29.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AMMO-NYC).
Silná vrstva prachu a špiny pokrýva exteriér vozidla Acura NSX a celý interiér je pokrytý plesňou. Japonský športový automobil strávil 22 rokov v zabudnutí. Teraz získal druhú mladosť a opäť vyzerá, akoby práve opustil továreň.
Honda NSX prvej generácie, superauto z prelomu 80. a 90. rokov, je z mnohých dôvodov jedinečným a ikonickým vozidlom. Model bol prvýkrát predstavený v roku 1989. Elegantná hliníková karoséria ukrývala centrálne umiestnený 3-litrový motor V6 s variabilným časovaním ventilov (VTEC), ktorý dosahoval výkon 275 koní. Vozidlo sa rýchlo stalo hitom a vo svojich garážach hostilo také celebrity ako Michael Jordan, Harrison Ford a Ayrton Senna. Dnes je už ceneným youngtimerom, ktorý na sekundárnom trhu vyhľadávajú fanúšikovia nielen japonských automobilov. Na niektorých trhoch sa vozidlo neponúkalo pod značkou Honda, ale ako Acura NSX.
Acura NSX s 2002 míľami
Športové vozidlo vyrobené v roku 1992 nedávno uzrelo svetlo sveta po viac ako dvoch desaťročiach v dielni. Vozidlo je v bielej farbe karosérie Grand Prix, s čiernym interiérom a celokoženým čalúnením. V tejto špecifikácii bolo vyrobených len niečo vyše 400 kusov modelu Acura NSX. Najzaujímavejšie je, že vozidlo bolo krátko po kúpe zaparkované v rohu garáže a malo najazdených len 2002 míľ (3222 km) a strávilo tam 22 rokov, pričom sprevádzalo majiteľa pri rôznych prácach, ktoré muž vykonával v mechanickej dielni. Vozidlo bolo len čiastočne držané pod strechou, čo však Acuru nezachránilo pred zamoknutím. Na karosérii sa nazbierala značná vrstva nečistôt.
Auto vyzerá opäť ako nové
Majiteľ sa nakoniec rozhodol auto dostať z garáže a dať ho zrekonštruovať s cieľom predať ho. Tejto úlohy sa ujal majiteľ spoločnosti Ammo NYC, ktorý prevádzkuje populárny kanál na YouTube, kde vo videách, ktoré zverejňuje, ukazuje majstrovský proces obnovy lesku rôznych áut.
Vo videu môžete vidieť celý proces umývania. Po odstránení nahromadených nečistôt na povrchu vozidla Acura NSX bolo možné priviesť lak k dokonalosti. Ukázalo sa totiž, že biela farba potrebuje korekciu a leštenie, rovnako ako dekoratívne plochy klavírnej čiernej. Kompletné umytie spodnej časti karosérie a vyčistenie interiéru od plesní pokrývajúcich všetky povrchy komponentov kabíny spôsobilo, že športové vozidlo vyzeralo, akoby práve opustilo továreň. Vozidlo však nebolo naštartované, pretože motor po viac ako dvoch desaťročiach musí najprv prejsť servisom. Keď si majiteľ prevzal auto po umytí, bol veľmi nadšený konečným výsledkom.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Legenda kinematografie a motorizmu 90. rokov. Čo by sa mohlo pokaziť?
Hyundai zmenil názor. Fenomenálny prototyp sa začne predávať
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.