Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi A3 je atraktívnejšie. Najmä vo verzii S3, ktorá dokáže oveľa viac

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Audiautomotive). Audi A3 generácie 8Y, ktoré je na trhu od roku 2020, prešlo faceliftom. Kompaktný automobil nadobudol športovejší charakter, má bohatšiu výbavu a ďalšie digitálne...

15.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Audiautomotive).

Audi A3 generácie 8Y, ktoré je na trhu od roku 2020, prešlo faceliftom. Kompaktný automobil nadobudol športovejší charakter, má bohatšiu výbavu a ďalšie digitálne funkcie. To však nie je všetko. Úpravy aplikované na pohonnom ústrojenstve a hnacom ústrojenstve verzie S3 urobili tento temperamentný model ešte vzrušujúcejším a atraktívnejším.

Audi A3 je atraktívnejšie. Najmä vo verzii S3, ktorá dokáže oveľa viac.
Foto: youtube.com/@Audiautomotive

Audi A3 a Audi S3 sú známe a obľúbené modely automobilov. Model A3, ktorý debutoval v roku 1996, bol predchodcom prémiovej kompaktnej triedy. Športový model S3, ktorý sa od začiatku vyznačoval štandardným pohonom všetkých štyroch kolies a výkonnosťou, sa zaradil do ponuky v roku 1999 a zostáva v nej dodnes popri modeli A3, hoci už vo svojej štvrtej generácii. Model A3/S3, ktorý sa teraz objavuje ako 5-dverový Sportback alebo 4-dverová limuzína, sa dočkal faceliftu v marci 2024. Koncom apríla sme mal možnosť pozrieť si zmeny, ktoré sa v modelovom rade A3 udiali.

Faceliftované Audi A3/S3 spoznáte podľa tohto

Modely A3 a S3 prešli faceliftom v typickom nemeckom štýle. Vizuálne vylepšenia sú drobné, takže tí, ktorí nie sú fanúšikmi značky Audi, budú musieť jasne označiť oblasti, v ktorých došlo k zmenám. V prvom rade, šesťuholníková mriežka s jedným rámom teraz vyzerá inak – bola sploštená a rozšírená a zbavená rámu. Výplň mriežky má nový dizajn a nesie sploštené kruhové logo spoločnosti, ktoré teraz čiastočne zasahuje do nárazníka. Nárazník má medzitým hranatejšie bočné prívody vzduchu, ktoré nadväzujú na predný spojler.

Audi A3.

Zadný nárazník má tiež iný vzhľad vďaka výraznejšiemu difúzoru. Tieto dizajnové prvky sú obzvlášť výrazné v kombinácii s líniou výbavy S line, v tomto prípade nárazníky modelu A3 vyzerajú úplne rovnako ako nárazníky športového vozidla S3. Zatiaľ čo A3 nemá vzadu koncovku výfuku, S3 má tradičnú okrúhlu dvojrúrkovú koncovku výfuku na oboch stranách nárazníka. Zvuk, ktorý vydávajú, je bohužiaľ tlmený. O niečo plnší zvuk, ktorý však zďaleka nedosahuje úroveň zvuku, aký donedávna ponúkali hatchbacky, poskytuje voliteľný športový výfukový systém Akrapovic s titánovým tlmičom výfuku. Celkový vzhľad omladeného modelu A3/S3 dopĺňajú nové dizajny kolies z ľahkých zliatin a nové farby exteriéru (zelená metalíza District a červená Progressive alebo matná šedá Daytona).

Označenie na karosérii už nenájdete

V celom modelovom rade A3 je teraz jediným označením, ktoré naznačuje použitú štýlovú líniu S line, červený symbol diamantu na veku batožinového priestoru vedľa názvu modelu. A čo ostatné označenia, napríklad čísla označujúce verziu motora alebo odznaky „quattro“? Tieto emblémy sa už nenachádzajú. Zvedavci sa dozvedia iba to, či sa pozerajú na A3 s motorom TFSI alebo TDI na stĺpikoch dverí, ale verziu motora sa nedozvedia.

Výber zo štyroch signatúr denného svietenia

Osvetlenie vozidla je výrazne odlišné. Digitálne denné svetlá tvoria LED a LED Matrix svetlomety, ktoré využívajú 24-pixelové prvky usporiadané v troch radoch naprieč. Prostredníctvom MMI je teraz možné vybrať si až zo štyroch rôznych digitálnych podpisov – prvýkrát v modeloch A3. To platí aj pre scenáre uvítacieho a rozlúčkového osvetlenia, ktoré sú individuálne navrhnuté pre každý podpis. Zadné osvetlenie samozrejme tiež využíva technológiu LED.

Vylepšená povrchová úprava a zachovaná intuitívna obsluha

Séria A3 8Y kedysi dokázala sklamať svojou úrovňou spracovania. Po facelifte sa v niektorých častiach kabíny použili lepšie materiály a človek má dojem, že kvalita sa stala porovnateľnou s tým, čo predstavoval predchádzajúci model A3 8V. Je tu viac mäkčených plastov, zlepšila sa kvalita výbavy a rozšírili sa možnosti personalizácie. Prostredie kabíny je vo všeobecnosti príjemné na pohľad, najmä vďaka dizajnu prístrojovej dosky, ktorý je podľa môjho názoru pekný, a intuitívnemu usporiadaniu ovládacích prvkov. Stále sa môžete spoľahnúť na množstvo praktických tlačidiel a jednoduché ovládanie funkcií vozidla a multimédií zoskupených v zariadení zabudovanom v strede konzoly, ktorého obrazovka dobre reaguje na dotyk.

Najdôležitejšou zmenou je nový dizajn radiacej páky S tronic (bohužiaľ obklopenej klavírnym čiernym povrchom, ktorý sa škriabe a zachytáva prach). Zmenil sa aj dekor na vetracích otvoroch a ozdobné vložky v okolitom obložení. Jemne prepracovaný bol aj stredový tunel. Okrem dvoch praktických držiakov na nádoby s nápojmi je opierka na ruku v spodnej časti nastaviteľná na dĺžku a pod uhlom. V interiéri sa línia S3 odlišuje štandardnými športovými sedadlami, ktoré sú v modeli A3 voliteľné, alebo kontrastným prešívaním prvkov čalúnenia.

Audi S3.

Vylepšené atmosférické osvetlenie a zvukový systém Sonos

Štandardné osvetlenie interiéru sa rozširuje na akcenty dverí a priestor na nohy. Na želanie sú k dispozícii ďalšie svetelné prvky, ako aj obrysové osvetlenie spínacej dosky a krytov prahov dverí, ktoré sa po modernizácii série A3 nesie okolo stredovej konzoly. Osvetlené sú aj štandardné úchyty nádob na nápoje.

Výraznou novinkou sú podsvietené prvky na paneli predných dverí. Paleta obsahuje 30 rôznych farieb náladového osvetlenia. V spodnej časti dverí sa nachádzajú veľké reproduktory nového zvukového systému Sonos.

Vylepšené štandardné vybavenie

Do štandardnej výbavy Audi A3 teraz patrí digitálne rádio DAB+ a 10,1″ dotykový displej, digitálne ukazovatele Audi virtual cockpit a indukčná nabíjačka smartfónov. Okrem dvoch nabíjacích portov USB-C v stredovej konzole vpredu sú v štandardnej výbave aj ďalšie dva porty vzadu. Pokiaľ ide o bezpečnosť, štandardná špecifikácia zahŕňa systém Audi pre sense front, asistent predchádzania kolíziám, asistent odbočovania a varovanie pred vybočením z jazdného pruhu.

Voliteľná výbava zahŕňa navigáciu MMI plus spolu s celým radom služieb konektivity na centrálnom displeji. Vybrané aplikácie sú nainštalované v systéme infotainmentu bez potreby siahnuť po smartfóne. Používatelia môžu so svojimi aplikáciami komunikovať aj prostredníctvom hlasových príkazov.

1.5 TFSI S tronic bude optimálnou voľbou

V ponuke omladeného Audi A3 je na výber niekoľko pohonných jednotiek. Základný variant 30 TFSI sa vzťahuje na 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 116 k v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou S tronic. Alternatívou k tomuto agregátu je vznetový motor 30 TDI (2-litrový motor) s rovnakým výkonom 116 k v kombinácii len s manuálnou prevodovkou. Na druhej strane výkonnejší diesel 35 TDI s výkonom 150 k je kombinovaný len so 7-stupňovou prevodovkou S tronic.

Existuje ešte jeden variant založený na benzínovom motore 1,5 TFSI – ide o 35 TFSI s výkonom 150 k a 250 Nm, ktorý sa podľa môjho názoru môže ukázať ako najoptimálnejšia voľba. Tento motor je tzv. mäkký hybrid, keďže je vyzbrojený systémom odpojenia polovice valcov a využíva 48-voltový štartér integrovaný do alternátora a 48-voltovú lítium-iónovú batériu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nové plug-in hybridy na trhu. Audi Q7 TFSI e quattro a Audi Q8 TFSI e quattro

Audi mení svoje logo. Kruhy budú vyzerať inak


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov