18.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).
Mazda CX-80 sa práve dostala do EU cenníkov. Ešte pred tým, ako Japonci oznámili jej cenu, sa však až 90 % zákazníkov rozhodlo pre dieselovú verziu a len 10 % pre plug-in hybrid. To dokazuje, že stále… milujeme turbodiesely. Aspoň vo veľkých SUV.
Veľké SUV a naftový motor je manželstvo z rozumu. Koniec koncov, pre tento typ vozidla neexistuje lepší typ pohonu. A hoci zákonodarcovia dôrazne presadzujú elektrické a elektrifikované pohony, naftové motory oceňujú predovšetkým ľudia, ktorí často jazdia na dlhé vzdialenosti.
Práve vtedy sa ukazujú ich hlavné prednosti. To je predovšetkým silný krútiaci moment a nízka spotreba paliva – aj na diaľnici. A takéto podmienky sú oveľa menej priaznivé pre ťažké plug-in hybridy nesúce veľké batérie.
Mazda CX-80: na výber dve pohonné jednotky
Mazda predstavila svoj 3,3-litrový šesťvalcový naftový motor v roku 2022. V dnešnej dobe je takýto veľký agregát, navyše s kompresným zapaľovaním, neuveriteľnou raritou. Dokonca aj nemeckí konkurenti už vo svojich vozidlách prakticky neprekračujú objem 3 litre.
Motor e-Skyactiv D v Mazde CX-80 dosahuje výkon 254 k a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Na prácu má 8-stupňovú automatickú prevodovku, z ktorej Newtonmetre putujú na kolesá oboch náprav, aj keď s preferenciou tej na južnej strane.
Výkon? 0-100 km/h za 8,4 s a maximálna rýchlosť 219 km/h. Plus priemerná spotreba paliva 5,7-5,8 l/100 km. Variant PHEV Mazdy CX-80 s výkonom 327 koní je citeľne svižnejší (0-100 km/h za 6,8 s), ale dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h.
Jeho výhoda sa uplatňuje predovšetkým v mestskej premávke, kde len na elektrinu prejde vzdialenosť do 60 km. Umožňuje to lítium-iónová batéria s kapacitou 17,8 kWh. Aj tu je k dispozícii 8-stupňová prevodovka a pohon oboch náprav.
Mazda CX-80: turbodieselový vrchol ponuky
„Za necelé tri týždne od uvedenia na trh už naši predajcovia zozbierali viac ako 20 objednávok na Mazdu CX-80, a to aj napriek chýbajúcemu konfigurátoru a oficiálnemu oznámeniu ceny, čo svedčí o veľkom záujme zákazníkov o tento model,“
– uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti Mazda.
„Jednoznačným favoritom je naftový variant, ktorý si vybralo 90 % objednávajúcich zákazníkov. Z hľadiska výbavy dominujú verzie Homura a Homura Plus (63 % objednávok) a medzi farbami vyniká nová červená Artisan, pre ktorú sa rozhodlo takmer 60 % zákazníkov.“
– čítame ďalej.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Posledné SUV značky Mazda so spaľovacím motorom? Japonci oznamujú zmeny v ponuke
Takto bude vyzerať nová „šestka“? Číňania predstavili Mazdu EZ-6. V jednom ohľade zaujme
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.