Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie cla „nie je správnym smerom“

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen). Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje...

28.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volkswagen).

Čoraz viac výrobcov začína verejne spochybňovať opodstatnenosť údajných plánov Európskej únie zvýšiť clá na čínske autá. Do diskusie sa zapojil aj Volkswagen a navrhuje inú stratégiu.

Volkswagen
Volkswagen varuje EÚ. Zvýšenie ciel „nie je správnym smerom“.
Foto: youtube.com/@volkswagen

Hoci sa o čínskych automobiloch a vplyve čínskych výrobcov na európsky trh diskutuje už dlho, až v roku 2024 sa napätie začalo približovať skutočne nebezpečnej úrovni. Do hry totiž vstúpila politika, ktorá by mohla merateľne ovplyvniť pomer síl v tomto odvetví.

Európska únia sa blíži ku koncu vyšetrovania čínskych dotácií, ktoré majú byť poskytnuté tamojším značkám. Je možné, že to bude mať za následok výrazné zvýšenie ciel na elektromobily vyrábané v Číne. Spojené štáty už o takomto kroku rozhodli – od 1. augusta 2024 sa clá zvýšia až o 100 %.

Čína samozrejme nezostáva pasívna a hrozí, že sa jej odvďačí. Okrem cenovej vojny, ktorú rozpútali čínski výrobcovia elektromobilov, sa preto rozpútala aj colná vojna, v ktorej už niektorí hráči vyťahujú svoj najsilnejší arzenál.

Túto situáciu sledujú z úzadia najväčšie európske korporácie, ktoré vôbec nechcú podporiť kroky EÚ. Nespokojnosť vládne napríklad vo Wolfsburgu. Finančný riaditeľ skupiny Volkswagen Arno Antlitz v rozhovore pre agentúru Bloomberg priznal, že zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.

Nasledujúce dva až tri roky musíme využiť na to, aby sme sa stali ešte konkurencieschopnejšími, pokiaľ ide o vzniknuté náklady. Je veľmi otázne, či súčasná diskusia o tarifách vedie správnym smerom.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Zvýšenie ciel nie je dobrým riešením a určite neovplyvní konkurencieschopnosť európskych značiek.
Foto: youtube.com/@CNBCInternationalTV

Podľa Antlitza by výrobcovia zo starého kontinentu mali v prvom rade minimalizovať náklady, ktoré vznikajú pri výrobe automobilov. Práve vďaka takýmto opatreniam bude možné znížiť ich konečné ceny a prijať rukavicu hodenú čínskym automobilovým priemyslom a udržať s ním krok v technologických pretekoch.

Nasledujúce roky predstavujú významnú príležitosť na zlepšenie našej nákladovej konkurencieschopnosti. To zlepší cenovú dostupnosť našich elektrických vozidiel a zároveň zabezpečí marže, ktoré potrebujeme na pokrytie nadchádzajúceho prechodu.

– Arno Antlitz, Finančný riaditeľ skupiny VAG

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úder pre autá z Číny. EÚ uskutočňuje revolučné zmeny

Clá na čínske autá. Objavujú sa prvé potýčky medzi inšpektormi EK a čínskymi gigantmi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Od modernizovaného modelu Ami až po nový C5 Aircross - tu je prehľad toho, čo Citroën chystá na budúci…

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov