25.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PowerTorqueYT).
Spoločnosť MG Motor so sídlom v Spojenom kráľovstve, ktorú teraz vlastní gigant SAIC, má v ponuke cenovo dostupné vozidlá SUV, ktoré sú na Slovensku veľmi obľúbené. Teraz sme o krok bližšie k debutu mestskejšieho modelu MG3 vo vyhľadávanom segmente a s vyhľadávaným hybridným pohonom. Ako si vedie v prvých testoch?
Bude ťažké nájsť konkurenta pre MG3
Nový MG3, vybavený vysoko výkonným hybridným pohonom, je najočakávanejším modelom v showroomoch výrobcu. Jeho uvedenie na trh sa rýchlo blíži, čo znamená, že európski novinári už mali možnosť model otestovať. Vďaka tomu môžeme prezradiť viac o výkone modelu, kvalite použitých materiálov a jazdných vlastnostiach. A tiež o tom, čo je veľmi dôležité: o cene.
Na úvod pripomeňme, že nový MG3 Hybrid+ má mnoho silných konkurentov. Patria k nim Renault Clio E-Tech Hybrid, Honda Jazz Hybrid a Toyota Yaris Hybrid. Vyzerá to teda tak, že preň nebude ľahké zaujať európsky trh. Novinárske testy však potvrdzujú, že príchod MG3 Hybrid+ do showroomov znamená problémy pre všetkých jeho konkurentov. Prečo?
Pohonné ústrojenstvo MG3 kombinuje 1,5-litrový štvorvalcový motor s výkonom 102 k s elektromotorom s výkonom 136 k. Celkový výkon tak dosahuje 195 k. Netreba dodávať, že to je v krajine hybridných mestských vozidiel veľa?
Okrem toho musíte vziať do úvahy, že MG3 zrýchľuje na stovku za 8 sekúnd, takže necháva všetky ostatné hybridy (bez zásuvky) za sebou. Pozoruhodne aj napriek automatickej prevodovke s iba 3 prevodovými stupňami. Čo sa týka spotreby paliva, tá je tiež v rámci možností a 4,4 litra je dosiahnuteľná (100 g/km CO2).
Ako sa riadi auto s 3-stupňovou prevodovkou?
Pokiaľ ide o prevodovku, ako uvádzajú novinári, funguje podobne ako systém ePower od Nissanu.
Pod 80 km/h elektromotor vždy poháňa predné kolesá, zatiaľ čo benzínový motor slúži ako generátor na nabíjanie batérie.
Do rýchlosti 40 km/h je dokonca možné jazdiť v čisto elektrickom režime (ak je batéria dostatočne nabitá). Nad 80 km/h poháňajú MG3 Hybrid+ oba motory spoločne, čo znamená, že tento mestský model väčšinou napodobňuje elektromobil. Okrem toho zvuk spaľovacieho motora je sotva počuteľný, takže mnohí cestujúci nemohli uveriť, že nejde o elektrický model.
Spoločnosť MG Motor neklamala ani v súvislosti s cestovným komfortom, keď model propagovala ako športový kompakt. Odpruženie rozhodne kladie dôraz na komfort. Jedinou podmienkou je, aby spolujazdec vpredu nebol príliš vysoký.
MG3 sa vyrovnáva konkurencii cenou, kvalitou a vybavením
Každý, kto mal možnosť prezrieť si modely ako MG ZS a MG4 v showroomoch, vie, že značka lacných vozidiel neznamená, že interiér musí vyzerať rovnako. Preto je interiér MG3 Hybrid+ rovnako elegantný a štandardne sa dodáva s dvoma digitálnymi obrazovkami, fyzickými klávesovými skratkami alebo červeným prešívaním.
V zadnej časti použila spoločnosť MG podobný trik ako pri modeli MG4. Výklenok v zadnej streche poskytuje cestujúcim dostatok miesta nad hlavou. Množstvo priestoru pre nohy však podľa novinárov zostáva skromné. Je však vyšší ako v Toyote Yaris Hybrid. To je zase spôsobené tým, že MG3 je o 17 cm dlhší. V prospech čínskeho kompaktu hovorí aj objem batožinového priestoru. MG3 ponúka 293 litrov, čo je viac ako jeho japonský konkurent.
To najdôležitejšie, cenu nového čínskeho modelu, sme si nechali na záver. Tento MG Motor, ako zvyčajne, rozbíja celý segment kompaktných hybridných vozidiel na franforce. Cena je primeraná, výkon je pre tento typ vozidla závanom čerstvého vzduchu a spotreba paliva je na skvelej úrovni. Ceny MG3 Hybrid+ vo Francúzsku začínajú na 20 985 eur. To bude Toyotu bolieť. Najvyššia luxusná výbava čínskeho kompaktu predstavuje výdavok 24 985 eur oproti 26 990 eurám za základný model Yaris Hybrid. Aj ceny ostatných uvedených konkurentov zostávajú na vyššej úrovni. To znamená, že vstup nového MG3 na európsky trh znamená problémy pre mnohé zavedené značky.
V očakávaní otázok týkajúcich sa dostupnosti servisu a náhradných dielov je dôležité vedieť, že MG Motor pri plánovaní svojej európskej expanzie plánuje továreň v Turecku. To znamená, že nebude musieť dovážať vozidlá z Číny. Okrem toho má pre svojich európskych zákazníkov strediská náhradných dielov v Spojenom kráľovstve, Francúzsku a Holandsku a štvrtým miestom bude Madrid.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Európa dostane nové smart SUV. Módny, dobre vybavený bude hrozbou pre modely vyššej triedy
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.