2.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Mazda, Subaru a Toyota hľadajú spôsob, ako znížiť emisie CO2 bez toho, aby sa museli vzdať spaľovacích motorov. V tejto oblasti už dosiahli výsledky.
Japonskí výrobcovia sa dohodli na vývoji technológií, ktorými sú známi, pokiaľ ide o znižovanie emisií CO2 a prechod k uhlíkovej neutralite.
Elektromobilita nie je jediný spôsob
Mazda je známa používaním Wankelových motorov a nedávno sa o nej písalo v súvislosti s uvedením modelu CX-60 s veľkým 3,3-litrovým naftovým motorom. Ide o veľmi odvážny krok v čase celoeurópskeho odklonu od tohto zdroja pohonu. Mazda tvrdí, že takýto nemotorizovaný agregát je efektívnejší a ekologickejší ako vychytané malé motory pracujúce vo vysokých otáčkach. Okrem toho využíva Wankelov motor ako zdroj energie pre elektromotor v hybridnom pohone.
Subaru je známe svojimi motormi typu boxer, ktoré majú nižšie ťažisko a lepšie rozloženie hmotnosti, čo vedie k lepšej jazdnej dynamike.
Toyota už roky vyvíja hybridnú technológiu a neprestala pracovať na využití vodíka. Model Mirai je jedným z najpokročilejších automobilov na trhu využívajúcich palivové články poháňané vodíkom. V súčasnosti Toyota predáva automobily s hybridným pohonom piatej generácie, ktorý kombinuje spaľovacie motory s elektromotormi, čím dosahuje výrazne nižšie emisie CO2.
Hoci každý z týchto výrobcov má vo svojej ponuke elektromobily, ich predstavitelia sa netají tým, že nie sú vyhlásenými fanúšikmi elektromobility. Vo svojej komunikácii zdôrazňujú možnosť zachovania výberu a hľadania alternatívnych ciest na dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Vo svojich projektoch používajú rôzne motory a moderné palivá, ako napríklad kvapalný vodík alebo uhlíkovo neutrálne syntetické palivá, ktoré sa vo veľkej miere využívajú v motoristickom športe.
Nová generácia spaľovacích motorov
Koncerny plánujú pracovať na novej generácii spaľovacích motorov, ktoré by mali mať výrazne lepší výkon a budú optimalizované na integráciu s elektrickými pohonmi. Sľubujú tiež revolúciu v prístupe k dizajnu karosérie s dôrazom na vyššiu aerodynamickú účinnosť, čo sa má ďalej prejaviť v nižšej spotrebe paliva.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Veľký návrat spolupráce dvoch gigantov. Čo vytvoria Renault a Volvo spoločne?
Čínsky gigant bude platformu predávať Európanom. Očakáva sa, že bude veľká
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.