19.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@axdesign.).
Nemecký start-up sa mal stať jasnou hviezdou na nebi európskej elektromobility. Namiesto úspechu však čelí ďalším finančným problémom. Spoločnosť práve po druhýkrát skrachovala. Konkurzný správca aj tak dúfa v nového investora.
O elektrifikácii v automobilovom priemysle sa vážne hovorí od začiatku druhého desaťročia 21. storočia. Vtedy začali vznikať začínajúce podniky ako huby po daždi. Chystali sa zmeniť tvár automobilov. Jednou z takýchto spoločností bola Next.e.GO Mobile.
Na začiatok 3 200 objednávok na auto, ktoré tam nebolo
Spoločnosť e.GO bola založená v roku 2015 v nemeckom meste Aachen. Spoločnosť mala pevný technologický základ. Do života ju nakoniec uviedol profesor Günther Schuh. Ten prednáša na Technickej univerzite v Aachene a je zakladateľom start-upu vyvíjajúceho elektrické dodávky. Prvý model značky s názvom e.GO Life bol predstavený v roku 2017. Svoju túžbu kúpiť si mestský mikrohatchback vyjadrilo 3 200 ľudí. A to za cenu takmer 16 000 eur. Model e.GO preto nemal času nazvyš. Pustila sa do výstavby továrne a plánuje rozšíriť svoj modelový rad.
Prvé vozidlá e.GO boli zákazníkom dodané v máji 2019. V priebehu roka 2019 bolo vyrobených celkovo 500 kusov. A keď sa už zdalo, že sa „biznis“ uberá správnym smerom, začiatkom roka 2020 sa objavili prvé problémy. V Európe vypukla pandémia. Tá doslova zničila financie spoločnosti. Veľmi rýchlo, v apríli 2020, vyhlásila spoločnosť e.GO platobnú neschopnosť.
Bankrot po prvýkrát a nový investor. Ten vložil 30 miliónov eur
Start-up však nebol zlikvidovaný, ale bol predmetom rezolučného konania. V dôsledku toho zmenil svoj názov, ale aj vlastníka. Do novej spoločnosti s názvom Next.e.GO Mobile SE vložil kapitál holandský realitný magnát Industrial Investment B.V. V rámci jedného z finančných balíkov išlo 30 miliónov eur nemeckej automobilke.
Finančná injekcia dodala spoločnosti nový vietor do plachiet. Nový a veľmi silný. Vedenie začínajúceho podniku preto tvrdo presadzovalo svoje plány. Najprv došlo k faceliftu e.Go Life v roku 2022. V roku 2024 sa zasa objavila koncepcia presunu výroby do Bulharska a dokonca… Mexiko. Len prvý z nových závodov mal vyrábať 30 000 automobilov ročne. Namiesto úspechu s kapitálom S a celosvetovej expanzie však nastali ďalšie finančné problémy. Dnes vedenie spoločnosti hovorí o „nepriaznivom trhovom prostredí“ a „neistote v odvetví elektrických vozidiel“.
Konkurzný správca hľadá investora. Pravdepodobne skôr šialenca…
Do spoločnosti e.GO vstúpil správca konkurznej podstaty. A ten chce v prvom rade hľadať nových investorov. Má však spoločnosť, ktorá kvôli svojej tvrdohlavosti pri jednom výrobnom koncepte druhýkrát krachuje, šancu na nejakú peňažnú injekciu? Pravdepodobne by do nej mohol investovať len niekto nechutne bohatý alebo šialený. Ťažko si predstaviť inú možnosť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tisíce nepredaných vozidiel Tesla stoja na bývalom vojenskom letisku
Ďalšie problémy pre nemeckú gigafabriku Tesla. Straty budú vyššie, ako sa pôvodne očakávalo
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.