podvozok MEB Plus by mal mať premiéru na trhu už v budúcom roku. Riešenie bude obsahovať unifikované články, čo bude mať okrem iného vplyv na oveľa rýchlejšie nabíjanie a väčší dojazd vozidla. Krátko nato plánuje Volkswagen predstaviť novú technológiu platformy škálovateľných systémov označovanú ako „superplatforma“.

Som si absolútne istý, že budúcnosť bude elektrická, pričom hybridy budú slúžiť ako mostík ku konečnému cieľu úplnej elektrifikácie.

– POZNAMENAL PRI PREJAVE SCHÄFER

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Budú elektromobily rovnako lacné ako spaľovacie autá? Nové modely Volkswagen o 40 % lacnejšie

Volkswagen ID.3 dostane výkonnejší motor a rýchlejšie nabíjanie


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Hybridné superauto na každodenné používanie? Arthurov McLaren má 700 koní, ale kosti vám nezlomí

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@McLarenAutomotiveTV). Po meste v elektrickom režime a za mestom na kľukatej ceste naštartujem revúci motor V6 Turbo. McLaren Arthur je…

Bugatti sa nezastaví na 490 km/h. Výrobca chce prekonať hranicu 500 km/h

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autovisie). Bugatti Chiron Chiron Super Sport 300+ prekonal rekord najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete, ale výrobca sa pri tom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov