16.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge).
V posledných rokoch sme boli svedkami takmer fascinujúcej expanzie čínskych značiek na európske trhy. Z tohto dôvodu záujem o tieto vozidlá v Európe neustále rastie. A Číňania si robia domáce úlohy a ponúkajú čoraz lepšie autá za relatívne málo peňazí. Stále však nezabúdajú, ako (ne)kopírovať európske značky, čoho je toto „MINI“ ukážkovým príkladom.
Čínske Mini s motorom s výkonom … 3 koní
Hoci čínski výrobcovia urobili v posledných rokoch neuveriteľný pokrok a v niektorých segmentoch dohnali zavedené európske značky. Stále však nie je núdza o spoločnosti, ktoré idú po starej, vyšliapanej ceste. Toto auto, ktoré sa tvári ako britsko-nemecké Mini, možno vyzerá smiešne, ale je neuveriteľne lacné.
Za ekvivalent 2500 eur si na Slovensku nekúpite ani slušné auto na trhu s ojazdenými autami. V aukčných popisoch prevláda hrdza, poškodenia a poruchy. Aj keď nájdete niečo, čo jazdí a vyzerá rozumne, bude to mať obrovský počet najazdených kilometrov a dátum výroby z minulého tisícročia.
V Číne si však za tieto peniaze môžete kúpiť úplne nové… Mini. Alebo aspoň niečo, čo sa toto Mini snaží predstierať. Mestské batoľa sa volá Alma M-200 a má technológiu Shandong Alma. V porovnaní s britským autom, ktoré v najkratšej verzii meralo na dĺžku 3054 mm, tu má auto iba 2,75 m. Alma M-200 je teda len o niečo väčšia ako Smart ForTwo prvej generácie. So šírkou 1,4 m je však užšia ako on. V porovnaní s nemeckým vozidlom však Číňania predpokladajú, že v interiéri budú môcť cestovať štyria dospelí.
Hlavnou (a jedinou?) výhodou vozidla je cena
Ak by sa niekomu skutočne podarilo vtesnať dovnútra štyri dospelé osoby, určite by musel odložiť myšlienky na akúkoľvek bezpečnosť. Teda, ak by sa im vôbec podarilo dostať auto do pohybu. Máme tu elektrickú jednotku poháňajúcu zadnú nápravu s výkonom 1500 W. To je ekvivalent… troch koní. Nie je prekvapujúce, že Číňania v špecifikácii neuvádzajú ani maximálnu rýchlosť, ani zrýchlenie.
Veľa nevieme ani o batériách tohto konkrétneho vozidla. Nepoznáme ani kapacitu, ani dojazd. Číňania zodpovední za túto kópiu Mini uvádzajú len to, že ide o „akumulátor so značnou životnosťou, ktorý sa nabije za 1 až 3 hodiny“. O kapacite však nie je ani slovo.
Za tieto peniaze však dostávame celkom dobrú výbavu, na rozdiel od motora s výkonom 3 koní. V interiéri nájdete dotykový multimediálny displej, cúvaciu kameru, vyhrievanie kabíny, centrálne zamykanie a elektrické ovládanie okien. Takmer by sa dalo povedať – všetko najlepšie.
Shandong má pre svoje mikrobusy aj zaujímavú stratégiu predaja. Spoločnosť sa spolieha na to, že ľudia si „Mini“ s ročnou zárukou kúpia vo veľkom. To znamená, že ak si objednáte 20 vozidiel, cena každého z nich sa zníži na 2000 eur. Ak si objednáte 50 áut, za každé z nich zaplatíte len 1800 eur.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť BYD uvádza na trh svoj prvý pickup v zahraničí. Na trhu spôsobí rozruch
V Európe debutuje ďalší model od čínskej spoločnosti Xpeng. Hádže rukavicu Tesle Y
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.