Správy, Zaujímavosti,

Taliansky minister s dôležitým varovaním. Tvrdými slovami varuje pred Čínou

30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge). Európa sa pomaly prebúdza z letargie. Vlády si konečne začali uvedomovať hrozbu prichádzajúcu z Číny. Podľa Adolfa Ursa, talianskeho ministra priemyslu, má kráľovstvo stredu...

30.5.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TechCharge).

Európa sa pomaly prebúdza z letargie. Vlády si konečne začali uvedomovať hrozbu prichádzajúcu z Číny. Podľa Adolfa Ursa, talianskeho ministra priemyslu, má kráľovstvo stredu potenciál „zlikvidovať“ európsky priemysel.

Taliansky minister s dôležitým varovaním. Tvrdými slovami varuje pred Čínou.
Foto: youtube.com/@TechCharge

Európski politici, zaslepení ekologickými úvahami, zabudli na blaho vlastného priemyslu. Bez toho, aby počúvali varovania odborníkov o hrozbe zo strany Číny, presadili po sebe nasledujúce zákony, ktoré priamo ohrozovali blahobyt domácich výrobcov. Nakoniec sa stalo nevyhnutné – čínsky drak preletel ponad náš kontinent a doslova otriasol trhom v základoch. Naši vládcovia si však pomaly uvedomujú dôsledky svojej politiky. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso sa nedávno vyjadril k tejto otázke.

Taliansky minister varuje pred Čínou

Minister, ktorý sa 25. mája zúčastnil na osobitnej obchodnej konferencii v Trente, vyzval Európsku komisiu, aby konala v oblasti čínskej hospodárskej súťaže. Uviedol len, že Únia by mala „nasledovať príklad USA“ a zaviesť primerané clá. Pripomeňme, že pred dvoma týždňami prezident USA Joe Biden sprísnil clá na elektromobily vyrobené v Číne na 100 %. Predchádzajúcu colnú sadzbu vo výške 25 % zaviedol jeho predchodca Donald Trump.

Ako uvádza taliansky politik, ak Únia neprijme primerané opatrenia, európskemu automobilovému priemyslu, ktorý nie je schopný konkurovať Číne za rovnakých podmienok, hrozí zánik.

„Spojené štáty čelia titanskej výzve zo strany Číny. Nasledovanie ich šľapají je nevyhnutné a musí sa uskutočniť rýchlo. Potrebná je asertívna priemyselná politika založená na spoločných zdrojoch, ktorá ochráni európske podniky. V opačnom prípade bude európsky priemysel zlikvidovaný,“

– uvádza Adolfo Urso

Podľa Adolfa Ursa, talianskeho ministra priemyslu, má kráľovstvo stredu potenciál „zlikvidovať“ európsky priemysel.
Foto: youtube.com/@la7attualita

Hrozba z Číny

Zdá sa, že Európska komisia si uvedomuje hrozbu, ktorá prichádza z Číny. Doteraz však nepodnikla žiadne kroky na zavedenie mechanizmov na ochranu domáceho priemyslu. Najvýznamnejším krokom, ktorý v tejto súvislosti podnikla, je začatie vyšetrovania subvencovania čínskych výrobcov vládou v Pekingu. Vďaka dotáciám od úradov si čínske značky dovolia ponúkať vozidlá za prekvapivo nízke ceny, ktoré sú pre európskych výrobcov prakticky nedosiahnuteľné. Výsledky vyšetrovania, ktoré budú zverejnené už budúci mesiac, umožnia zavedenie zodpovedajúcich vysokých sankčných ciel.

Samozrejme, Číne sa zavedenie takýchto dodatočných poplatkov nebude páčiť. Tak či onak, pomerne ostro kritizovala clá, ktoré na čínske elektrické výrobky zaviedla Bidenova administratíva. „Čína je proti jednostrannému zavádzaniu ciel, ktoré porušujú pravidlá Svetovej obchodnej organizácie. Prijmeme všetky potrebné opatrenia na ochranu našich práv,“ povedal Wang Wenbin, hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí. Čínski výrobcovia sa, žiaľ, na takýto scenár dobre pripravili a čoskoro začnú stavať továrne v Európe, aby sa vyhli clám.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Už žiadne lacné autá z Číny? Takto EÚ bojuje proti konkurencii

Spoločnosť BYD dostala od čínskych vládnych orgánov dotácie. Najmenej 3,4 miliardy EUR


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov