15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@recanything).
Krajiny Európskej únie sa dohodli na právnych predpisoch na zníženie emisií CO2 z nákladných vozidiel.
Krajiny Európskej únie vyjadrili konečný súhlas s novými právnymi predpismi na zníženie emisií oxidu uhličitého z nákladných vozidiel. Podľa ktorých bude musieť mať väčšina nových ťažkých nákladných vozidiel predávaných v EÚ od roku 2040 nulové emisie, informuje agentúra Reuters.
Nové predpisy vyžadujú 90% zníženie emisií CO2 z nových ťažkých nákladných vozidiel do roku 2040. Výrobcovia sa tak budú musieť zamerať na nákladné vozidlá s nulovými emisiami CO2, ako sú elektrické alebo vodíkové nákladné autá.
V súčasnosti pohánňa väčšinu nákladných vozidiel v Európskej únii nafta. Vypúšťajú skleníkové plyny a jemné častice, ktoré vedú k rakovine pľúc a ochoreniam dýchacích ciest. Ťažké nákladné vozidlá sú zodpovedné za štvrtinu emisií z cestnej dopravy v Európe.
Výrobcovia budú musieť nájsť alternatívne riešenia na zníženie emisií znečisťujúcich látok
Výrobcovia nákladných vozidiel budú musieť do roku 2030 znížiť emisie CO2 zo svojich vozových parkov o 45 %, čím sa nahradí súčasný cieľ 30 %. Okrem toho bude musieť do roku 2035 dosiahnuť 65 %. Od roku 2030 bude musieť byť 90 % nových mestských autobusov predávaných v Európskej únii s nulovými emisiami. V roku 2035 už nebudú môcť byť na trhu žiadne znečisťujúce mestské autobusy.
Európske združenie automobilového priemyslu ACEA označilo politiku EÚ za najambicióznejšiu na svete, ale varovalo, že ciele sa podarí splniť len vtedy, ak ich vlády doplnia rýchlym zavedením 50 000 vhodných verejných nabíjacích miest pre nákladné vozidlá do roku 2030.
Pri hlasovaní v pondelok 13. mája boli proti tejto politike len Taliansko, Poľsko a Slovensko, zatiaľ čo Česká republika sa zdržala hlasovania.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Pol miliardy eur na pokutách za emisie CO2. Orgány EÚ odhalili údaje o výrobcoch automobilov
Zníženie emisií oxidu uhličitého o 90 % – sú ciele EÚ realistické?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.