29.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Po uvedení prvého úplne nového modelu po rokoch Lancia oznámila návrat k rallye a zároveň predstavila športový variant svojho vozidla. Tu je Ypsilon HF, ktorý zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,8 sekundy.
Lancia bola dlhé roky prakticky zabudnutou značkou. V roku 2016 zostal v jej ponuke len jeden model – Ypsilon tretej generácie, ktorý sa vyrába v Tychách od roku 2011. Medzitým Lancia vďaka manželstvu s Chryslerom ukázala aj vlastné klony svojich vozidiel. Išlo o modely Flavia (2012 – 2014), Thema (2011 – 2015) a Voyager (2011 – 2016). Bohužiaľ, trh ich neprijal veľmi dobre.
Po vzniku spoločnosti Stellantis sa nové vedenie rozhodlo značku nielen zachovať, ale aj rozvíjať. Prvé ovocie je už tu. Je ním úplne nový Ypsilon, ktorý je založený na platforme CMP/e-CMP od dnes už bývalého koncernu PSA Peugeot-Citroen.
Lancia Ypsilon po novom
Nová Lancia Ypsilon pôvodne debutovala len ako elektrické vozidlo. Poháňal ho elektromotor s výkonom 156 koní, ktorý čerpal energiu z 51 kWh batérie. Neskôr Taliani ukázali aj spaľovací model.
Presnejšie povedané, hybrid. Poháňa ho 1,2-litrový benzínový agregát s výkonom 100 koní a elektromotor s výkonom 29 koní, integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Lancia Ypsilon s touto pohonnou jednotkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy, prejde rýchlosťou 190 km/h a spotrebuje v priemere 4,6 litra benzínu na 100 km.
Ponuku tohto modelu teraz završuje variant HF. Alebo skôr bude, pretože takéto vozidlo sa začne predávať až v júni budúceho roka.
Lancia Ypsilon HF: 240 koní
Je založený na platforme Perfo-eCMP, ktorá sa už dostala do očakávaného modelu Abartht 600e. To znamená, že aj najvýkonnejší model Lancia Ypsilon HF bude uvádzaný do pohybu elektromotorom.
Ten uvoľní 240 koní a zrýchli tento taliansky automobil z 0 na 100 km/h len za 5,8 sekundy. V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne informácie o batériách ani o dojazde. Očakávame však trakčnú batériu s rovnakou kapacitou ako v slabšom variante.
Zvonku sa má výkonná Lancia Ypsilon HF vyznačovať rozšíreným rázvorom, zníženým zavesením kolies a o niečo svalnatejšou karosériou ako pri slabších verziách. Tu a tam sa v nej bude vynímať logo HF.
Nikto nemá viac majstrovských titulov
Odznak HF je odkazom na minulosť značky Lancia. Pôvodne bol vyhradený pre klub majiteľov vozidiel tejto talianskej značky, ktorí… si ich kúpili najmenej 6.
V roku 1963 bola založená HF Squadra Corse, športová divízia Lancie zodpovedná za prípravu vozidiel na rallye. A hoci od úspechov talianskej značky v rallye uplynuli desaťročia, Lancia je stále držiteľom najväčšieho počtu majstrovských titulov v tomto športe.
Má ich presne 10 – posledný z nich vyhrali Taliani v roku 1992. Druhým výrobcom je Citroen s 8 titulmi, pred Toyotou (7 titulov) a Peugeotom (6).
Lancia tiež ohlásila návrat do rallye, ale nie do kráľovskej kategórie. Pre túto disciplínu Taliani vyvinuli 212-koňový variant svojho vozidla s označením Ypsilon Rally 4 HF. Vozidlo je určené pre zákazníkov, ktorí chcú súťažiť v triede R4.
Ďalšie modely sú na ceste
Ypsilon predstavuje len začiatok obnovy veľkosti značky Lancia. V roku 2026 sa objaví vlajkový model výrobcu, ktorý má predstavovať „najväčší segment v Európe“. – ako možno vyčítať z oznámenia značky. Čo to znamená? Že to bude na 99 % kompaktné SUV alebo crossover, teda najobjemnejší typ automobilu na starom kontinente.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Lancia Ypsilon. Zachráni legendárnu značku elektrický model?
Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.