Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Toyota odhaľuje podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov. Zmeny budú viditeľné voľným okom

9.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels). Mnohí výrobcovia vsádzajú všetko na jednu kartu – elektromobilitu. Toyota má však „trochu“ iný prístup. Japonci nedávno oznámili, že spolu s Mazdou a Subaru...

9.6.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KirkKreifels).

Mnohí výrobcovia vsádzajú všetko na jednu kartu – elektromobilitu. Toyota má však „trochu“ iný prístup. Japonci nedávno oznámili, že spolu s Mazdou a Subaru plánujú vyvinúť úplne nový typ spaľovacieho motora. Teraz nám technologický šéf japonského výrobcu prezradil, čo presne uvidíme pod kapotami nových automobilov z Japonska.

Toyota odhaľuje podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov.
Foto: youtube.com/@KirkKreifels

Toyota naplno pracuje na novej rodine spaľovacích motorov

Hiroki Nakadžima v rozhovore pre Automotive News označil nové motory s objemom 1,5 a 2,0 litra za potenciálne „riešenia, ktoré zmenia pravidlá hry“. Zašiel až tak ďaleko, že tieto jednotky označil za „úplne odlišné“ v porovnaní so súčasnými motormi. Hoci vodíkové autá nikdy veľmi neprekvapili, vývojové práce vykonané na modeli Mirai umožnili inžinierom dozvedieť sa viac o tepelnej účinnosti samotného motora.

Nakajima neposkytla podrobné informácie o tepelnej účinnosti nových jednotiek. Toyota však už pred niekoľkými rokmi dosahovala 40 %. Na druhej strane Nissan inzeruje, že vďaka technológii e-Power je schopný dosiahnuť až 50 percent. V tomto prípade však spaľovací motor slúži len ako generátor na napájanie batérií, a nie kolies. Podobný prístup zvolila aj ďalšia japonská automobilka Mazda, ktorá v modeli MX-30 použila rotačný motor, čím predĺžila dojazd elektrického crossoveru.

Toyota uvádza, že nové motory budú mať kratší zdvih piestov, čo bola „veľmi náročná úloha“. Cieľom jednotiek bude revolučne zmeniť pohľad na spaľovací motor. Výsledkom bude oveľa vyššia účinnosť, ktorú chcú dosiahnuť optimalizáciou prúdenia vzduchu.

Toyota uvádza, že nové motory budú mať kratší zdvih piestov ale oveľa vyššiu účinnosť.
Foto: youtube.com/@KirkKreifels

Jednotky budú samozrejme hybridné

Strata krútiaceho momentu sa kompenzuje okamžitou reakciou elektromotora. Nové motory sa skutočne vyvíjajú najmä s ohľadom na hybridy.

Prvé motory s novými spaľovacími jednotkami by sa mali na cestách objaviť okolo roku 2035. Toyota ich vyvíja tak, aby mohli jazdiť nielen na fosílne palivá. Vodiči budú môcť využívať aj biopalivá, vodík alebo dokonca syntetické palivá. Nakajima hovorí, že nová rodina motorov „dáva veľký priestor na hru“. To naznačuje, že existuje veľa technických trikov, o ktorých Toyota v tejto fáze vývoja nechce hovoriť.

Spomínaný Nissan zvolil úplne inú stratégiu ako výrobca Corolly. Nedávno oznámila, že prestala vynakladať peniaze na vývoj spaľovacích motorov. Namiesto toho vsádza všetky svoje karty na elektromobily, ktorých dojazd a výkon sa má predĺžiť pomocou spaľovacích motorov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

„Najhorší motor všetkých čias“ dostáva 10-ročnú záruku

Číňania predstavili najúčinnejší dieselový motor v histórii. Je schopný dosiahnuť rekordnú tepelnú účinnosť


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov