22.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).
Skupina Stellantis má veľké problémy. Dve značky majú vážne problémy s predajom. Dodge zaznamenal obrovský pokles záujmu, a to nie je koniec turbulencií.
Americké značky sa vždy spájali s výkonnými spaľovacími motormi. Podľa koncernu Stellantis však majú byť RAM a Dodge elektrické. To nepotešilo nadšencov amerických legiend. Je to veľmi dobre vidieť na počte predaných kusov. Určite tomu nepomáhajú ani zmeny na čele oboch značiek.
Zmena v spoločnostiach Dodge a RAM
Globálny automobilový gigant Stellantis v súčasnosti prechádza náročnou energetickou transformáciou. Tim Kuniskis, jeden z kľúčových lídrov spoločnosti a bývalý generálny riaditeľ Dodge a Ram v USA, v lete odchádza zo svojej funkcie. Jeho odchod je súčasťou širších zmien na vrchole spoločnosti, ktoré sú reakciou na zmenu podnikovej stratégie. Novými vedúcimi pracovníkmi sú Matt McAlear v spoločnosti Dodge a Chris Feuell v spoločnosti Ram.
Dodge zaznamenáva pokles predaja
Zmeny na vrchole spoločnosti prichádzajú v ťažkom období. Agentúra Associated Press uvádza, že predaj značky Ram v tomto roku klesol o viac ako 29 %, najmä v dôsledku modernizácie továrne. Na druhej strane predaj značky Dodge klesol o viac ako 17 percent, a to aj napriek uvedeniu nového modelu SUV Hornet. Tieto údaje svedčia o vážnych problémoch, ktorým čelí spoločnosť Stellantis pri prechode na elektrické pohonné jednotky.
Už žiadne motory Hemi
Prechod na elektrické pohony predstavuje pre značky ako Dodge a Ram obrovskú výzvu. Svoju povesť si vybudovali na výkonných motoroch V8. Tim Kuniskis, známy uvádzaním populárnych modelov s motormi Hemi V8, dohliadal aj na vývoj efektívnejšieho radu motorov Hurricane. Napriek zavedeniu novej, ekologickejšej technológie však túto zmenu tradičná zákaznícka základňa neprijíma ľahko.
Nové výzvy pre generálnych riaditeľov
Kuniskisovi nástupcovia Matt McAlear a Chris Feuell budú čeliť náročnej úlohe presvedčiť nadšencov spaľovacích motorov, aby prešli na elektrický pohon. Vzhľadom na súčasné predajné čísla sa táto úloha javí ako obrovská výzva. Budúcnosť značiek Dodge a Ram v ére elektrifikácie závisí od toho, či sa novým modelom podarí prilákať nových zákazníkov a zároveň presvedčiť existujúcich nadšencov.
Budúcnosť spoločnosti Stellantis
Stellantis sa nachádza na križovatke. Na jednej strane je znižovanie emisií a zavádzanie elektrifikovaných pohonných jednotiek nevyhnutnosťou vzhľadom na globálnu reguláciu a rastúce environmentálne povedomie. Na druhej strane si tradičné značky potrebujú zachovať svoju identitu a lojalitu zákazníkov. Výsledky predaja ukazujú, že cesta k úplnej elektrifikácii bude zložitá a náročná. Nové vedenie musí nájsť spôsob, ako zladiť tieto dva aspekty, aby zabezpečilo stabilnú budúcnosť spoločnosti.
Tvárou v tvár týmto výzvam zostáva budúcnosť spoločností Dodge, Ram a skupiny Stellantis ako celku neistá a nasledujúce roky budú rozhodujúce pre určenie ich pozície na automobilovom trhu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Cadillac vstupuje do Európy. Vyzýva nemecké prémiové značky
Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.