Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Najlacnejšie nové autá s automatickou prevodovkou na trhu

16.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarSauce). Väčšia spotreba paliva? Horší výkon? Vysoké náklady na údržbu? Stále existuje mnoho stereotypov, ktoré už dávno stratili svoju aktuálnosť. Áno, niektoré modely nižšej triedy...

16.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarSauce).

Väčšia spotreba paliva? Horší výkon? Vysoké náklady na údržbu? Stále existuje mnoho stereotypov, ktoré už dávno stratili svoju aktuálnosť. Áno, niektoré modely nižšej triedy majú jednoduchšie automatické prevodovky (napr. päťstupňovú alebo bezstupňovú CVT), ktoré ovplyvňujú výkon, ale ide o malé percento takýchto prípadov.

Najlacnejšie nové autá s automatickou prevodovkou na trhu.
Foto: youtube.com/@CarSauce

V drahších luxusných a športových autách ponúkajú automatické prevodovky zvyčajne lepší výkon, nižšie spaľovanie, nehovoriac o výrazne vyššom komforte cestovania. V skutočnosti sa niektoré modely už s manuálnymi prevodovkami nedodávajú. Tieto modely v našom zozname majú bezstupňové, päť-, šesť- alebo dokonca osemstupňové prevodovky len malý vplyv na výkon a dynamiku, pretože sú spojené s jednoduchými agregátmi s výkonmi od niečo vyše 70 do 125 koní. Okrem toho, v preplnenom meste sa komfort cestovania bez nutnosti stláčať spojku a žonglovať s prevodovými stupňami naozaj nedá podceniť. Na druhej strane, rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h o 1 alebo 3 sekundy alebo o niečo vyššia spotreba paliva v mestských podmienkach nemajú veľký význam.

Pozrime sa na pätnásť najlacnejších modelov s automatickou prevodovkou na trhu.

MG ZS

MG ZS je napriek svojim britským koreňom automobil z kráľovstva stredu, ktorý berie na trhu zákazníkov útokom. Za málo peňazí môžete získať veľmi dobre vybavené auto s motorom 1.0 T-GDI s výkonom 111 koní a šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Nie je to najrýchlejší automat na trhu, ale na mestský crossover postačí. Šprint z 0 na 100 km/h trvá 12,4 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h. Priemerná spotreba paliva je 6,6 l/100 km.

Peugeot 208

Peugeot 208 v základnej výbave Active s motorom 1.2 PureTech s výkonom 100 koní. Je to skvelá voľba do mesta s naozaj slušným výkonom a plynulou jazdou. Jazda po meste sa zvyčajne spája s pomalou jazdou v dopravných zápchach alebo od semaforov k semaforom a v týchto podmienkach môže byť neustále žonglovanie s prevodovými stupňami únavné. Dvojspojková automatická prevodovka s až ôsmimi prevodovými stupňami sa osvedčí v mestskej džungli aj na vidieckych cestách. Šprint z 0 na 100 km/h trvá 10,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 188 km/h a priemerná spotreba je slušných 5,8 l/100 km.

 Toyota Yaris

Ďalším v poradí je Toyota Yaris. Základnú výbavu Comfort, motor 1,5 VVT-i s výkonom 125 k a bezstupňovú automatickú prevodovku Multidrive S. Pozornosť upúta slušný výkon, ktorý poskytuje naozaj uspokojivú dynamiku v meste. Na 100 km/h sa dostane za 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť končí na 180 km/h. Zaujímavá je aj spotreba paliva len 5,3 l/100 km. Za túto cenu ide o veľmi zaujímavú ponuku.

Suzuki Swift

Nové Suzuki Swift, ktoré zaujme pomerne netradičným dizajnom. Treba však pripomenúť, že auto je o niečo menšie, pričom pod kapotou má motor 1,2 DualJet SHVS s výkonom 83 koní, čo je oproti 125-koňovej Toyote Yaris určitý rozdiel. Ako sa to prejavuje na výkone? V spolupráci s bezstupňovou prevodovkou CVT trvá šprint z 0 na 100 km/h 11,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 170 km/h. Priemerná spotreba paliva – 5,4 l/100 km. Ako vidíte, výrazný úbytok výkonu sa nepremietol do výraznej straty výkonu a spaľovania.

Hyundai i20, vo verzii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou (dvojspojková DCT).
Foto: youtube.com/@GOCARSTV

Hyundai i20

Ďalším návrhom v našom zozname je Hyundai i20, ktorý vo verzii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou (dvojspojková DCT). Základná výbava Modern a motor 1,0 T-GDI s výkonom 100 k. Na dynamickú jazdu v meste sú tieto parametre postačujúce. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 180 km/h a priemerná spotreba paliva by nemala presiahnuť 5,5 – 6 l/100 km.

Seat Ibiza

Seat Ibiza sa ponúka s motorom 1,0 TSI s výkonom 115 k a prevodovkou DSG. Ide o sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá bude dobre fungovať v tomto mestskom kompakte segmentu B. Presvedčivý je aj veľmi dobrý výkon, keďže drahšie modely doteraz nedokázali prekonať hranicu menej ako 10 sekúnd v šprinte 0-100 km/h. Tu je čas 9,8 sekundy, maximálna rýchlosť je pôsobivých 198 km/h a prekvapujúca je aj priemerná spotreba paliva 5,3 l/100 km. Veľmi zaujímavá ponuka.

Opel Corsa

Základný variant modelu Opel Corsa s motorom 1,2 s výkonom 100 k a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Je síce pravda, že auto nie je veľmi bohato vybavené a za vyššiu verziu GS si musíte priplatiť, ale ak hľadáte mestské auto s automatom, nemali by ste sa sťažovať. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 192 km/h a priemerná spotreba paliva je podľa výrobcu slušných 5,1 l/100 km.

Suzuki Ignis

Nie zle vybavené, šarmantné a obratné Suzuki Ignis. Motor 1,2 DualJet SHVS s výkonom 83 k, ktorý je rovnaký ako v o niečo drahšom Suzuki Swift. Aj tu sú kolesá poháňané cez bezstupňovú prevodovku CVT a táto kombinácia sa prejavuje v šprinte z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 155 km/h a priemerná spotreba paliva 5,4 l/100 km.

Škoda Fabia

Ďalším návrhom je Škoda Fabia, ktorá bola po uvedení aktuálnej generácie na trh považovaná za veľmi drahú. Ako vidíte, ceny modelu Fabia zostali na podobnej úrovni, zatiaľ čo zvyšok trhu sa rozhodol zdražiť. Základný variant Selection s motorom 1,0 TSI s výkonom 115 koní a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Podobne ako v prípade Seatu Ibiza, aj tu je výkon na tento cenový segment prekvapivo dobrý. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 203 km/h. Priemerná spotreba paliva je 5,2 l/100 km.

V zozname najlacnejších áut nemohla chýbať ani Dacia.
Foto: youtube.com/@SDADanCars

Dacia Sandero

V zozname najlacnejších áut nemohla chýbať ani Dacia. Dacia Sandero Stepway Expression s motorom 1,0 s výkonom 91 k a bezstupňovou prevodovkou X-Tronic. Výkonu tu nie je veľa a bezstupňová prevodovka určite nemá pozitívny vplyv na dynamiku, ale na pokojnú jazdu v meste to viac než stačí. Šprint z 0 na 100 km/h trvá 14,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 163 km/h a priemerná spotreba paliva je podľa výrobcu 6,2 l/100 km.

Hyundai i10

Vstupujeme na územie automobilov na pomedzí segmentu A a B. Hyundai i10 je toho najlepším príkladom, ale ak si niekto myslí, že automatická prevodovka je v takomto aute prehnaná, pravdepodobne nikdy nemal možnosť jazdiť po preplnenom meste s manuálnou prevodovkou. Načo sa namáhať, ak výkon a dynamika nie sú v dopravných zápchach dôležité? Pre niektorých je oveľa dôležitejšie pohodlie a bezproblémový dojazd do cieľa. Základnú verzia Modern s motorom 1,2 MPI s výkonom 79 koní a päťstupňovým automatom. Šprint na 100 km/h trvá 15,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 171 km/h a priemerná spotreba 5,7 l/100 km.

Mitsubishi Space Star

Ďalším návrhom, je Mitsubishi Space Star. Základný variant Invite s motorom 1,2 s výkonom 71 k a bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Mimo mesta môže chýbať dynamika, keďže malé Mitsubishi zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 16 sekúnd, hoci maximálna rýchlosť je dostatočných 163 km/h. Na diaľnici sa môžete rozbehnúť až na 140 km/h, čo však nebude veľmi pohodlné. Napriek tomu je účel tohto vozidla iný a priemerná spotreba paliva 5,4 l/100 km by mala byť pre väčšinu používateľov uspokojivá.

Dacia Spring

Čo robí elektromobil v tomto porovnaní? Nebolo povedané, že to musí byť spaľovací motor, a v skutočnosti má elektromobil aj bezstupňovú prevodovku, ktorá poskytuje porovnateľný komfort ako automatická prevodovka. V každom prípade je Dacia Spring najlacnejší elektromobil na trhu a zároveň jeden z najlacnejších s bezstupňovou prevodovkou. Faktom je, že neponúka veľa, ale základná verzia Essential ponúka elektrický pohon s výkonom 45 k a batériou s kapacitou 27 kWh. Ako sa to všetko premieta do výkonu? Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 19,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 125 km/h, takže s týmto autom radšej neopúšťajte mesto. Dojazd za optimálnych podmienok je 225 kilometrov.

Toyota Aygo X

Ak niekoho nepresvedčila elektrická Dacia Spring, nájde Toyotu Aygo X s bezstupňovou prevodovkou Multidrive S a motorom 1,0 VVT-i s výkonom 72 k. Nemožno očakávať strhujúce výkony, keďže zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 14,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 151 km/h. Vynahrádza to spotreba paliva, ktorá je podľa výrobcu 4,9 l/100 km.

Kia Picanto opäť dokazuje, že je jednou z najlacnejších ponúk na trhu.
Foto: youtube.com/@CarSauce

Kia Picanto

Kia Picanto opäť dokazuje, že je jednou z najlacnejších ponúk na trhu a v našom zozname najlacnejších automobilov s automatickou prevodovkou. Základná výbava L s motorom 1,2 MPI s výkonom 84 k a päťstupňovou automatickou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá skromných 15,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 172 km/h, čo by mohlo naznačovať, že cesta mimo mesta, dokonca aj po diaľnici, nebude utrpením. Spotreba paliva je v tomto segmente štandardných 5,4 l/100 km.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Mestské SUV od Toyoty sa môže cítiť ohrozené. Bude mať lepšieho a lacnejšieho konkurenta

História: 25 rokov modelu Toyota Yaris a 25 zaujímavostí o ňom


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov