Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nové Porsche 911 má dva elektromotory. Je to revolúcia v bielych rukavičkách

30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear). Stalo sa to. Porsche elektrifikovalo svoj najdôležitejší model: ikonickú 911. Netrápte sa však nad zmenou, pretože táto revolúcia sa začína veľmi nenápadne a elegantne....

30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopGear).

Stalo sa to. Porsche elektrifikovalo svoj najdôležitejší model: ikonickú 911. Netrápte sa však nad zmenou, pretože táto revolúcia sa začína veľmi nenápadne a elegantne. Okrem toho, míľniky idú Porsche 911 vždy na zdravie.

Nové Porsche 911 má dva elektromotory. Je to revolúcia v bielych rukavičkách.
Foto: youtube.com/@TopGear

Čoskoro bude celý modelový rad Porsche elektrifikovaný. To však neznamená, že všetky modely budú len elektrické. Šéf spoločnosti so sídlom v Zuffenhausene prisľúbil, že spaľovací motor zostane v Porsche 911 tak dlho, ako to bude možné kvôli predpisom. To však neznamená, že sa ho nedotknú revolučné zmeny. Tie už totiž nastali. Nový model, interne označovaný ako 992.2, je dôkladnou modernizáciou súčasnej generácie deväťstojedenástky.

Auto bolo elektrifikované, ale len čiastočne. Je to prvé cestné Porsche 911 s hybridným pohonom. Revolúcia sa zatiaľ týka len jednej verzie: Carrera GTS, ktorá dostala nový pohon T-Hybrid, ale v budúcnosti sa zmeny rozšíria aj na ďalšie modely radu 911. Oficiálne to nikto nepotvrdil, keď som dlho pred uvedením modelu na trh sledoval prototyp v tajnom štúdiu Porsche. Prečo mám v takom prípade istotu, že sa zmeny blížia? S novým Porsche 911 Carrera GTS som sa zoznámil a som presvedčený, že „hybridizácia“, ktorou prešiel, má svoje výhody.

Nová pohonná jednotka v Porsche 911 Carrera GTS sa nazýva „T-Hybrid“ z „Turbo“.

Inžinieri k tejto téme pristúpili šikovným spôsobom. Porsche 911 Carrera GTS má vo svojom hnacom ústrojenstve T-Hybrid („T“ znamená turbodúchadlo) až dva elektromotory. Prvý je na tradičnom mieste pre hybridy, keďže je zabudovaný do 8-stupňovej prevodovky PDK, ktorá bola na tento účel modernizovaná. Jeho výkon je 55 k a dočasne je schopný vyvinúť až 65 k. Úlohou tohto motora je podporovať hlavnú spaľovaciu jednotku, znižovať spaľovanie a emisie a rekuperovať mechanickú energiu. Tým, že funguje aj ako generátor, premieňa ju na elektrickú energiu, ktorá sa ukladá do batérie s kapacitou len 1,9 kWh umiestnenej vpredu. Batéria je malá a ľahká (27 kg), takže neobmedzuje objem batožinového priestoru, ktorý aj tak dosahuje nevýrazných 130 l. Batéria navyše zlepšuje rozloženie hmotností tým, že odľahčuje tlak na prednú nápravu.

Porsche 911 Carrera GTS.

Druhý menší elektromotor s výkonom 15 koní bol na prekvapivom mieste. Bol zabudovaný v osi turbodúchadla, medzi jeho horúcou a studenou stranou, t. j. turbínou a kompresorom. Jeho hlavnou úlohou je roztočiť turbodúchadlo pri nízkych otáčkach, keď to nedokážu výfukové plyny spaľovacieho motora. Vďaka elektrifikácii môže mať turbodúchadlo obrovské rozmery (takmer ako motor nákladného auta), a napriek tomu nedochádza k nepríjemnému oneskoreniu pri zrýchľovaní po pridaní plynu. Porsche reaguje okamžite, aj keď má turbodúchadlo, ktoré je vzhľadom na nároky motora dokonca preplňované.

Dva elektromotory hybridného pohonu

Prebytočný výkon vznikajúci pri vyšších otáčkach sa premieňa na elektrickú energiu a smeruje do akumulátora. Pri jazde sa dva elektromotory hybridného pohonu veľmi snažia rekuperovať čo najviac energie, aby nedochádzalo k jej plytvaniu. Zvládnuť prúd s takou malou batériou bolo zrejme dosť náročné, najmä preto, že plný výkon pohonu musí byť k dispozícii kedykoľvek po stlačení plynového pedála. Konštruktéri sa rozhodli pre riešenie s malou batériou, pretože chceli zachovať čo najnižšiu pohotovostnú hmotnosť tohto modelu. Veria, že svoj cieľ dosiahli, keďže v porovnaní s predchodcom sa zvýšila o 50 kg.

Prvých 25 metrov po štarte je nová Carrera 911 GTS rýchlejšia ako súčasné Turbo S.

Efekt použitia takýchto technických riešení je pôsobivý. Porsche 911 Carrera GTS má systémový výkon 541 k a maximálny krútiaci moment 610 Nm. To je o 61 koní viac ako v predchádzajúcom modeli 911 GTS (992), ktorý mal namiesto 3,6-litrového motora 3,6-litrový motor vybavený dvoma turbodúchadlami. Výkon novej verzie je ešte pôsobivejší, s maximálnou rýchlosťou 312 km/h a zrýchlením na 100 km/h len za tri sekundy. Tento výkon nie je ďaleko od výkonu súčasného modelu Turbo, napriek tomu je Carrera GTS ponukou strednej triedy pre budúci modelový rad 911. Okrem toho má pohon len zadných kolies, čo má tendenciu zhoršovať štartovanie z miesta.

Porsche 911 Carrera GTS má systémový výkon 541 k. Foto: youtube.com/@TopGear

Porsche 911 má veľa nových funkcií. Zákazníci za ne draho zaplatia.

V kabíne sa objavili plne digitálne prístroje, pričom jeden z nich svojím dizajnom pripomína klasické usporiadanie zo starších modelov 911 s piatimi okrúhlymi hodinkami. Je to milé. Za chrbtom vodiča sa štandardne vôbec nenachádza zadná lavica. Dá sa objednať ako voliteľná výbava, ale nevyžaduje si žiadny príplatok. Prečo Porsche prišlo s týmto nápadom? Cieľom bolo opäť znížiť pohotovostnú hmotnosť, ktorá s pridaním zadných sedadiel, ktoré sú mimochodom veľmi nepohodlné, prekračuje magickú hranicu 1,6 tony, ktorú si konštruktéri stanovili.

Nové Porsche 911 v základnej verzii Carrera bude prvým zákazníkom dodané v lete 2024, ak zaň budú schopní zaplatiť 128 000 eur (na nemeckom trhu). Na hybridný variant Carrera GTS si budete musieť počkať dlhšie, do konca tohto roka, a zaplatiť zaň podstatne viac, čo v Nemecku predstavuje minimálne 170 600 €.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Porsche 911 dostáva prvýkrát v histórii hybridné pohonné ústrojenstvo. Aktualizácia debutuje 28. mája

Porsche 718 Cayman a Boxster končia svoju kariéru. Na vine sú predpisy EÚ


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov